Frankfurt 2011: jövőbe visz az Audi A2
Űrkorszaki Audi A2
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Úgy tűnik, idén csak az Audi tudott a BMW i-modellek műszaki fejlettségével vetekedő autót kiállítani.
Mindössze 1150 kg a 3804x1693x1494 mm dimenziójú, a nagyrészt alumíniumból készített térvázon karbonszálas karosszéria-elemeket viselő, teljesen elektromos hajtású új A2 tömege. Az autó állandó internetkapcsolattal rendelkezik, ráadásul kormányműve és fékrendszere is teljesen "drive by wire", azaz elektromos.
Az autó alapesetben csak áttetsző üvegteteje gombnyomásra teljesen átlátszóvá varázsolható, ami a tető anyagába rejtett, elektromosságra sorba rendeződő apró részecskéknek köszönhető. Az üveg elsötétítve szinte teljesen kiszűri a nap infravörös sugarait, így hatékonyan tartja alacsonyan az utastér hőmérsékletét.
A single frame hűtőmaszkot viselő orr-rész felső kétharmadában található a töltőcsatlakozó és a hűtővíz-betöltőnyílás, a motorháztetőt csavarok rögzítik a karosszériához, nem kell azt nyitogatni! Az alsó traktuson található légbeömlő hatékony, grafithabból készült hűtőegységekhez vezeti a levegőt.
Az autó világítása is nagyon érdekes, az egymáshoz kapcsolt LED-ekből mindig csak annyi, és olyan irányba világít, ami az optimális látási viszonyok megteremtéséhez szükséges. A lámpatest alsó felén található LED-ek gondoskodnak a nappali világításról. Hasonló elven működnek a hátsó lámpák is, a hátsó ködlámpa fénye piros háromszögként látszik a követő sofőr számára. Az autó első és hátsó lámpáit ráadásul egy aktív fénycsíkkal is összekötötték: álló helyzetben feketének tűnik a csík, de amikor közelítünk az autóhoz világoskékre vált, és a kilincsekre helyezi a fény fókuszát, melyek csak akkor emelkednek ki a karosszériából, amikor kezünket elhúzzuk felettük. Menet közben világos narancssárga fénnyel világít a dinamikus világításnak keresztelt funkció, indexeléskor a megfelelő oldalon kezd vibrálni a fény, fékezéskor pedig pirosan pulzál az autó farrészén, hogy ezzel is erősítse a féklámpák jelzését.
Az utastér minimalista, egyszerű és letisztult, a legtöbb funkció érintőképernyőről vezérelhető, csak az irányjelzőknek és az ablaktörlőnek maradtak meg a bajuszkapcsolói. A dinamikus világítás a beltérben is aktív, a tervezők sok újrahasznosított anyagot, modern műanyagokat és némi alumíniumot használtak a futurisztikus környezet kialakításához.
A szendvicsszerkezetű padlóban 31 kWh-s lítium-ion akkumulátorokat helyeztek el. Az autó elején keresztben beszerelt villanymotor folyamatos teljesítménye 60 kW, időlegesen felhasználható csúcsteljesítménye 85 kW, az alapnyomaték 160 Nm, de átmeneti, gyorsításoknál lehívható nyomatékcsúcs 270 Nm. A motor ereje egyfokozatú váltón keresztül hajtja az első kerekeket. Az A2 hatótávja 200 km, akkumulátorcsomagja 400 Voltos háromfázisú csatlakozóval 1,5 óra, otthoni konnektorról körülbelül négy óra alatt tölthető tele teljesen, az Audi vezeték nélküli töltőt is kifejlesztett hozzá.
Az A2 tanulmány az elektromosok között fürge jármű, a 100 km/h-t 9,3 másodperc alatt éri el állásból, végsebességét a nagyobb hatótáv érdekében 150 km/h-nál szabályozza le az automatika.
Egyelőre a jövő zenéje, hogy mikor és mennyiért kerülhet piacra a hipermodern Audi A2, miként a gyáriak azt sem árulták el, hogy a belsőégésű motorral felszerelt változatok is felvonultatják-e mindazt a fejlett technológiát, amivel a tanulmányon találkoztunk.
Az autó alapesetben csak áttetsző üvegteteje gombnyomásra teljesen átlátszóvá varázsolható, ami a tető anyagába rejtett, elektromosságra sorba rendeződő apró részecskéknek köszönhető. Az üveg elsötétítve szinte teljesen kiszűri a nap infravörös sugarait, így hatékonyan tartja alacsonyan az utastér hőmérsékletét.
A single frame hűtőmaszkot viselő orr-rész felső kétharmadában található a töltőcsatlakozó és a hűtővíz-betöltőnyílás, a motorháztetőt csavarok rögzítik a karosszériához, nem kell azt nyitogatni! Az alsó traktuson található légbeömlő hatékony, grafithabból készült hűtőegységekhez vezeti a levegőt.
Az autó világítása is nagyon érdekes, az egymáshoz kapcsolt LED-ekből mindig csak annyi, és olyan irányba világít, ami az optimális látási viszonyok megteremtéséhez szükséges. A lámpatest alsó felén található LED-ek gondoskodnak a nappali világításról. Hasonló elven működnek a hátsó lámpák is, a hátsó ködlámpa fénye piros háromszögként látszik a követő sofőr számára. Az autó első és hátsó lámpáit ráadásul egy aktív fénycsíkkal is összekötötték: álló helyzetben feketének tűnik a csík, de amikor közelítünk az autóhoz világoskékre vált, és a kilincsekre helyezi a fény fókuszát, melyek csak akkor emelkednek ki a karosszériából, amikor kezünket elhúzzuk felettük. Menet közben világos narancssárga fénnyel világít a dinamikus világításnak keresztelt funkció, indexeléskor a megfelelő oldalon kezd vibrálni a fény, fékezéskor pedig pirosan pulzál az autó farrészén, hogy ezzel is erősítse a féklámpák jelzését.
A szendvicsszerkezetű padlóban 31 kWh-s lítium-ion akkumulátorokat helyeztek el. Az autó elején keresztben beszerelt villanymotor folyamatos teljesítménye 60 kW, időlegesen felhasználható csúcsteljesítménye 85 kW, az alapnyomaték 160 Nm, de átmeneti, gyorsításoknál lehívható nyomatékcsúcs 270 Nm. A motor ereje egyfokozatú váltón keresztül hajtja az első kerekeket. Az A2 hatótávja 200 km, akkumulátorcsomagja 400 Voltos háromfázisú csatlakozóval 1,5 óra, otthoni konnektorról körülbelül négy óra alatt tölthető tele teljesen, az Audi vezeték nélküli töltőt is kifejlesztett hozzá.
Az A2 tanulmány az elektromosok között fürge jármű, a 100 km/h-t 9,3 másodperc alatt éri el állásból, végsebességét a nagyobb hatótáv érdekében 150 km/h-nál szabályozza le az automatika.
Egyelőre a jövő zenéje, hogy mikor és mennyiért kerülhet piacra a hipermodern Audi A2, miként a gyáriak azt sem árulták el, hogy a belsőégésű motorral felszerelt változatok is felvonultatják-e mindazt a fejlett technológiát, amivel a tanulmányon találkoztunk.