A külső nem sokat változott, az újdonságok inkább a lemezek alatt fedezhetőek fel
Immár 2017 óta van velünk a második generációs CX-5, azóta érkezett hozzá néhány frissítés, a mostanit pedig nem titkoltan részben a belsőnek szentelték. A szoftvert finomhangolták, hogy a CarPlay és az Android Auto legújabb funkciói is gond nélkül fussanak, valamint a MyMazda applikáció is gördülékenyebben csatlakozzon az autóhoz. Bekerült egy vezeték nélküli telefontöltő-tálca is a középkonzolba, de szintén a szoftveres részhez tartozik a 360 fokos kamera is, ami az autó környezetét figyeli szűkebb helyeken, manőverezés közben. Némileg módosítottak a felfüggesztésen is, illetve a szervokormányon, de még a hajtásláncokon is. Bekerült a CX-5-be a GVC Plus (G-Vectoring Control) nyomatékvektor-szabályozási rendszer is, ami a jobb menetdinamikáért felel, így a Mazda szerint élvezetesebb vezetni a friss CX-5-öt.
Az utastér megmaradt egyszerűnek de nagyszerűnek, okosabb lett a szoftver és most már vezeték nélkül is tölthetjük a telefont
A 165 lóerős Prime-Line felszereltségű CX-5 manuális váltóval és a már említett lágy hibrid rendszerrel Skyactiv-G benzines motorral 13 145 000 forinttól indul, míg a 4x4 változat ugyan ezzel az erőforrással már 13 805 000 forinttól. Ha valaki automatikus sebességváltót szeretne a CX-5-be, arra is van lehetőség, viszont akkor már minimum 14 és fél millióval kell számolnia. Amennyiben a 165 ló nem volna elég, úgy van mód erősebb motort választani, a 184 lóerős Skyactiv D dízel hajtáslánc viszont már a 20 millió felé tendál, ugyanis szűk 17 és fél milliót kérnek érte.