Francia luxus 1986-ból: Citroën CX 25 Prestige Turbo

Pár évtizede még ez a Citroën volt a luxusautó

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egy 33 éves francia klasszikus kerül kalapács alá Amerikában.

Néhány évtizede még nem nagyon lehetett találni a Citroën CX 25 Prestige Turbonál stílusosabb francia autót. Az árversre kerülő modell 1986-os évjáratú, és egy 2,5 literes, négyhengeres motorral, illetve ötfokozatú kézi sebességváltóval garázdálkodik az utakon.
Hirdetés

Magát a modellt 1979 és 1991 között gyártotta a márka, a nevébe pedig azért került be a Prestige jelző, mert a szokásos tengelytávoknál 25 cm-rel hosszabb volt, ráadásul hátul is nagyobb lábtérrel rendelkezett, és persze olyan innovatív megoldások voltak benne, mint például a hidropneumatikus kerékfelfüggesztés. A belső teret tekintve az egyszerűbb, sötétebb színek dominálnak, és mai szemmel nézve a kormánykerék is kissé furcsának tűnik. Az igazsághoz viszont hozzátartozik az is, hogy a kormányhoz kapcsolódó teljesítménytámogató rendszer rendben működik, míg a légkondicionálóval, az elektromos tükrökkel, a központi zárrendszerrel, valamint az olajnyomás-mérővel már akadnak gondok. Konkrétan nem működnek.
Az alábbi videóban Te is vethetsz erre a ritka Citroënre néhány pillantást:
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

2 thoughts on “Francia luxus 1986-ból: Citroën CX 25 Prestige Turbo

  • 2019.06.16. at 19:54
    Permalink

    Azért láttam már koppanni aukciókon autókat nem is kicsit, Tatra 613 7000 euróért, Citroen BX Group B homologation special talonban maradva, pedig neves rendezvény fő auciós standján került árverésre….

    A télen láttam egy standnyi egyedi Citroent a Henri Chapron műhelyének emléket állító Lukas Hüni standon. http://egzostive.com/retromobile-100th-citroen/
    A Chapron egy neves karosszéraépítő műhely volt ami úgy élte túl az 50-es évek autóipari „rémuralmát”, hogy összeálltak a „nemzetstratégia” alapján luxusautó-gyártóként dezignált Citroennel, és egyedi változatokat készítettek a DS-ből, többek között a felettébb impozáns elnöki limuzinokat is ők gyártották, de volt kupé és cabrió változat is. Ezeket a szalonban lehetett rendelni, tkp olyan volt a Chapron akkoriban mint most az AMG.

    A CX-ből is készítettek elnöki limót, asszem talán a svéd királyi szolgálati autó volt amit kiállítottak…

Vélemény, hozzászólás?