Nem lesz annyira kemény sportautó, hogy versenypályán szerepeljen, de így is kellőképpen forró lesz az 508 Sport Engineered
Új kategória indul a Peugeot-nál, mely az eddigi legerősebb GT modellek fölé kerül sportosságban. A Sport Engineered modellek közül az 508 az első, és csak remélni tudjuk, hogy a jövőben több ilyen modellt is bemutatnak. Az 508 SE ugyanis igencsak ígéretes, a sportosságot hatékonysággal ötvözi és úgy lesz fürge, ahogy egy GTI nem lenne képes, miután gázpedál-lenyomásra azonnali csúcsnyomaték-leadást lesz képes produkálni villanymotorjainak jóvoltából.
Nem tudni egyelőre, hogy mi lesz a dekor sorsa, de ez már nem álcázásnak tűnik
A Peugeot 508 Sport Engineered az 508 GT és Hybrid fölé érkezik mind teljesítményben, mind sportosságban. Plug-in hibrid modellként kiváló gyorsításokat ígér, nem csak az 1,6-os turbós benzinmotor mellett elöl, de hátul is hajt egy-egy elektromos motor. Ezzel fizikai összeköttetés nélküli összkerékhajtást kínál. A rendszer összteljesítménye változott a tanulmányautó óta, hiába ígérték 400 lóerősnek, vélhetően 360-nál nem lesz erősebb, ennyit tud a már bemutatott
DS 9 prémium szedán is ugyanezzel a rendszerrel.
1,6-os turbómotort és két villanymotort is kap, 360 lóerőre várható az összteljesítmény
A hárommotoros hibrid rendszer pontos teljesítményadatait egyelőre nem közölte a gyártó, vagyis csak találgathatunk egyelőre a gyorsulásáról is. Azt azonban könnyedén megtippelhetjük, hogy 5 másodpercen belül fogja eléri a 100 km/h-t és 250-nél nem valószínű, hogy gyorsabb lesz. A teljesítmény úton tartásáról Michelin Pilot Sport abroncsok fognak gondoskodni a 19 colos, egyszerű és éppen ettől versenyautós dizájnú felnikre húzva. Vélhetően futóműve keményebb, fékrendszere fejlettebb lesz a jelenlegi csúcs GT változatnál. Az már a fotókon is látszik, hogy az eső fékek négydugattyús nyergeket kaptak, valamint nagyobb tárcsákat is, mint az eddigi kivitelek.
Újak a lökhárítói és sportos toldatokat is kap
Az 508 Sport Engineered külsőre is érdekes újításokat hoz. Bátran, de a fantasztikus formaterv eleganciájának megtartásával nyúltak hozzá a formákhoz. Fényes fekete festéssel kerül rá a hűtőrács, ami alatt teljesen új lökhárítót találunk. A széles légbeömlő két oldalán új, fényes fekete elemek terelik be a levegőt, a lökhárító két szélét pedig légterelők díszítik és teszik ezzel hatékonyabbá is az aerodinamikát. Hátul is új lökhárító fogadja a tekintetünket, egy valami viszont hiányzik, a C-oszlopokon korábban szerepelt kis szárnyak nem kerülhettek forgalomba, ezt mondjuk sejtettük is. A Peugeot 508 Sport Engineered hamarosan a kereskedésekbe kerül, a Peugeot azt ígéri, idén nyáron már megvásárolható lesz az új, sportos hangolású plug-in szedán.
Keményebb futóműhangolást is várhatunk a 19 colos sportfelnik mellé, valamint nagyobb teljesítményű fékrendszert