Francia luxusautót Suzuki áron
Titkos tipp: Peugeot 607
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
"Presztízs luxuslimuzin és családi autó, Suzuki fenntartási és üzemeltetési költségekkel. Mindent tud, amit a prémium márkák, de töredék áron vettem és használom." - ezt nem mi mondjuk, hanem egy Peugeot 607 tulajdonos.
1999-ben mutatták be a Peugeot 607-est. Utódja az 508 lesz, amely egyszerre váltja a 607-est és a 407-est
Ez a 2004 utáni, korszerűsített modell műszerfala. Ebben már jobbak az anyagok, precízebb az összeszerelés. A középső, állítható kartámasz hajlamos zörögni, és a kijelzők sem tartósak
Aki hosszú távú, családi utazásokra keres tágas autót, nagy csomagtérrel, takarékos dízelmotorral, kényelemközpontú felszereltséggel, annak valóban titkos tipp lehet a Peugeot 607. Az 1999-ben bemutatott, vadonatúj konstrukció a 605-öst váltotta a sorban, négyhengeres benzin- és HDi dízelmotorokkal, valamint egy 2,9-es (ám 3,0 literesnek jelölt) V6-os benzinessel – utóbbi nem volt éppen a takarékosság szobra. 2004-ben komolyabb modellfrissítést hajtott végre a Peugeot, ekkor javult az összeszerelés, a felhasznált anyagok minősége, de a karosszéria formája, eleganciát sugárzó stílusa alapvetően nem változott. A legfontosabb újdonság a Ford-PSA közös fejlesztésű, 2,7 literes HDi V6 dízelmotorja, amellyel a 607-es tulajdonosok büszkén érvelnek, lévén ez az erőforrás került bele az akkor még Ford-tulajdonú Jaguar és Land Rover dízelváltozataiba is – ehhez standard adomány a hatfokozatú automataváltó. Minden amellett szól tehát, hogy a Peugeot 607 kiforrott, beérett modell, amellyel érdemes kalkulálni egy vásárlás során. Lássuk, mire kell vigyázni!
Csak óvatosan: ha lehet, kerüljük az első évjáratok példányait. Ez egy 2002-es 607 2.2 HDi (136 LE) Standard, 1,4 millió forintért
2004-es 607 2.0 HDi (110 LE), 2,65 millió forintos irányáron
Ha a 607-est rendszeresen karbantartják, akkor a futómű, a fék, a kuplung bírja az igénybevételt – a lengéscsillapítókra azonban érdemes odafigyelni, különösen, ha elektronikusan vezérelt konstrukcióval szerelték a kiszemelt autót. A Tiptronic automata sebességváltó nem a legtartósabb fődarab, ha akadozva, rángatva kapcsol, akkor borítékolhatóan hamar bemondja a csütörtököt, és ilyenkor két dologra biztosan szükség lesz: trélerre, illetve vastag tárcára a javításhoz. A katalizátor zörgése is aggodalomra ad okot, ilyen jelenségnél ne bízzunk a szerencsében, hanem kalkuláljuk bele a csere összegét. Korrózió csak akkor keseríti majd az életünket, ha a kocsi karambolos javítása nem sikerült hibátlanul, egyébként a rozsdát kipipálhatjuk a kritikai listáról.
Ez a legjobb konfiguráció: 607 2.7 V6 HDi, évjárat 2005, irányár 2,7 millió forint
Csak megszállottaknak ajánlott a 607 3.0 V6 - ebben 2005-ös évjáratú autóban szövetkárpit található az általánosnak mondható bőr helyett
Végezetül még egy fontos részlet. A 2.2 HDi dízelmotoros 607-esek közül sok futott taxi üzemben, különösen külföldön, így nagyon árulkodó lehet az ülések, a burkolatok állapota, a szakadások, a törések, a repedések. Ha a kormányról, a váltókarról foszlik a bőr, ha a pedálok felülete irreálisan kopott, ha az ülések olyanok, mint amikor hokedlire ülünk, a kilométeróra számlálója pedig nevetséges értéket mutat, akkor azonnal felejtsük el a kocsit, akármilyen kedvező dolgokat is mesélnek róla.