Érkezik a frissített Fiesta, és hozza magával a szükséges technológiát is
A küllem változásai inkább diszkrétnek mondhatók, de azért közel sem észrevehetetlenek: épp annyira változtattak rajta, amennyire kell egy ilyen frissítésnél. Emellett fontos megjegyezni, hogy a lámpatesteknek például nem csak a dizájnja változott, alapáron LED technológiás fényszórókat kapunk, felárért pedig a mátrix-LED opció is elérhető lesz, akárcsak a Corsában, a Polóban és az Ibizában. A lámpák elöl-hátul sötét kerettel érkeznek, hátul pedig összességében is sötétebbek, ugyanis füstös árnyalatot kapnak.
Elöl-hátul újak a lámpatestek és a lökhárítók, a dizájn felszereltségi szintenként is különbözik
A különböző felszereltségi szintek továbbra is jól megkülönböztethetők lesznek, a legkülönlegesebb természetesen az ST lesz, főleg az új Mean Green fantázianevű zöld színével. Marad továbbá a háromajtós változat is, amivel lassan egyedülállóvá válik a piacon a Fiesta. Természetesen lesz hozzá Vignale csomag is, amivel még egy kis extra luxust adhatunk a küllemnek és a beltérnek egyaránt.
Az ST változat továbbra is kereken 200 lóerőt teljesít, jól megy hozzá az új zöld árnyalat
Ez a verzió kapja majd a legkülönlegesebb külső és belső részleteket
Ha pedig már a beltérnél járunk, a Fiesta is megkapja a nagyobb modellekből ismerős, 12,3 colos, személyre szabható digitális műszerfalat, valamint egy szélvédőbe integrált kamerát is. Ezzel egy hazánkban - az autópályákkal kapcsolatos híreket elnézve - igen fontos funkciót is kapunk: a Wrong-Way Alert névre keresztelt rendszer arra figyelmeztet, ha olyan helyre hajtanánk be, ahová nem kéne, vagy nem abból az irányból, ahonnan mi próbálkozunk. Az ST változat új sportüléseket kap, ami jobb oldaltartást biztosít nagy sebességnél a kanyarokban.
A műszerfal továbbra is a modern Fordok stílusirányát tartja
Az infotainment rendszer kijelzője viszont innentől már nem a legnagyobb TV a beltérben: a digitális műszerfal kijelzője 12,3 colos lesz
Erre szükség is lesz, mert bár erősebb nem lesz az 1,5 literes Ecoboost csúcsmotor, az alsó tartományokban 10% extra nyomatékot kap. A 230 km/órás végsebesség és a 6,5 másodperces 0-100 sprint természetesen továbbra is csak az ST változatok privilégiuma marad, a hétköznapi Fiestát választóknak a 998 köbcentis, szintén Ecoboost erőforrással kell beérni, ami három teljesítményszinten lesz kapható: 100, 125 vagy 155 lóerővel érkezik majd, amelyből az utóbbi kettő egy enyhe villanyosítást is kap egy 48 voltos lágy hibridrendszer formájában. Marad a manuális váltó is, ha valaki nem kérné helyette a hétsebességes duplakuplungos egységet. A frissített modell forgalmazása jövő év elején kezdődik majd meg.
2022 elejétől már így fog kinézni a Ford Fiesta: balra a normál verzió, középen az Active, jobbra pedig az ST változat látható
Szebb nem lett most sem.