Kívülről alig észrevehető a kozmetika, de nincs is igazán szüksége rá a Picantónak
Három évvel debütálása után a
Kia Picanto európai változata is átesett a félidős frissítésen. Az A-szegmens egyik koreai versenyzőjét az alapváltozat mellett továbbra is sportos GT-Line és az aktuális divatnak hódoló, némi terepjárós beütéssel rendelkező X-Line kivitelben is lehet kérni, utóbbihoz több fekete műanyag és másfél centis emelés is jár. A külső még egyáltalán nem hatott elavultnak, ezért csak apró módosításokat végeztek a tervezők, ilyen a hűtőrács új mintázata, illetve a lámpák belső felépítése változott.
A mérnökök az alapváltozat helyett inkább a sportos GT-Line és az emelt hasú X-Line frissítésére koncentráltak, a 2021-es modellévű változatok elöl-hátul új lökhárítóval büszkélkedhetnek, emellett változott a hűtőrács és a ködlámpa környéke is.
A járdaszegélyek elleni küzdelemben jól jön az X-Line 1,5 centis emelése, de hegyet mászni nem egy Piacantóval fogunk
A beltérben mindkét kijelző megnőtt, a központi immár 8 colos, a hagyományos órák közé telepített „egérmozi” 4,2 colra nőtt, ezentúl az apró Kián már az Apple CarPlay és Android Auto is fut. Aki mélyebben a zsebébe nyúlna, az választhat műbőr ülést is, aki pedig több vidámságra vágyik, az színes betétekkel dobhatja fel a kabint. A legkisebb Kia is megkapja a szokásos biztonsági felszerelést: automatikusan fékez, ha akadályt észlel, emellett a gyalogosokat is képes felismerni, a holttér felett pedig árgus szemmel őrködik, illetve a sávban is bennmarad.
Mindkét kijelző megnőtt, bőrülést és automataváltót is lehet ikszelni a megrendelésnél
Az alapmotor továbbra is szívó lesz, méghozzá egyliteres és 67 lóerős. Aki erősebb motorra vágyik, annak turbós egységet ajánl a Kia, ami szintén egyliteres, de 100 lóerővel repíti a Picantót. A jelenleg is kapható 1,2 literes motorról nincsenek hírek, így elképzelhető, hogy a négyhengeres eltűnik a kínálatból. Az ötsebességes automataváltóval is kérhető apróság friss verziója őszre érhet az európai kereskedésekbe, ám azt még nem tudni, hogy marad-e a barátságosnak mondható 3 milliós forintos kezdő ár.
Többet módosult a GT-Line, ezentúl egy fokkal jobban elkülönül a sima verziótól, 100 lóerő a jelenlegi csúcs