A DS 3 nevéből elhagyták a Crossback feliratot
Kezdjük lentről felfelé, tehát a DS 3 modellel, amelynek nevéből eltűnt a Crossback megjelölés. A bevett módszerekkel frissült a formája: újratervezeték és megnövelték a hűtőrácsát, amelyet változattól függően fényes fekete vagy krómozott gyémánt mintázat tesz még különlegesebbé. Az új nappali menetfények a függőlegesen elhelyezett két LED-sorral már messziről felismerhetővé teszik az autót, amelynek a lökhárítóját is módosították az optimális aerodinamika érdekében.
Megmaradt a különleges B-oszlop
Szerencsére megmaradt a cápauszonyra emlékeztető jellegzetes B-oszlop, illetve a süllyesztett ajtókilincsek is. Hátul egy lakkozott fekete díszléc emeli ki a lámpákat és a csomagtérajtót, amelyre különleges technológiával készített „DS AUTOMOBILES” felirat került: a polírozott rozsdamentes acél betűket kivágják és külön-külön illesztik be őket a díszlécbe.
„Az ékszerek és drágakövek világából merítettünk ihletet. Ritkasága és lenyűgöző szépsége különbözteti meg az
Bent még igényesebb anyagok, illetve új 10,3 colos érintőképernyő várja az utasokat, amelyen a DS IRIS SYSTEM multimédiás rendszer fut, alapáron. Sőt, a vezető előtt is digitális a műszeregység, ez 7 colos.
A hazai bemutatón a villanyhajtású változatot próbálhattuk ki, amelynek egy új akkumulátorral a hatótávolsága is megnőtt. Ez az 54 kWh-s (50,8 hasznos kWh) kapacitású akkumulátor egy folyadékkeringető hőszabályozóval és egy hőszivattyúval rendelkezik, amelyek gyors töltést, nagyobb hatótávolságot és a hosszabb élettartamot biztosítanak. A szériatartozékok közé tartozó fedélzeti töltő 100 kW DC (25 perc alatt tölt fel 0-ról 80%-ra) és 11 kW AC (5 óra alatt tölt fel 0-ról 100%-ra) teljesítményű. A hatótávolsága pedig 402 km, ám kizárólag városi használat esetén az 500 kilométert is elérheti. A villanymotor pedig a Formula E-ben szerzett tapasztalatok felhasználásával készült. 156 lóerős, 260 Nm forgatónyomatékkal.
A külsőhöz méltóan a belső dizájn is különleges
Azonban az új DS 3 kétféle benzinmotorral is rendelhető. Az egyik a PureTech 100 hatfokozatú manuális sebességváltóval, a másik pedig a PureTech 130 nyolcfokozatú automata sebességváltóval. A katalógusban még egy BlueHDi 130 dízelmotor is szerepel, amelyhez egy nyolcfokozatú automata sebességváltó kapcsolódik. A modell listaára a PureTech 100 benzinmotorral, BASTILLE kivitelben 10 090 000 forint, míg a villanymotoros változatért minimum 16 390 000 forintot kell fizetni.
Térjünk át a DS 7-re, amelynél ugyanazt a receptet követték. Új hűtőmaszkot és fényszórókat kapott, ám az itt is függőlegesen álló nappali menetfény-csíkok még különlegesebbek. Egy olyan polikarbonát burában világítanak, amelyet először lefényeznek a karosszéria színére, majd lézertechnikával kivágják a csíkokat. Így olyan hatást kelt, mintha magából a karosszériából törne elő a fény. A szintén újratervezett, keskenyebb hátsó LED fényszórók örvényszerűen pikkelyezett mintázatukkal és sötét metálos fényükkel kihangsúlyozzák a DS 7 ugyancsak egyedülálló látványt nyújtanak. A hátsó csomagtér-ajtó is erőteljesebb vonalakat kapott, a „CROSSBACK” feliratot pedig az elegánsabb „DS AUTOMOBILES” márkajelzés váltotta.
A DS 7 új Pixel LED-fényszóróinak fényárama erőteljesebb és homogénebb, hatótávolsága pedig 380 méterre nőtt (országúti üzemmódban)
Továbbra is megmaradt a lehetőség, hogy különböző hangulatok közül választhassanak a DS 7 vásárlók. A csúcson az OPERA áll, de a többiek is igazán kifinomultak. A RIVOLI fekete színvilágú belső tereit a steppelt gyémántmintás bőrülések kárpitja dobja fel. A BASTILLE felszereltségű beltér jellegzetes vonásait pedig a speciális felületkezelésű DS vászon és a halpikkelyek inspirálta fekete szemcsés kárpit adja. A sportos lelkületűeknek pedig PERFORMANCE LINE való, amelyben a belső terek még mélyebb fekete színben hódítanak, Alcantara textillel, illetve aranyszínű és vörös részletekkel fűszerezve. Érintőképernyőből 12 colos jut a középkonzolra, szintén a DS IRIS infotainment rendszerrel, míg a vezető ugyanekkora digitális műszeregységnek örülhet, amelyen modulokba rendezhető, és személyre szabhatóak a megjelenített információk.
A legnagyobb párizsi divatházak mintájára a DS Automobiles is különös gonddal választja ki és dolgozza fel az
A DS sikerének - mert igencsak sikeressé vált a márka, itthon például megduplázták az eladásaikat – egyik titka a 7-es modell esetében a széles hajtáslánc kínálat. Konnektoros hibridből háromféle teljesítményszint áll rendelkezésre: 225, 300, illetve 360 lóerővel.
Hátulról is különleges látványt nyújt
A 225 egy PureTech 180 típusú benzinmotor és egy 110 lóerős villanymotor együttese, melyekről egy nyolcfokozatú, automata váltó viszi át a nyomatékot az első kerekekhez. A 4x4 300 és a 4x4 360 összkerékhajtású modellek pedig már PureTech 200-as benzinmotorral, valamint az első, illetve hátsó tengelyekhez külön-külön kapcsolt 110, illetve 112 lóerős villanymotorral vannak felszerelve. A 360-as változat különleges vezérlést kapott, melyet a DS PERFORMANCE valósított meg.
Az új, 14,2 kWh kapacitású akkumulátorral akár a 65 km-es hatótávolságot is tud elektromos üzemben az autó, vagy csak városban 81 km-t. A töltési idő nagyjából két óra egy 7,4 kW-os töltőre kapcsolva. A kínálat része még egy BlueHDi 130 dízelmotor is, Európán kívül pedig a 130, 215 és 225 lóerős PureTech benzinmotorok.
Az új nappali menetfények olyanok, mintha a karosszérialemezeken törne át a fény
A DS 7 kezdőára 14 990 000 Ft (Bastille BlueHDi 130 Automatic), a 225 lóerős E-TENSE plug-in hibrid pedig 19 490 000 forintról indul a magánügyfelek pedig pezsgőkóstoló kalandot is kapnak ajándékba.
Az őszig megérkező modellekre árgaranciát vállal a DS
A DS7 az egyik új kedvencem. Annyira más és fura, hogy az már jó. Mármint, érződik hogy igényes prémiumtermék, és bár nem tökéletes, de szemmagasságra ott van ahol a szokásos jelöltek (három német, Volvo, Lexus).
Persze ízig-vérig francia. Egy olyan néptől, ami nem képes elmondani hogy kilencven-öt (quatre vingt quinze), mert nincs szava rá hogy nyolcvan (helyette azt mondja négyszerhúsz „quatre vingt „), majd hozzáteszi hogy tizenöt (amire viszont van külön szava, „quinze”). Ezen „logika” mentén a legkorábbi DS modellek óta nem képesek arra, hogy a szokásos helyre tegyék az ablakemelő gombját. Oda ahol mindenki más teszi. És nem azért rakták át, mert valami forradalmian jobb helyet találtak rá, hanem csak nem úgy jár az agyuk. Az ablakemelő egy apró dolog, de a használat során a többi részlet is tele van ilyen „francia” dolgokkal.
Ugyanakkor a belsőnek olyan részletei és megoldásai vannak ami kivételesen igényesek. És ami a lényeg, a 225 E Tense árban kb ott van ahol a többiek 200 lóerős dízelei, és ezért egy teljes értékű PHEV-et adnak prémium csomagolásban. Gyakorlatilag ez a kocsi az egyetlen amin nem fog ki a lehetetlen brüsszeli adórendszer (bár ez egyéni probléma, ami itthon senkit sem érint).
Igazából csak az a kérdés hogy valakinek eszébe jut-e ez a márka, és igazából ezért volt nagy szerencsém hogy itt tartottak egy über-jól sikerült autószalont 60 (igen hatvan) autómárkával, akik mind szépen kiállították az összes piacképes modelljüket (a Maserati standon volt 5 modell pl). A DS pl a teljes modellpaletta mellett elhozta az E-Tense tanulmányt (kb egy vadabb Audi R8 szerű sportkocsi) és persze egy kis Lounge ahol az árajánlatokat intézték. Mindezt rendes dekorral, szóval ne az AMTS féle katasztrófaturista rendezvényre gondoljatok. Remélem meg is lesz a látszata az eladásokban.
A helyzet az, hogy ha egy autó kívülről minimálisan sem kívánatos, ha nem kelti fel a birtoklás vágyát, akkor egyszerűen máris okafogyottá válik az adott típus bemutatása. Pláne akkor, ha kisebb vagyont jelent manapság egy új autó megvétele. Ez van, így működik az emberek többsége – én is. Márpedig ebből az aspektusból nézve az új DS-ek bemutatása kicsit sem tér el a meglévő márkák 99%-anál: túlkomplikált, a trendeket követő és nem diktáló, izzadtságszagú design. Formai diszharmónia csúcsra járatva. Szánalmas, szánalmas, szánalmas!!!
Az Alfa, a Jaguar és a Maserati nagyon is kiváltja a birtoklási vágyat, viszont mégsem kellenek senkinek. Erre mi a magyarázatod, zuzu? 😀
Másrészt: ha neked nem tetszik valami/nem mozgat meg, az azt jelenti, hogy másokat sem? Mármint ha rád nincs hatással, akkor a kínai piacon sem lesz rá vevő, mert ott is tudják, hogy „A Tökmindegynek van ízlése, őt kell követni”? 😀
„Így működik az emberek többsége.” Ne akarj az emberek többségének a nevében beszélni, nem vagy te a szócsövük. Látjuk, tudjuk, hogy nem így van, másrészt meg ahány ember, annyiféle ízlésvilág.
A Peugeot 306-os fényezése és körbenyaldosása most elmaradt? Mi van veled? 😀