Frankfurt 2011: két új koncepció a Land Rovertől
Land Rover DC100 és DC100 Sport
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Már régóta hírlik, hogy már nemigen húzhatja tovább 1948-ban megjelent Defenderének cseréjét a Land Rover. A DC100, illetve annak nyitott változata a Sport a 4 év múlva várható újdonság előfutára.
Gyakorlatilag műszaki adatokkal mutatkozott be a Frankfurti Autószalonon az 1948-óta alapvetően változatlan formában gyártott Land Rover Defender utódjának ígért DC100, de piacra lépését továbbra is legkorábban 2015-ban ígéri a valaha angol, ma pedig az Indiai Tata konszern szárnyai alá tartozó gyártó. A 4,47 x 1,97 x 1,83 méteres, 2,55 m tengelytávú, háromajtós DC100 fizimiskájával alapvetően a mai, prémiumosabb Land, illetve Range Rovereket idézi, de ha nagyon hunyorított szemmel nézzük, felfedezhető benne az öreg Defender dobozformája is.
A már a szalon előtt megmutatott DC100 mellett annak nyitott, Sport változata is debütált Frankfurtban. Utóbbi 4135 mm-es hosszával 33,7 cm-rel rövidebb, 1560 mm-es magasságával 27,3 cm-rel alacsonyabb a lemeztetősnél, de alapjaik azonosak. Mindkét terepgép 22 colos alufelniken gördül, s a gyáriak szerint még a viszonylag alacsony oldalfalú, 225/45 R22-es abroncsokkal is képesek terepjárásra. Mindkettőbe intelligens, nyomatékirányítós, azaz önzáró differenciálműves négykerékhajtás kerül, mely az autókba telepített kamerarendszerekkel a központi számítógép által a terepakadályokat felismerve előre állítja magát optimálisra. A rendszer olyan bolondbiztos, hogy még patakon átkelés előtt is nézi a vízmélységet, hogy nehogy elsüllyedjen a tapasztalatlan sofőr.
Mind a DC100-ban, mind a DC100 Sportban három ülőhely van elől, a középső persze csak szükséghely és 3 hasonló a DC100 hátsó felében is kihajtható. A Sport platója azonban inkább sporteszközök szállításához optimalizált, illetve van ott hűtött italtároló, hogy a tengerpartra érve legyen mit kortyolgatni. A navigálást érintőképernyő segíti, ahol nem csak a térkép, akár internetes alkalmazások is megjelenhetnek, a zsebkészülékek mai divat szerint vezeték nélkül tölthetők.
Hajtásmódját tekintve nem azonos a két DC, az alap DC100-ba a tervek szerint 2,0 literes négyhengeres turbódízel, míg a DC100 Sportba hasonló méretű benzines kerülne. A teljesítmények még ismeretlenek, a váltók azonban állítólag 8 fokozatú ZF automaták és mindkét motor kiegészíthető lenne hibrid-rendszerrel is. A 2015-ös piacra lépésig bizonyára újabb információkkal tisztul majd a kép.