2024-ig mindegyik Opel-modell elérhetővé válik elektromos hajtáslánccal
Jó dolog az összkerékhajtás, de lehet nélküle élni, úgyhogy akinek nincsen rá feltétlenül szüksége, most már a konnektorról is tölthető Opel Grandland X hibridjében is társra lelhet. A Grandland X Hybrid4 mellett ugyanis megrendelhető a simán csak Grandland X Hybrid néven futó modell is.
224 lóerő az Opel Grandland X Hybrid rendszerteljesítménye
A fronthajtású változatban is az 1,6 literes benzinmotor és egy villanymotor dolgozik össze. Előbbi 180 lóerővel, utóbbi pedig 110 lóerővel száll be a hajtásba, az autó rendszerteljesítménye azonban 224 lóerő a 360 Nm forgatónyomaték mellett. Az erőt pedig nyolcfokozatú automataváltó továbbítja az első kerekek felé. Ezzel 8,9 másodperc alatt jut 200 km/h tempóig az autó álló helyzetből, a végsebessége pedig 225 km/h.
Alapáron 3,7 kilowattos fedélzeti töltő jár az autóhoz
A fronthajtású Grandland X hibrid is 13,2 kWh kapacitású lítium-ion akksikat rejteget a hátsó ülések alatt, így nem vész el egyetlen liter sem a csomagtérből, sem az utastérből. Szériában 3,7 kilowattos fedélzeti töltő jár hozzá, de rendelhető 7,4 kilowattossal is. Utóbbi és egy Type 2 kábel lehetővé teszi, hogy akár két óra alatt teljesen feltöltődjenek az energiatárolók, hogy aztán akár 57 kilométert is megtehessen tisztán villanyhajtású módban a SUV, amelynek alapára 11 690 000 forint.
Maximum 57 kilométert képes megtenni tisztán villanyhajtással