Versenypályáról jön az utcára a 444 lóerős Evora GTE, mint az eddigi legerősebb Lotus
Kínában egy nap alatt 114 megrendelést vettek fel erre a modellre, így a Lotus megalapozottnak véli döntését, hogy limitált széria helyett nagyobb példányszámban forgalmazza a GTE-t
Tavaly, a Párizsi Autószalon előtt már hallhattuk a
Lotus nagyra törő terveit, hogy milyen új modellekkel szeretnék bővíteni a kínálatot. Nos, a modelldömping Frankfurtban még elmaradt, de azért akadtak újdonságok a hetheli márka standján. Az Evora GTE például minden idők legerősebb utcai Lotus sportkocsija, a lemezek alatt 3,5 literes, V6-os, alumínium blokkos és hengerfejes motorral, amelynek teljesítménye 444 lóerő. A GTE eredetileg limitált szériának indult, hogy a gyár megünnepelje visszatérését a motorsportok világába, aztán az autó iránt tanúsított, ázsiai piaci érdeklődés akkora lett, hogy felvették a globális kínálatba. A súlycsökkentés mindig is a Lotus legfőbb fegyverének számított, és ezt most az Evora is ékesen bizonyítja. Köszönhetően a szénszálas anyagok alkalmazásának (lökhárítók, ajtók, hátsó légterelő), az alapul szolgáló - amúgy szintén nem ólomsúlyú - Evorához képest a GTE 105 kilogrammal könnyebb. A GTE a versenysportból ismert szekvenciális AMT (Automated Manual Transmission) sebebességváltóval rendelkezik, központi anyával rögzített felnijein pedig Pirelli P-Zero Corsa abroncsok találhatók. Az utastérben szénszálas vázú, bőrrel kárpitozott Recaro ülésekben ül a vezető és útitársa.
Dany Bahar, a Lotus első embere elmondta, Kínában hihetetlen jelenséget tapasztaltak, egy napon belül 114-en adtak le rendelést a kocsira, így a cégvezetés úgy döntött, növelik a termelési kapacitást, és az Evora GTE szélesebb piaci körben lesz elérhető.