2024-ben felgyorsítja villanyosítási stratégiáját a DS, viszont a tisztán elektromos modellek bevezetése előtt még két full hibrid modellt is leleplez a 3-as és 4-es képében. Előbbiből már létezik teljesen elektromos, míg utóbbi konnektoros hibridként vásárolható meg a sima benzines és dízelmotoros kivitel mellett. Most viszont közös a két modell életében a full hibrid hajtáslánc, amelynek köszönhetően a DS állítása szerint a városban 40 százalékkal kevesebb üzemanyagot fog fogyasztani az autó, és eközben a megtett távolság több mint felét elektromos üzemmódban fogja teljesíteni. A mérnökök a gyalogosvédelemre is gondoltak, 30 km/óra alatt visszafogott hangjelzés figyelmezteti a járókelőket az érkező járműre.
Kiemelték azt is, hogy a tisztán belsőégésű motorral szerelt kivitelekkel tökéletesen megegyező a full hibrid modellek helykínálata és csomagtartó-kapacitásuk, mert az extra alkatrészeket (villanymotor, akkumulátor) a motortérben és a padló alatt helyezték el. A WLTP ciklus szerinti mérés alapján a PureTech 130 benzinmotorral felszerelt DS 3-hoz képest a hibrid kivitel 1,2 literrel kér kevesebb üzemanyagot 100 kilométerre vetítve, ez kilométerenként 27 grammal kevesebb szén-dioxid-kibocsátást eredményez. A DS 4-nél is hasonló számok jöttek ki, ott az öntöltő hibrid 1,1 literrel kevesebb üzemanyaggal is beérte, a károsanyag-kibocsátása pedig 15 százalékkal volt kevesebb, de a márka közleménye szerint városi környezetben akár 39 százalékkal is csökkenthető az emisszió.
A hajtáslánc alapját egy 136 lóerős, háromhengeres, 230 newtonméter nyomatékot leadó benzinmotor, és egy új, hatfokozatú duplakuplungos automata váltó adja. Utóbbi magába foglalja a 28 lóerős (21 kW), 55 newtonméteres villanymotort is, míg az energia tárolásáról egy 0,9 kilowattos NMC lítium-ion akkumulátor gondoskodik. A DS azt is elárulta, hogy a belsőégésű motor a korábbi továbbfejlesztett verziója, amelynél a maximális nyomaték már 1750-es fordulatszámon rendelkezésre áll, illetve nagyobb termodinamikai hatékonyságot biztosít, így kevesebb üzemanyaggal is beéri.
Mindkét autónál javultak a teljesítményadatok is a normál kivitelhez képest, bár ebben nincs meglepetés. A DS 3 és a DS 4 esetében is 1,2 másodperccel hamarabb érhető el álló helyzetből a 100 km/óra: előbbi 8,4, míg utóbbi 10,4 szekundum alatt futja.
Néhány napja a DS már elhintette, hogy egyszerűsítik a felszereltségi szintek listáját, a DS 4 öntöltő hibridje már ezen elv mentén kerül a kereskedésekbe a PALLAS és az ÉTOILE csomagokkal, amelyek nem csak saját emblémával, de külön történettel is rendelkeznek, ezek
ide kattintva olvashatóak.
” kap egy olyat is, amit nem kell konnektorba dugni.”
Már miért kellene a PHEV-et minden áron konnektorba dugni? Nagyon keveritek a dologat…
Akkor még egyszer: a PHEV-et nem „kell” tölteni. De lehet. Gyanítom a DS PHEV rendszere ugyanúgy „öntöltő”, ha kell, mint a Volvó T8 is.
Ellenben ezt „full hibridet” pl a Toyota HSD rendszereit NEM LEHET tölteni. Ez a különbség.
Ezek akkor voltak „fullosak” amikor még nem ltezett jobb és ezzel különböztették meg a Toyota HSD-t a Honda mild hibrid IMÁ-jától. Az olyan autó ami szinte egyáltalán nem képes emissziómentes üzemmódra, az minden csak nem „full”, és ugyanarra a kispadra való mint a mild hibrid
Senki nem állította, hogy kötelező egy PHEV-et konnektorba dugni, de ha szeretnéd olyan módon használni, amire tervezték, amellyel környezetbarátabb módon tudsz közlekedni, akkor érdemes.
Ezt értem, de a megfogalmazásnak mégis van egy olyan hangulata mintha lenne valami előnye a nem tölthető hibridnek, hiszen azt „nem kell” tölteni.
Ha nem töltöd a PHEV-et akkor csak kb azt hozza mint egy sima nem tölthető hibrid (kicsit leegyszerűsítve). Persze az igazi többlettudásához érdemes tölteni, csak nem árt tisztázni hogy nem ahhoz kell tölteni hogy ugyanazt tudja mint egy nem tölthető, hanem hogy többet tudjon, azaz tartósan nulla emisszióval közlekedjen, esetleg lényegesen alacsonyabb fogyasztással használhassa a tulaj.
Ezt csak te képzeled bele. Teljesen világosan fogalmaztunk.