Frankfurt 2011: kompresszorral vadított Lotusok
Lotus Exige S és Exige R-GT: ennél több már felesleges
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
345 lóerő egy 1080 kg-os autóban? Igen, a Lotus Exige S búcsúzóul még megmutatja, mit tud. Az Exige R-GT pedig a rali meghódítására készül.
Lehet azonban bármilyen autóra mondani, hogy sportos, az ígéret nem számít, csak a bizonyíték. Ez utóbbira készül most a Lotus, méghozzá a FIA GT ralibajnokságban, ahol az Exige S alapján fejlesztett (és még jelenleg is fejlesztés alatt álló) Exige R-GT típussal szeretne rajthoz állni. Tekintettel az autó felépítésére, a hangsúly az aszfaltos futamokon van, mint például Monte Carlo. A csapatot Claudio Berro személyében a lehető legjobb ember irányítja, hiszen a Lotus Motorsport igazgatója korábban a raliban debütált, és 1981-ben egy Talbot Sunbeam (amibe anno szintén belepiszkált a Lotus) volánja mögött megnyerte a San Marino-i futamot az olasz bajnokságban. Az R-GT természetesen majd az FIA szigorú szabályai szerint készül el, a 3,5 literes, Toyota-féle V6-os jelen állás szerint 300 lóerőt fog teljesíteni, az önsúly 1200 kg, a nyomatékot a hátsó kerekek kapják, a váltó pedig hatgangos szekvenciális szerkezet.