Friss arccal, új motorokkal és takarékosabban megy Genfbe a C3

Léghajtás mellett háromhengeres benzinesekkel is bővül a Citroën C3 kínálata

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A léghajtású Hybrid Air koncepció érkezése mellé frissítést, egyebek mellett háromhengeres benzinmotorokat is kap a Citroën C3.

Miután e héten megtudtuk, hogy a már korábban is híresztelt léghajtású koncepcióját egy C3-asban fogja kiállítani a március 5-én nyíló Genfi Autószalonon a Citroën, a hét végére az is kiderült, hogy ugyanott frissített verzióval is debütál a második generációjával 2009 őszén érkezett, ám a 2002-ben színre lépett elsővel együttesen már több mint 3 millió példányban gazdára talált kisautó.
A C3 őrzi alapvető kvalitásait, külső méreteivel, 3,94 méteres hosszával és 1,71 méteres szélességével kategóriájában is kompakt, 300 literes csomagterével és utasterével ugyanakkor szűkösnek nem nevezhető. Marad természetesen az opciós, a tetőlemez harmadáig húzott szélvédőt jelentő Zenith-tető, új opció a tolatókamera, az utastérben pedig friss kárpitok borítják a már megszokott formákat. Újak természetesen a lökhárítók, alighanem lesz friss felni és színárnyalat is, ám a legfőbb újdonság a motorpalettáé. A legnépszerűbb, 1,1 literes (60 LE) és 1,4-es (75 LE) négyhengeres benzinesek helyére friss háromhengeresek érkeznek, az 1,0 literes (68 LE) és az 1,2 literes (82 LE) PureTech fantázianevű benzinmotorok elődjeikhez mérten 25 százalékkal takarékosabb üzemet, 4,3 és 4,5 l/100 km vegyes fogyasztási értéket, valamint 99 és 104 g/km CO2 emissziót ígérnek.
Hirdetés
A benzines kínálat csúcsán marad a korábbi, 1,6 literes, 120 lóerős VTi benzinmotor, míg a dízelkínálatban az eddig is kínált 70 lóerős, 1,4 literes HDi is megjelenik a motort már guruláskor megállító e-HDi kivitelben - vélhetően ez hozza majd a kategóriabajnok, 87 g/km-es CO2 emissziót. Marad továbbá a kínálatban az 1,6 literes, 90 és 110 lóerős, e-HDi-ként (fejlett, a motorindításhoz a nagy teljesítményű, motorféküzemre időzített gerjesztésű generátort alkalmazó stop-start rendszerrel) is elérhető dízel.
A légellenállás csiszolásával, s a tömeg faragásával jó eséllyel még a korábbról ismert motorok fogyasztása is apadni tud, ám részletes adataival csak márciusban, Genfben ismerhetjük meg a frissített C3-ast, amely vélhetően nem sokkal később már a hazai piacon is rendelhető lesz.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?