A Scala hosszú tengelytávolsága és jellegzetes, praktikumra kihegyezett formája álcázva is kilométerekről felismerhető (Fotók: Automedia)
A Škoda mérnökei már közúton tesztelik a Scala frissítését, az Automedia kémfotósai lencsevégre is kapták a folyamatot. A csehek épp az Alpokban tesztelik a modellt, amelynek főként az elején és a hátulján várhatunk újdonságokat az álcafóliázás alapján. Ennek ellenére a hátsó lámpák fő LED-vonala változatlannak tűnik, ez persze könnyen lehet egy szándékosan feltett régi alkatrész is. Az első lámpákat nagyon rejtegetik, ám még így is egyértelmű, hogy ezen a téren lesz változás.
Az autó elején és hátulján várhatóak a legkomolyabb változások a frissítéssel (Fotók: Automedia)
A lemezek alatt is érkezhetnek újdonságok, a teszt során a kerekeken extra szenzorokat helyeztek el, jó eséllyel az autó sajátjainak beállításához, finomhangolásához. Valószínűleg több azonnal kinyerhető információval és digitális műszeregységgel is jöhetnek majd az új Scalák, ezért van szükség ilyesmire. Motorok terén az emissziócsökkentés és a dízelek kiszorulása folytatódik: az biztos, hogy minden változatot takarékosabbá, hatékonyabbá tesz a gyártó. Ennek ellenére a belépő változatokban valószínűleg megmarad még a kézi váltó, és ugyanúgy csak a drágább modellek kiváltsága lesz a hétfokozatú DSG. Hogy visszatérnek-e a konfigurátorba a dízelek, azt még nem tudjuk, ám igen kevés esélyt látunk rá.
Szenzorokkal a kerekein tesztelték az Alpokban (Fotók: Automedia)
Kb. 1 hónapja rendeltem egy Scala-t, akkor a magyar importőr még semmit nem tudott a frissítésről. Azt sem, hogy mikorra várható. Még legalább 1 év, mire megkapom az autót. Kíváncsi leszek, mi lesz. Már gyártani fogják a frissített modellt, de én még a frissítés előttit kapom? Van valakinek ezzel kapcsolatosan tapasztalata?