Frankufurt előtt debütált a felfújt Polo
Divatos és akár összkerekes az új Volkswagen T-Roc
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Átjelvényezett Audi Q2, a Volkswagen Polo felszereltségével és szegmensidegen kiegészítőivel. Ez lett az összeollózott Volkswagen T-Roc.
Hosszú-hosszú felvezetés után végre hivatalosan is leleplezték a Volkswagen T-Roc kompakt crossovert, ami a német gyáróriás kissé kései, de újító reagálása a piaci igényekre. Ők sem akartak kimaradni a jóból, ezért olyan divatcrossovert szabdaltak össze, ami egész biztos, hogy megrengeti a szegmensét. Már az orr különleges elosztása felhívja a figyelmet, bár itt talán igényesebben osztották ketté a lámpákat, mint a Hyundai Kona esetében. Volkswagenesen komoly a két főfényszóró, alatta hatszögletű menetfény keretezi az imitált légbeömlőket. Nem maradhatott el a körbe futtatott sötét műanyagozás a terepes karakter érdekében, még ezüst alvázvédőket is imitálnak, de azért króm elemekkel kompenzáltak. Minden vonalával az Audi Q2-t idézi, kezdve a kerékívekkel, folytatva a hátsó szélesítéssel és befejezve a kupés, vastag C-oszloppal. Nem véletlen, igen közeli testvérek.
Ahogy a Volkswagen Polóval is mély kapcsolatot ápol a T-Roc, tulajdonképpen annak emelt változata. 4234 mm hosszú, tehát a komapkt crossoverek közepébe lőtték, a 2603 mm-es tengelytáv pedig biztató, ahogy a 445 literes csomagtér is, ami 1290 literesre bővíthető. Szegmense elmaradhatatlan kelléke a kéttónusú fényezés, a tető mélyfekete, fehér vagy barna is lehet, egész igényes kombinációkat várhatunk. Apró variálásokkal ültették át a Polo utasterét, amit szintén színezhető, ugyanolyan matt betétekkel, mint a Q2 vagy maga a szupermini. Ide is átszökött a 11,7 colos, tehát a nagyautókban megszokottnál kisebb digitális műszercsoport és az akár 8 colos, de még alapból is 6,5 colos infotainment képernyő. Valószínű a T-Roc-ból is lesz Beats változat, hiszen 300 wattos hangrendszert ígérnek. Ezek mind ütőkártyák lehetnek a csúcsmodellekben.
Már hajtáslánc változatait is elárulták. A belépő 114 lovas 1.0 TSI-hez és 1.6 TDI-hez csak 6 fokozatú kézi váltó és fronthajtás érhető majd el. Megkapja az új 1,5 literes, 150 lovas TSI Evo motort is, ami hatsebességes kézivel csak elöl, hétsebességes DSG-vel már elöl vagy mind a négy kerekén is hajthat. Ugyanezek a kombinációk igazak a 2,0 literes 150 lovas dízelre is. Legerősebb benzinese és dízele is kétliteres, 190 lovas lesz. Ezek már kizárólag összkerékkel és duplakuplungos váltóval rendelhető majd. Ha igazak a pletykák, hamarosan egy GTE konnektoros hibrid is követheti őket. Először természetesen Európa kap majd a színes crossoverből, épp ezért időzítették a Frankfurti Autószalonra a bemutatást.
Egyértelmű csalódás, sokkal többet vártam. Már megint egy ódivatú, a designtrendeket követni képtelen Volkswagen. Pedig a látványtervek ígéretesek voltak. Az viszont biztos, hogy a förtelmes Taigunnál mérföldekkel jobb lett.