Full bőr, kevés km: makulátlan állapotú Lexus LS 1993-ból
Így néz ki egy évi 2100 kilométert futott negyed század után Lexus LS
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nincs itt kérem semmi meglepetés, egy évente alig több mint kétezer kilométert futott Lexus LS, pláne ha még az időjárás és az egyéb erők sem gyilkolták, bő negyed évszázad után is jó állapotban kell legyen. Íme egy valóban szép példány.
26 évesen is gyönyörű az első generációs Lexus LS
Egy szépnek mondott autónál, pláne ha egy negyed évszázados példányról esik szó, a leírásában rendszerint felbukkan a „korához képest” szókapcsolat. Ez az első generációs Lexus LS400 azonban élete 26 éve során mindössze 55 ezer kilométert futott, így aztán nem csak „korához képest” „újszerű” - hogy a hirdetések egy másik kedvelt kifejezésével éljünk.
A Lexus első modelljeként épp 30 évvel ezelőtt debütált az LS
Talán nem annyira érdekes, mint az a több mint egymillió mérföldet, azaz 1,6 millió kilométert - eredeti darabjaival futott - LS, amiről februárban írtunk, de azért ennek a példánynak is bőségesen van bája. Ezzel ugyanis, amióta 1993-ban legördült a taharai üzem gyártósoráról, nem egészen 55 ezer kilométert tettek meg vele – évente átlagosan alig több mint 2000-et.
A kritikus pontokon is rozsdamentes ez a 26 éves példány
Az autó nem csak „újszerű”, mindvégig egyetlen tulajdonos kezében volt, aki a jelek szerint elképesztően gondosan vigyázott rá. 26 éven át egyetlen balesetet sem szenvedett, a fényezés pedig az eredeti metálarany. Az oldalfalak alsó felét borító, a kilencvenes években oly divatos sötétszürke paneleken sem fogott az idő (illetve az UV-sugárzás) foga. Az aranyozott emblémák sem hiányoznak a hűtőmaszkról, illetve a csomagtérfedélről, és az oldalablakok krómkerete is sérülésmentes. Az utastérben szürkésbarna bőrbe húzott, motoros állítású, fűthető ülések várják a leendő tulajdonost, az ablakemelő kapcsolók paneljét és a középkonzolt faborítás díszíti – állapota alapján akár vadonatújnak is hihetnénk az autót.
Első tulajdonosa nem autózott sokat az LS-sel, ellenben vigyázott rá, gyakorlatilag új állapotban őrizte meg. Az ajtókon nem gyűröttek, gyárilag redőzöttek a kárpitok
A bőr minimális töredezettsége csak a sofőr ülésén figyelhető meg, vélhetően az azért nem kapott elegendő ápolást vagy épp nem megfelelő, hanem a bőrt szárító szerekkel
Ez persze nem jelenti azt, hogy az autóban minden eredeti, ellenkezőleg, a gondos tulajdonos rendszeresen és lelkiismeretesen cseréltetett ki rajta minden elöregedő alkatrészt. Újak az abroncsok, a vezérműszíj, a vízpumpa és a termosztát, illetve az elosztó. Így már valóban gondtalanul alkalmas a mindennapi közlekedésre a századvég emblematikus típusának ezen példánya, bár azt nem tudni pontosan, a 4,0 literes, nyolchengeres 1UZ-FE erőforrás eredeti 250 lóerejéből mennyi áll ma is rendelkezésre, de semmi oka nincs annak, hogy akár egyetlen paripa is hiányozzon a ménesből. Ennek ellenére az új tulajdonos helyében sem a 8000-ig skálázott fordulatszámmérőn, sem a 260 km/h-ig beosztott sebességmérőn nem kergetnénk ütközésig a mutatót, már csak tapintatból sem.
A korabeli 4 fokozatú automata váltó Sport és Snow üzemmódot is kínál, a lengéscsillapítók is szabályozhatók
Automata klíma és menetstabilizáló elektronika is járt a bő negyed évszázaddal ezelőtti LS-hez, hifije még mágnesszalagról tud csak zenét olvasni
Fotók: bringatrailer.com; Forrás: Smarter Media