Fővárosi e-roller rendelet: viszlát szétdobált rollerek?
Végre szabályozzák a fővárosban a közösségi elektromos rollereket
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ha unod a jogsi és bukósisak nélkül a járdán száguldozókat és a szétdobált e-rollereket, akkor itt az idő az örömre, a fővárosi közgyűlés veled ért egyet! Mutatjuk milyen új szabályok vonatkoznak majd a közösségi kétkerekűekre a rendelet alapján!
Budapesten rendeletben szabályozzák a közösségi mikromobilitási eszközöket, a fejleményekről az egyeztetési folyamatban részt vevő PRM-CEE tanácsadó cég szakértője, Bene Márk számolt be
Ezeket a bérelhető eszközöket innentől nem lehet szétszórva hagyni, a rendelet meghatározza azokat az ún. mikromobilitási pontokat, amelyeken a használaton kívüli kerékpárok, rollerek leparkolhatóak a fővárosban.
Elhagyatott Lime-roller fekszik az egész járdát elfoglalva: bár gyalogosként csak átléped, vagy jobb esetben felállítod, biciklisként vagy egy másik rollerrel a lábad alatt már jóval komolyabb akadályt jelent, és balesetveszélyes is
Valószínűleg nem szándékosan hagyták így, csak eldőlt: ha a kijelölt tárolóhelyen hagyták volna, akkor ilyen esetben sem lesz útban senkinek
a szolgáltatóknak az eszközökön három helyen egyedi azonosítót kell elhelyezni, így a szabályszegések felderítése és a szabályszegő felhasználók beazonosítása is sokkal könnyebbé válik.
A leendő KRESZ szabályok ugyanis elsősorban a felhasználókra vonatkoznak majd, ahogy már most is őket terhelik az esetleges balesetek következményei, így azokat a szolgáltatón számon kérni szürreális lenne. Ha viszont jól látható azonosítóval szerelik fel a közhasznú rollert, akkor könnyebb kideríteni, hogy pontosan melyik eszközzel volt a probléma, és hogy ki ült rajta a szabálytalanság elkövetésekor.