Egészen pofás a kínai négyajtós kupétanulmány, azaz a hibrid hajtású Sense
Hátulról is kellemes, lapos, elnyújtott formát mutat a Sense
Négy modellel, két tanulmánnyal és két szériaérett típussal jelentkezett a kínai Chang’an a Frankfurti Autószalonon. Az egyelőre csak hazájában értékesítő cég Kínában a négy legnépszerűbb gyártó közé tartozik, pillanatnyilag évente kétmillió autót állít elő, és a Forddal, a Mazdával, a Suzukival és a PSA-val is létesített már közös projekteket. Terveik szerint 2013-ban szeretnének robbantani az európai piacokon, ennek érdekében pedig tavaly megnyitották itteni kutatási-fejlesztési központjukat Nottinghamben, ahol főként hajtásláncokat terveznek és fejlesztenek jövőbeni modelljeikhez.
Tanulmányaik közül az alacsony építésű, négyajtós, 5,2x2,0x1,37 méteres Sense kupé a legérdekesebb, bár ezt már a Sanghaji Autószalonon is bemutatták az év elején: háromliteres V6-osát egy konnektorról tölthető hibridrendszer egészíti ki, és bár ebben a formában nem túl valószínű megjelenése, formájával erősen utal következő autóik stílusára.
Főként hátulról, illetve oldalról, de kétségtelenül erős formai hasonlóság fedezhető fel a BMW X1 és a Chang'an SUV nevű szabadidő-autója között. A töréstesztekre nagyon kíváncsiak lennénk
A Chang’an SUV névre keresztelt (4,05x1,8x1,64 m-es, 2,56 m tengelytávú) szabadidő-terepjáró ötszemélyes, benzinmotoros, 100 km/órára 12,5 s alatt gyorsul, végsebessége 170 km/óra és 6,9 l/ 100 km vegyes fogyasztása sem rossz. Euro4-es emissziós besorolása miatt persze piacra dobása akkor is esélytelen Európában, ha szerintünk lennének rá vevők. A formára persze vélhetően a BMW-nek is lenne még szava...
Átlagos, normális megjelenésű autó az Eado, jó áron tarolhatna Európában is
Állítólag rendelhető, kész autó az elektromos Clover
A sort a Kínában nagy népszerűségnek örvendő, 4,62x1,82x1,49 m-es, 2,66 m tengelytávú Eado folytatja, a négyajtós Corollára emlékeztető modellben 1,6 literes, 126 lóerős, 160 Newtonméter nyomatékú benzinmotort és ötsebességes kézi váltót találunk. A végsebesség 185 km/óra, a vegyes fogyasztás pedig 6,2 l/100 km. Van még kérdés? Ha lenne, az ellátmányban Start-stop rendszer, ESP, 4 légzsák, kormányszervó, DVD-lejátszó és GPS, elektromos tetőablak, 16 colos alufelni, valamint adu-ászként 30 beltéri tárolórekesz szerepel.
A Chang'An utolsó, de talán legérdekesebb autója a már gyártósorról kínált, villanymotoros Clover, melyet 33,8 kWh-s lítium-vasnitrát akkumulátor táplál. Utóbbi feltöltéséhez hat óra szükséges, a 170 lóerős, 300 Newtonméter nyomatékú villanymotoros, elöl MacPherson, hátul multilink futóművön utazó Clover 130 km/órás tempóra képes, ellátmányában ESP, elektromos ablak, alufelni, navigáció és távirányítós központi zár, valamint navigáció is szerepel. A légkondi vélhetően nem véletlenül maradt ki a felsorolásból, fölösleges fogyasztókkal nem terhelik a kínai vásárlókat.