A rendkívüli offenzívában lévő, 2018-ra évi 1,5 milliós eladást célzó Skoda a Frankfurti Autószalonra időzítette a vadonatúj Rapid Spaceback debütálásán túl a faceliftes Yeti leleplezését is. A kompakt crossoverből június végéig egészen pontosan 263 211 darabot értékesítettek, népszerű modellnek számít itthon is
Ahogy azt már korábban is írtuk, kettéválik a Yeti-kínálat: lesz egy urbánus, elegáns (balra) és egy Outdoor terepes, vagyis inkább még szabadidő-autósabb verzió (jobbra). Mindkettőre igaz, hogy a 2009-ben bemutatott elődmodellhez képest új az orr-rész, opcióként először LED-es nappali menetfénnyel kiegészített bi-xenon fényóró is elérhető
Természetesen a faruk is más, extraként a hátsó lámpa is LED-es lehet
Az Outdoor küszöblécei és oldalvédő elemei fekete műanyagok, míg a City változaté színre fújtak. Négy új könnyűfém keréktárcsa is rendelhető a 2014-es modellévű Yetihez, valamint bővült a színpaletta is négy metálfénnyel: új a „Holdfehér”, a „Dzsungel-zöld”, a „Sötétszürke” és a „Bazalt-barna”. Utóbbi a Laurin&Klement csúcskivitel privilégiuma
Yeti-szinten új a 3 küllős kormánykerék, a kárpitok is újak, akárcsak a műszerfalborítás. Skoda-szinten történelmi jelentőségű, hogy tolatókamera is van az extralistán, amin még párhuzamos és merőleges beállásban, párhuzamosan a kiállásban is partner parkolóasszisztens, sőt intelligens kulcs is megjelenik. Szokás szerint Simply Clever megoldások tömkelege vidítja fel a sofőrt és utasait a kétoldalú csomagtérpadlótól a kivehető LED-lámpán vagy a vezetőülés alatti láthatóságimellény-rekeszen át az ajtókba helyezhető hulladéktárolókig
A VarioFlex hátsó ülésrendszer szuper variálhatóságot biztosít: a három hátsó ülés egyenként ledönthető vagy kivehető. A két szélső keresztirányban is mozgatható, amennyiben a középsőt kivették. Így a Yeti egy pillanat alatt ötülésesből négyülésessé alakítható, több helyet adva a hátul utazóknak. Továbbra is elérhető opció az összecsukható első utasülés. A csomagtartó mérete alapesetben 416 liter, ami az összes hátsó ülés kivételével 1760 literig bővíthető
Négy dízel- és három benzinmotor van, mind turbós és közvetlen befecskendezéses a 105 lóerős 1.2 TSI 105 LE-től a 170 lóerős 2.0 TDI-ig. Opciós az ötödik generációs Haldex tengelykapcsolós összkerékhajtás, illetve a 6 vagy 7 fokozatú dupla kuplungos DSG-váltó. A fronthajtású és manuális váltós, 105 lovas 1.6 TDI GreenLine a legtakarékosabb a maga 4,6 l/100 km-es vegyes fogyasztásával, újdonságként ugyanehhez a motorhoz már DSG is elérhető. A faceliftes Yeti még az idei év végén megérkezik a szalonokba, egyelőre ismeretlen áron