Francia frigy gyermeke a Toyota legújabb csapatszállítója
Menetpróba: Toyota Proace Verso
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Legyen akár családi autó, akár céges vagy szállodai busz, a Toyota Proace Verso sokak kedvence lehet. Úgy is, hogy valójában francia.
Ami a Citroënnél SpaceTourer, a Peugeot-nál Traveller, az a Toyotánál a Proace Verso, azaz a Citroën Jumpy, a Peugeot Expert, valamint a Toyota Proace furgonok személyszállító kivitele. Isten áldja a Toyotát, hogy nem két különálló modellnevet, hanem csak egy utónevet tanultat meg velünk. A hármasikrek jellemzője, hogy háromféle hosszúsággal és kétfajta tengelytávval is kaphatók. A személyautók közül itthon azonban egyelőre csak a Toyota Proace, mily meglepő, csupán háromféle hajtáslánccal érhető el.
Pedig lenne több is a palettán, a külföldi menetpróbán ráadásul a 2,0 literes csúcsdízelt sikerült vezetni, 6 fokozatú automataváltóval. Elmondhatom, remek választás az itthon - remélhetőleg csak egyelőre - nem elérhető konfiguráció. A 174 lóerős, 400 Nm nyomatékú turbódízellel még teli utastérrel is jól mozgott a nyolcüléses csapatszállító. Itthon azonban egyelőre csupán 95 és 115 lóerős 1.6 és 2.0 (150 LE) D-4D (valójában HDi) turbódízelekkel választható a Proace Verso. Bár az 1.6-oshoz létezik robotizált váltó, nálunk csakis kézivel kapható, miként a valódi automatával adott csúcsdízel is hiányzik a kínálatból.
Toyota Proace Verso – méretek
Verzió | Compact | Medium | Long |
Hosszúság [mm] | 4609 | 4959 | 5309 |
Szélesség [mm] | 2010 | ||
Magasság [mm] | 1905-1945 | 1895-1935 | 1935-1940 |
Tengelytáv [mm] | 2925 | 3275 | 3275 |
Csomagtér [l] | 224-3937 | 798-4968 | 1384-4554 |
Jópofa, hogy az automata előválasztója egy körkapcsoló. Az első ülések között így szellős tér tátong, könnyedén hátra lehet menni a második üléssorhoz. Példás, hogy az összes hátsó ülés Isofix gyerekülésrögzítős. Az ülések száma verziótól függő. A legolcsóbb személyszállítónak számító Combi szint 9 üléses, elöl ugyanis dupla az utasülése, a Shuttle 5, illetve 8, míg a legtöbb opciót és extrát kínáló Family mindenképp 8 üléses.
Az extrák között akár kulcs nélküli nyitás és indítás, elektromos, láblendítésre nyíló tolóajtó, háromzónás klíma, illetve plexire vetítő head-up display is elérhető. A biztonság extrák között városi koccanásgátló, 20 km/órás tempóig lassító távolságtartós tempomat, holttérfigyelő, valamint táblafelismerő is említhető. A gyári navigáció magyarul is beszélhet, miként a menürendszer is ismeri nyelvünket.
Toyota Proace Verso - kezdeti kínálat
Teljesítmény [LE] | Nyomaték [Nm] | Váltófajta/ -fokozat |
Fogyasztás (vegyes) [l/100 km] |
CO2-kibocsátás [g/km] | |
1.6 D-4D | 95 | 210 | kézi/5 | 5,5-5,6 | 144 |
1.6 D-4D | 115 | 300 | kézi/6 | 5,1-5,2 | 133 |
2.0 D-4D | 150 | 370 | kézi/6 | 5,3 | 139 |
A Proace Verso legnagyobb ütőkártyája persze helykínálata és ahhoz mérten kompakt mérete. Egy ügyes hasáb, legfeljebb 1,94 méteres magassággal, behajtott tükrökkel 2,01 méteres szélességgel és 4,61-4,96-5,31 méteres hosszal. A három üléssor mögött a legkisebb, valójában egy mai középkategóriásnál is rövidebb verzió 224 literes csomagteret ad, a középső már 798, míg a legnagyobb 1384 literest, hátsó ülések nélkül 3397, 3968, illetve 4554 literes raktérrel számolhatunk.
A legolcsóbb Proace Verso (Combi 1.6 D-4D, 95 LE, 5 fokozatú kézi váltó) 7 517 500 forinttól rendelhető. Alapáron 9 üléssel, tempomattal, manuális légkondicionálóval, központi zárral és elektromos ablakokkal. A legdrágább Family verzió panorámatetővel, Xenon fényszóróval és navigációval, valamint háromzónás légkondicionálóval is alig több mint 12 millió forint. Ebben a szegmensben olcsónak számít a Proace Verso, ami persze padlólemezével, motorjaival és gyártásával is francia autó, nevével és 3 év/100 000 kilométer garanciájával viszont Toyota.
Attól, hogy te ezt nem tudod megemészteni, ez még egy régóta bevett dolog, főleg haszonjármű-fronton. A kommentem azon részét, ahol jó pár példát felhoztam a NEM HÁZON BELÜLI közösködésre, láthatóan figyelmen kívül hagytad.
A Toyotának bőven belefér, ha Európában némi vevőréteget veszít, mert a világ más részein viszont vevők tömegeit nyeri meg, hogy az ő autóikat válasszák – és ez ellensúlyozza a dolgot. A VW-csoport meg Amerikában veszít egyre több vevőt, ami sokkal nagyobb probléma, mert minden konszern vágyik rá, hogy É-Amerikában jól szerepeljen. A világ legerősebb gazdaságában presztízsértékű a markáns jelenlét, ehhez képest van, aki jelen sincs ott(pl. PSA).
Az legyen a te problémád, hogy egy autó szerinted azért xar, mert számodra nem tetsző anyagokból építkezik a belseje. Szerencsére eladja a múltja, a legenda, ami köréje épült, és nem fogja a Toyotát csődközelbe vinni, ha te nem őket választod. Vegyél Amarokot, az való neked:)
Minden gyártó „garasoskodik”, így vagy úgy, ezt a világot éljük. Az is garasoskodás ám, amikor kiszállunk a versenysportból(VW és az Audi). De gondolom, nem kell magyarázni, hogy ahol kirívóan sok autót ad el már nagyon régóta egy gyártó, azt a piacot jobban a kegyeiben részesíti(pl. a Toyota, a Honda vagy a Subaru Amerikát vagy a Suzuki Indiát).
Nem értem + hogy a 4.89M hosz 115 L 8 Ül.. 9.5M forint !! Ugyan ebben a kategóriában 115 L 8ül 5M hosz Ford costume 8.5 M forint ezek nem figyelik a konkurenciák árait !!!
Pont ezért a garasoskodásért,a Toyota rengeteg vevöt veszít Európában.Vagyis ha a Toyota nem veszi komolyan az európai piacot akkor az miért venné öket komolyan…Az új Hilux is egy nagy sz@r,borzalmasak a beltéri müanyagok benne,amúgy mint minden új Toyotában.
És akkor talán nem véletlen hogy éppen a Hyundai és Kia modellek sorra nyerik meg a tartósteszteket meg minöségi statisztikákat…Szerintem ”házon belüli” közösködés az még oké,pl. a VW konszern közös platformjára épül a Q7,a Touareg és a Cayenne.
Ez butaság. Semmi köze hozzá, hogy melyik márka van jó passzban és melyik nincs. Szerinted a Toyota-csoport sz**ban van a most éppen 2. helyen a világ legnagyobb gyártói között?
Ennek a spóroláshoz van köze, és ahhoz, hogy a Toyotának Európa nem a legfontosabb piac(a dízelfejlesztést is ezért hagyták abba). A Toyota kivonta a Hiace-t Európából, mert már nem felelt meg az emissziós normáknak – kapott ugyan utódot, de az túlságosan „ázsiai”, ezért nem hozhatja ide, viszont szeretne kihasítani egy szeletkét az itteni haszonjármű-szegmensből ezután is, ezért összefogott egy európai gyártóval, hogy átvehesse egyik-másik modelljét. Ez így sokkal olcsóbb, mint kifejleszteni egy saját modellt.
Ha belegondolsz, szinte mindenki ezt csinálja – a Renault a Nissannal és az Opellel is, a Fiat az Opellel, a Fiat a PSA-val, a Toyota a PSA-val(már az előző Proace is koprodukcióban készült) és fordítva is, a Mercedes a Renault-val és a Nissannal, a VW az MAN-nal, korábban a VW a Mercedes-szel, stb… És nem csak haszonjármű-fronton vannak/voltak ilyenek(„badge engineering”-nek hívják) – példa erre a ’90-es évekből a Mazda 121 – Ford Fiesta páros vagy az Opel Omega – Cadillac Catera duó, de még sokat lehetne írni.
Van azonban ellenpélda is: a Hyundai-Kia nem közösködik senkivel. Lehet így is csinálni, de nem ez a jellemző.
Gazdagék szabnak rá, mert nem tudnak márkás cuccot venni.Mondjuk már most sem.
Mindent Kínában gyártanak, még az USA-t is:-DDDDD
Csak az a márka csinál ilyeneket amelyik sz..ba van.
*Minden egyforma lesz : egy nagy közös büdös sz*r!
*alacsonyra
A Toyota (és amúgy sok más autómárka) nagyon alacsonra süllyed nap mint nap a szememben.Én betiltanám az ilyen átkozmetikázott ”közös” modelleket! Ez már kész átverés,szélhámosság!Átkozott globalizáció.Minden egyforma leszmegy nagy közös büdös sz*r!
Értem én, hogy alapváltozat, de attól még nem pehelykönnyű. Legalább egy hatos váltóval támogatták volna meg azt a motort… Az is OK, hogy nem pályázásra való, de ezzel egy traktort sem lesz egyszerű megelőzni lakott területen kívül.
Amúgy lehet, hogy megmondtad a tutit: „sehol nem kipróbálható, nulla eladással rendelkező alapmotoros változat”.
Miért ne lenne az? Belépő modell, valszeg flotta kibocsájtás miatt létezik csak. Szinte minden gyártó ezt játsza most: van egy sehol nem kipróbálható, nulla eladással rendelkező alapmotoros változat. Btw, itt még elmegy, azért diesel-nél nagyjából a használható fordulatszámoknál megvan 60LE is, az meg haladáshoz elég, nyilván pályára nem ezzel kell menni, ha 130-nál előzni akarna az ember. Végül is volt 60 lovas Octavia is.:D
Ezt a baromságodat elég sokan megjegyezték még rajtunk kívül. A célom, hogy te sza.ul érezd magad azáltal, hogy a butaságaiddal szembesítelek itt mindenki előtt mr. szóf.só. Bárki bármilyen korábbi kijelentését örömmel és biztosan fogom felhasználni e szent cél érdekében. Kiszívom a véredet neked is, meg annak a 2-3 ütődött haverodnak is.
Emberek, van kétsége valakinek afelől, hogy csalfa romlejjó a honlap igazi szóf.sója? Aligha lehet ilyen. Muhahahahaha
Feltűnően egy rugóra jár az agyatok Kempelennel, pont ugyanazokkal a dolgokkal támadsz engem, amivel ő is támadott.
Emberek, van még bárkiben is egy csipetnyi kétség afelől, hogy ez a két eszetlen egy és ugyanaz a személy?:)))
Az nem volt kérdéses, hogy megmagyarázod majd, de ez a helyzeteden mit sem változtat. Ő a jó vagy a rossz te szerencsétlen? Kicsit jó nagyon rossz, vagy egy kicsit jobban rossz, mint amennyire jó vagy hogy? Igaz, Mr. Szóf.só?
Az európai haszonjármű-piacon egy ideje már szinte mindenki közösködik mindenkivel, elkerülhetetlen volt, hogy a Toyota is beszálljon – és amiért kapott egy kvázi „Hiace-utódot” a PSA-tól, cserébe ad nekik egy Hiluxot, amit a franciák emblémázhatnak át. A tipikus távol-keleti fazonú furgonok ideje szerintem végérvényesen lejárt Európában(ezt vélhetően sokan fájlalják is), egyedül a Nissan kínál ilyet(és kérdéses, hogy a Hyundai H1-essel majd mi lesz). Annyira tőlünk idegen formavilága van pl. egy mostani Hiace-nek, hogy személy szerint nem is tudnám elképzelni semmilyen európai ország rendszámával.
„1.6 D-4D, 95 LE, 5 fokozatú kézi váltó” – ez komoly?
csalfa romlejóóóó! Akkor ez most mi, nyomoronc?