Frissült, okosodott, kecsesebb lett a Mercedes-Benz CLS

A Mercedes-Benz CLS is megkapta a márka legjobb tudását

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Úgy lett alapvetően új megjelenésű a Mercedes-Benz CLS kupélimuzin és Shooting Brake kombi, hogy valójában csak egy-egy részlet változott.

Megújult az első ízben 10 évvel ezelőtt megjelent, s a kupélimuzinok kategóriáját megteremtett, 2010 vége óta második generációjával futó CLS széria. Hátul is frissek a sötétített, természetesen LED-es lámpák, de az igazi különlegesség, hogy a LED fényszórót elsőként kínáló CLS ma már alapáron azt kapja, opcióként pedig új, világítótestenként 24 nagyteljesítményű diódával világító "MULTIBEAM LED" fényszórót kap. Ez 255 különböző módon képes világítani, természetesen automata reflektorral, a többi közlekedőt sosem vakítva. Kanyarkövető, de világújdonságként a navigációtól információt kapva a körforgalmakba világításra is képes. A menetfényt adó optikai szál irányjelzésre, azaz sárga fény kibocsátására is képes, a sofőrt pedig kék árnyalattal köszönti. Nem csak a fényszórók, a gyémánt hatású, növelt méretű és immár egyetlen középső lamellás hűtőmaszk is új, meg persze a két lökhárító, s a felnik sora is.
Hirdetés

Az utastérben is említhetők friss kárpitok dögivel, a legfontosabb változás pedig a középkonzolra került 20,3 centiméter átmérőjű érintőkijelző, ami természetesen akár internetezésre is alkalmas. Kellett az oda a korábbi, alapból parányi egérmozi helyett.
Bőven tartogat újdonságokat a motorpaletta. Friss alapdízel a 170 lóerős, csak egy, de kétfázisú turbóval töltött CLS 220 BlueTEC, ami a sorozat többi tagjáénál is szerényebb Cd=0,26 alaktényezőjével 4,6 l/100 km vegyes fogyasztásra képes. A CLS 250 BlueTEC már ikerturbós, 204 lóerős, jobb menetdinamikájú, ám azonosan alacsony légellenállású és fogyasztású. A dízelpaletta csúcsa továbbra is a 3,0 literes V6-os (CLS 350 BlueTEC, 258 LE).
Benzines újdonság és egyben alapverzió a 3,5 literes ikerturbós (CLS 400) 333 lóerős V6-os. A CLS alapkínálatának csúcsa a 408 lóerős 4,7 literes V8-as CLS 500. Van azonban három 63 AMG verzió is (5,5 literes biturbó V8-as). Alapból hátsó, opcióként összkerékhajtással (557 LE) és azon alapuló S modellként (585 LE) is megkapható, utóbbi 3,6 másodperc alatt ér álló helyzetből 100 km/órára. A legtöbb variáns már a Mercedes legújabb - 9 fokozatú - automata váltóját kapja meg (a CLS 400 és az AMG-k hétsebességest kapnak), manuális váltós CLS továbbra sincs, összkerékhajtás azonban az alapdízel kivételével már az összes motorhoz rendelhető.
Immár alapáras a "COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS" koccanásgátló, opcióként araszolófunkciós, kormányzásra is képes távolságtartós tempomat, aktív sávtartó, aktív holttérfigyelő, parkolóasszisztens, 360 fokos képet adó parkolókamera, táblafelismerő és nagyjából az autóipar összes mai extrája elérhető. Újdonság a connect me rendszer, az autó adatkapcsolaton keresztül karbantartási igényeit küldi a szerviznek, ahonnan hívják a tulajt időpont-egyeztetésre, baleset esetén természetesen van koordinátákkal együtt küldött riasztófunkció is.
Aki CLS-t rendel, már az újból kap. A négyajtós kupé (CLS 220 BlueTEC) alapára 16 587 050 Ft, a Shooting Brake 17 133 150 forinttól kapható meg.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?