Frankufurt előtt debütált a felfújt Polo
Divatos és akár összkerekes az új Volkswagen T-Roc
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Átjelvényezett Audi Q2, a Volkswagen Polo felszereltségével és szegmensidegen kiegészítőivel. Ez lett az összeollózott Volkswagen T-Roc.
Akár kéttónusú fényezéssel, mutatós ledes menetfénnyel és a Q2 vonalaival debütált a Volkswagen T-Roc
Hosszú-hosszú felvezetés után végre hivatalosan is leleplezték a Volkswagen T-Roc kompakt crossovert, ami a német gyáróriás kissé kései, de újító reagálása a piaci igényekre. Ők sem akartak kimaradni a jóból, ezért olyan divatcrossovert szabdaltak össze, ami egész biztos, hogy megrengeti a szegmensét. Már az orr különleges elosztása felhívja a figyelmet, bár itt talán igényesebben osztották ketté a lámpákat, mint a Hyundai Kona esetében. Volkswagenesen komoly a két főfényszóró, alatta hatszögletű menetfény keretezi az imitált légbeömlőket. Nem maradhatott el a körbe futtatott sötét műanyagozás a terepes karakter érdekében, még ezüst alvázvédőket is imitálnak, de azért króm elemekkel kompenzáltak. Minden vonalával az Audi Q2-t idézi, kezdve a kerékívekkel, folytatva a hátsó szélesítéssel és befejezve a kupés, vastag C-oszloppal. Nem véletlen, igen közeli testvérek.
Sokan nem próbálkoznak összkerékhajtással vagy dízellel a divatcrossoverek szegmensében, hiszen városba szánják őket. A Volkswagen mégis ad mind a kettőt
Ahogy a Volkswagen Polóval is mély kapcsolatot ápol a T-Roc, tulajdonképpen annak emelt változata. 4234 mm hosszú, tehát a komapkt crossoverek közepébe lőtték, a 2603 mm-es tengelytáv pedig biztató, ahogy a 445 literes csomagtér is, ami 1290 literesre bővíthető. Szegmense elmaradhatatlan kelléke a kéttónusú fényezés, a tető mélyfekete, fehér vagy barna is lehet, egész igényes kombinációkat várhatunk. Apró variálásokkal ültették át a Polo utasterét, amit szintén színezhető, ugyanolyan matt betétekkel, mint a Q2 vagy maga a szupermini. Ide is átszökött a 11,7 colos, tehát a nagyautókban megszokottnál kisebb digitális műszercsoport és az akár 8 colos, de még alapból is 6,5 colos infotainment képernyő. Valószínű a T-Roc-ból is lesz Beats változat, hiszen 300 wattos hangrendszert ígérnek. Ezek mind ütőkártyák lehetnek a csúcsmodellekben.
Ugyanúgy színezhető a T-Roc utastere, mint a Polóé, a csúcs kivitel kérhető digitális műszerekkel és induktív telefontöltővel is
Az MQB platformnak köszönhetően jut is marad is. 445 literes csomagtere deréknek hangzik, remélhetőleg hátsó lábtér is marad
Már hajtáslánc változatait is elárulták. A belépő 114 lovas 1.0 TSI-hez és 1.6 TDI-hez csak 6 fokozatú kézi váltó és fronthajtás érhető majd el. Megkapja az új 1,5 literes, 150 lovas TSI Evo motort is, ami hatsebességes kézivel csak elöl, hétsebességes DSG-vel már elöl vagy mind a négy kerekén is hajthat. Ugyanezek a kombinációk igazak a 2,0 literes 150 lovas dízelre is. Legerősebb benzinese és dízele is kétliteres, 190 lovas lesz. Ezek már kizárólag összkerékkel és duplakuplungos váltóval rendelhető majd. Ha igazak a pletykák, hamarosan egy GTE konnektoros hibrid is követheti őket. Először természetesen Európa kap majd a színes crossoverből, épp ezért időzítették a Frankfurti Autószalonra a bemutatást.
Kompakt méretek, nagy felnik, de németesen szigorú a far is. Nem megy a viccelődés a németeknek
Egyértelmű csalódás, sokkal többet vártam. Már megint egy ódivatú, a designtrendeket követni képtelen Volkswagen. Pedig a látványtervek ígéretesek voltak. Az viszont biztos, hogy a förtelmes Taigunnál mérföldekkel jobb lett.