Furgonok csatája: melyik a leggyorsabb áruszállító?

Gyorsulási versenyen feszült egymásnak négy népszerű dobozos

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Sportautókhoz méltó lóerőszám vonult fel a reptér betonján, a négy haszonjármű 633 lóerőt és nem túl impozáns számokat hozott negyed mérföldön.

Raktárkapacitás, fogyasztás és gazdaságos üzemeltetés: ilyen paraméterek számítanak igazán egy kishaszonjármű választásakor, a negyedmérföldes sprint ritkán releváns egy furgon esetében. Ennek ellenére az angol Carwow úgy érezte, hogy nem lehet megkerülni a kérdést, így négy furgon küzdött meg egymással. Manapság a hazai piacon az értékesített járművek körülbelül 14%-a kishaszonjármű, a tavalyi évben egészen pontosan 26 203 darab áruszállító kelt el. A verseny legizmosabb indulója a Toyota Proace, a PSA konszernnel közösen készülő haszonjárművet kétliteres gázolajos hajtja 177 lóerővel és 400 Nm nyomatékkal, a japán-francia-német versenyző a négyes legkönnyebbje, csupán 1757 kilót mutat alatta a mérleg. A versenyzők legdögösebbje a Ford Transit Custom, amit az MS-RT tuningcég vett kezelésbe. Az ültetett haszonjármű O.Z. felniken gurul, a módosított lökhárítók pedig sokkal sportosabb hangulattal ruházzák fel a furgont. Csalás ugyanakkor nem történt, az erőforrást nem érintette a tuning, a kétliteres gázolajos továbbra is 170 lóerős (405 Nm nyomatékkal), az súly pedig 2009 kilogramm. A wolfsburgi versenyző szintén kétliteres motorral állt fel a rajtvonalhoz, a Volkswagen Transporter 6.1 nyomatéka 340 Nm, lóerőből pedig 150 jutott, a tömeg 2025 kg. A Mercedes Vito a négyes leggyengébbje és egyúttal a legnehezebbje is, a 2143 köbcentis blokk 136 lóerős, ehhez pedig 2157 kiló társul. A Vito a csapatban egyedüliként személyszállító kivitelben érkezett, de az esélyegyenlőség jegyében kiszerelték belőle az összes hátsó ülést.
Hirdetés
Az első - állórajtos - versenyen a VW és a Mercedes ugrott meg a start után, a Transporter tudta tartani az előnyt, a Mercedes viszont hamar hátracsúszott. Ezután a VW elsősége került veszélybe, mert a Proace rohamosan elkezdte utolérni, ám hajszál híján mégis a Transporteré lett az elsőség. A második körben az első két helyezett felcserélődött, a Toyota futott be a VW előtt, a Vito ugyancsak az utolsó helyen végzett. A gördülő rajtos versenyszámban szintén a Toyota győzedelmeskedett, a legtöbb lóerő és a legalacsonyabb súly meghozta gyümölcsét, így aki egy fürge furgonra vágyik, annak a Proace lehet a jó választás.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?