Nem csak alacsony a károsanyag-kibocsátása (hibrid kivitelben), de egy versenyen még 2022 legszebb autójának is szavazták a DS 4-et
Már megszokhattuk, hogy ha egy autógyártói toplistáról érkeznek hírek, annak élén általában a Toyotát találjuk. Különösen igaz lenne ez akkor, ha károsanyag-kibocsátásról van szó, hiszen a hibrid meghajtások terén szerzett több mint 20 évnyi tapasztalat sokat számít. Mégis, ha az Európában összesen eladott autókat nézzük, egy sokkal fiatalabb márka vezeti a környezetbarátsági listát: a DS Automobiles.
Nyilván ez csak akkor igaz, ha figyelmen kívül hagyjuk a kizárólag villanyautókat gyártó márkákat, melyek teljes flottaátlaga értelemszerűen 0 gramm károsanyag-kibocsátás. Sőt, el kell tekinteni az életciklus-elemzéstől is, ami természetesen nem egyszerű, az alapján nehéz lenne összehasonlítani minden autógyártót. A lehető legobjektívebb összemérést az egységes módon elvégzett tesztekből tudjuk elvégezni, azaz ha a használat közben kibocsátott káros anyagokat vesszük figyelembe. Ebben a tekintetben pedig a DS-ek produkálják a legalacsonyabb értékeket, a flottaátlag 97,3 g/km a WLTP ciklus szerint.
Az E-TENSE modellek segítenek a fékenergia visszanyerésében, a mozgási energiát is visszatöltik akkumulátorukba
Az elsőség megszerzésében nagy szerepet játszott, hogy 2019 óta minden modelljükből elérhető részben vagy egészben elektromos változat. Persze könnyít ezen valamennyit, hogy palettájuk nem túl széles, hiszen két SUV-val és egy kompakttal vannak jelen a piacon, illetve érkezőben van a DS 9 limuzin. Ettől függetlenül persze dicséretes, hogy mindegyikük konnektorról is tölthető, 2024-től pedig minden újonnan bemutatott DS modell 100%-ig elektromos lesz. 2021-ben egyébként az eladásaik 35%-a volt a villanyosított E-TENSE változatokból. Ráadásul a hibrid és teljesen elektromos meghajtások kifejlesztésében a kétszeres Formula-E bajnok, Jean-Éric Vergne is segít, például az Energy Coach beállításában való közreműködésével. A motorsportból szerzett tapasztalatok alapján a hibrid DS-ek aktív visszajelzésekkel segítik a sofőrt, hogy a lehető legtöbb energiát nyerje vissza fékezéskor, ezt még pontozza is az autó. Sőt, arra is figyel, hogy kihasználjuk a kocsi akkumulátorát: ha 5 nap és 10 utazás után sem töltöttük, akkor emlékeztet minket, hogy használjuk a konnektorokat. Utána több ilyen üzenet is érkezik,
100 töltés nélküli utazás megtétele után pedig egyenesen azt írja ki, hogy nem megfelelően használjuk az autót.
Ha értelme nincs is, úgy tűnik legalább haszna van a márka létezésének.