Fotókon követhető végig a rendőrségi Astrák átalakulása
A Hungexpo egyik csarnokában lett rendőrautó 1250 Opel Astrából
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Októberben, az Opel alapításának 150. évfordulóján nem állt le az Opel bochumi gyára, hogy elkészüljenek azok az Astrák, amelyekből aztán a Hungexpo egyik csarnokában születtek rendőrautók.
Tavaly októberben több Opel-gyárban is leállt a munka azért, hogy a cég alapításának 150. évfordulóját ünnepeljék. Nem úgy - az azóta végleg bezárni tervezett - bochumiban, ugyanis ott és akkor gyártották azt az 1250 Opel Astra Classic III-ast, melyek első példányainak forgalomba helyezését már novemberben megkezdték itthon, hogy azok mihamarabb szolgálatba állhassanak a rendőrségnél.
A sietséget fokozta, hogy augusztus végén még nem is tudtuk, maga az Opel sem tudta, legfeljebb remélte, hogy 15 év után ismét Astra lesz a rendőrautó. A hivatalos bejelentést ráadásul csak a gyártás megkezdése után hozták nyilvánosságra, talán a munkások sem tudták, hogy rendőrautókat állítanak elő, hiszen a gyárból hagyományosnak mondható fehér, illetve a készenléti rendőrség számára ezüst színű - egységesen 1,6-os, 115 lóerős - Astrák érkeztek, s azok itthon kapták meg szolgálati felszereléseiket és a megjelenésüket meghatározó matricázást, a rendőrségi szabályzat szerint azóta csakis rendőrök, szolgálati úton vezethetik őket.
Miként azt a lízingszerződéssel igénybe vett, azóta zömében visszaadott Ford Focus kombik esetében is láthattuk, az átalakítást úgy hajtották végre, hogy szolgálati idejük után az Astrák is viszonylag könnyen továbbértékesíthetők legyenek. A 3 év vagy 120 ezer kilométer után leadott Focusok is sokáig meghatározói lesznek még a hazai autóparknak, ha nem is rendőrautóként, hanem például a Téligumi tesztünknek is helyszínül szolgáló Groupama Garancia Vezetéstechnikai Centrum tesztautójaként magunk is rendszeresen találkozunk velük, s bizony nem titok, hogy a rendőrségi szolgálat után is van köztük korrekt, és persze már erősen használt példány is.
Azt egyelőre nem tudni, hogy az Astráknak milyen hosszú szolgálatot terveznek, ám az 5,163 milliárd forintért megvásárolt Opelek a Fordok lízingkonstrukciójához mérten állítólag jelentős spórolást jelentenek majd. Vételáruk ugyanis nem csupán az autókra szólt, hanem a rájuk rakott megkülönböztető jelzésekre, a rendőrségi mikroprizmás fóliákra és feliratokra, valamint azok felragasztására és az eddig itthon használtaknál modernebb fényhídra, annak felszerelésére, illetve a rendőrségi EDR rádió beszerelésére, sőt a gyárilag szerelt nyári mellé egy garnitúra téli gumira is. A felsoroltakon kívül a "szállítónak" a járműre vonatkozóan 36 hónap jótállást (melynek értelmében a garanciális időtartam alatt a garanciális körbe tartozó javítást kötbér és civil csereautó terhe mellett három munkanapon belül el kell végeznie) és két év assistance szolgáltatást, továbbá a megkülönböztető jelzésre és matricákra 6 év helyszíni jótállást kell biztosítania.
Fotók: ORFK/H. Szabó Sándor, Opel
Én elhiszem, hogy a rendőrök szívesebben ülnének nagyobb méretű és nagyobb teljesítményű autókba, de amíg az országnak kilóg a segge a gatyából és a mentős kollégáik nem új null kilométeres járművekkel járhatnak, hanem többségében még mindig 8-10 éves egymillió km-t futott Toyotákkal, addig egy kicsit szerényebben az igényekkel.
Amúgy kaptak az 1250 Astra mellé kb. 400-450 Skoda Yetit is, a készenlétiek pedig Sprinter buszokat is…
Egy mai élményem az új rendőrautókkal. Megkérdeztem egy ismerősőmet akivel egy helyen szoktunk sportolni és tudom, hogy ő a Készenléti rendőrségnél van, hogy mi a véleménye az új Astrákról.Ő mondta, hogy nem gondolta, hogy a Fordnál rosszabb autót sikerül a Rendőrségnek venni, leginkább a csomagtartóval volt problémája mivel náluk a testpáncélukat folymatosan az autóban kell tartaniuk és ha kettő vagy annál többet kell berakniuk akkor már igen csak bajban vannak szinte „bele kell taposniuk” a csomagtartóba hogy mind beférjen. Elmondta hogy az Opelek szintén lomhák, valószínűleg nem lesz könnyű velük üldözésbe bocsátkozniuk.
Láttam egyett reggel miskolcon.
Már nemvagyok benne biztos hogy a hóban keresztbeautózás szabályzó motorral a legjobb módja az új autó bejáratásnak. 😀 Mindenesetre jot mosolyogtam rajta vizsgára menet.
Persze én is tudom, hogy a hivatkozott linkben szereplő autó túlzás „sima” járőrautónak, de a kiválasztott autók viszont a másik végletet jelenetik számomra. Szerintem a járőrautóknak a sima változatoknál erősebb futómű és fékek kellnének,hogy bírják a strapát, illetve szerintem a motornak is erősebbnek kéne lenni mint a jelenlegi 1,6-os nem is a végsebesség miatt hanem a gyorsulási idő miatt. A rendőrők már többször elmondták, hogy legalább Octavia méretű autót szeretnének 2000 ccm méretű szívó motorral.
A külföldi rendőrautók is hasonlóak mint a mi autóink de az általam felsorolt dolgokkal azért fel vannak szerelve és nem a leggyengébb motorral vannak felszerelve. lsd: a Viasat3/6 csatornán sugárzott Angol zsaruk című doku. sorozatot.
Persze, kéne, hogy ezt is összetörjék… Megnyugtatlak, hogy a brit rendőrség sem fog ezekből ezrével vásárolni, ugyanis a rendőrségi flotta gerincét ott is „semmire nem jó” „alapautók” adják, többségében ugyanilyen Vauxhall Astrák.
Amúgy az ültetett futóműve, meg a ránézésre 17 colos felnije és peres gumijai miatt pont ez az az autó, ami a magyar utak minőségéből kiindulva valóban semmire nem lenne jó.
Autópályára pedig nekünk is vannak hasonló elfogóautóink, többek közt Mondeo ST-k is.
Ilyen autók kellenének ide is,
Nem alapautók amik semmire nem jók.
„Focus ST kombi rendőrautókat kaphatnak a brit hekusok”
http://www.autonavigator.hu/autosvilag_hirei/focus_st_kombi_rendorautokat_kaphatnak_a_brit_hekusok-8806
Nyilván karcmentes törlőkendővel fogják babusgatni ezeket az autókat. Esőben pedig elő sem veszik majd őket, mert már a veterán minősítésre gyúrnak. Gyári fény, sármentes fenék…
Igen ám, de itt van ez is: „A sietség oka állítólag az, hogy a korábbi eljárás összes ajánlattevője visszavonta ajánlatát”
Tehát ezért volt gyorsított közbeszerzés, és emiatt aki akart pályázni, az tudott is.
A 7. kép a legjobb ahol saját pocijával gyuri szét a felragasztandó matricákat a hölgy….
+
Látszik milyen igényesen , alig összekarcolva tették fel a motorházra a kék csikot….
Szakbarbárok…
Igy szerelték be az elektronikát is ???
Nagy dekoros szakiknak látszanak a csajok….
Neked is mondom zsenikém, hogy volt ideje, ahogy a többi pályázónak is. A pályázatnál pedig – ahogy azt leírták különböző szakmai oldalakon – elsősorban az ár számított, mint legtöbbször felénk általában.
A Credo azért hülye példa, mert éveken át éppen ők nyertek minden közbeszerzési pályázatot, mivel rájuk írták ki, és mivel kiskerekű buszokkal indultak, árban mindig alá tudtak menni a konkurenseknek, főleg ha indult valaki rajtuk kívül.
Csak azért írsz hülyeséget, mert ha így írták volna ki, akkor nem felelt volna meg az európai közbeszerzési szabályoknak és meghiúsult volna a szabálytalan közbeszerzés.
Amúgy a második legjobb ajánlatot a Renault tette, a Ford pedig harmadik lett.
Srácok. Mért nem indult? Nem volt ideje és lehet úgy írták ki a pályázatot, hogy ne férjen bele a Suzuki. Ezt megcsinálták a buszoknál is lsd. Credo.
Nekünk van egy H astránk a családban. Egy igazi ipari hulladék. Van sx4 is ismerősi körben, sokkal jobb autó, főleg az árát tekintve. Az, hogy a motort itt gyártották édes kevés szerintem.
Ahha, f*sza. És ez most hogy jön ide?
És ez mit változtat azon amit írtam? Annyit mondtam, hogy úgy tudom, a suzuki nem indult a pályázaton. Te meg leírtad, hogy miért nem. Ettől még ugyanúgy nem indult. 🙂
Sztem a Suzuki 1.6-osa sokkal jobb motor mint az Opel 1.6 osa!!! Pörgősebb, megbízhatóbb, kevesebbet eszik!
Miért? Azokat az 1.6-os motorokat nem itt gyártották? Egyébként úgy hallottam hogy a suzuki nem indult a pályázaton.
Nem tudom mért nem 4×4-es sx4-eket vettünk esztergomból…számomra elszomortó, hogy nem támogatjuk a hazai ipart.
URH rádió nincs bennük, mivel jó pár éve digitális TETRA hálózatra álltak át. Amúgy szerintem Motorola.
Nem tudja valaki egészen pontosan milyen típusú URH Rádió van a kocsikban?
Vigyázni kell az astrákkal, mert olyan jelentéktelennek és kicsinek tűnnek (pont amilyenek), hogy komoly gondot okoz kiszúrni, amikor elbújnak a járdán vagy más forgalomtól elzárt helyeken „parkolnak”…
A fényhíd meg évek óta fordítva van felszerelve, mert hogy „nemzetközileg” a menet irány szerinti bal oldal a piros fényű lámpa kellene legyen, a jobb pedig a kék (vagy zöld, mint más járműveknél, pl repülő, stb.)! 🙂
Épphogy megkapták az Astrákat, Fehérváron már össze is törtek egyet!
„a rendőrségi szabályzat szerint azóta csakis rendőrök, szolgálati úton vezethetik őket”
Szerintem a javítóműhelybe való beálláskor a munkafelvevő/szervizvezető vagy autószerelő nem valószínű hogy rendőrök.
Az meg szinte biztos hogy az emelőre nem a járőr fog beállni vele, a javítás közbeni/utáni próbaúton nem biztos hogy rendőr vezeti, max a sofőr szerelő mellett ül.
Én nem tudom mit ír a szabályzat de úgy körülményes lesz az autók javítása, vagy majd a rendőr is fogja szerelni az emelőn is? Nem hiszem hogy eddig probléma lett volna az ilyen kivétel, de azt gondolom hogy azért ez most is így lesz, de azért ezt is lepapírozhatnák hivatalosan is.
Lehet hogy sokaknál kiverem a biztosítékot azzal amit most mondok, de nyugodtan lehetne közfeladatot ellátó személy az autószerelő is ilyen esetben mindenképp, de ha abba is belegondolok hogy műszakilag meg kell felelni egy autónak a szervizből a közútra való használatához egy autónak úgy is közfeladatot lát el a szerelő hogy az autó a megfelelő állapotot elérje. Ideje lenne hogy ezt a szakmát és a benne dolgozó embereket megbecsüljék, és kapjon egy minimum olyan státuszt mint a szaros betanított közterület felügyelő.
Csak úgy mellékesen megjegyezném a túlképzett fostalicska (könyvtár ruhatár büfé szak) diplomás végzettségűek szerint ez a szakma betanított munka. Jó, én mondom akkor javítsa meg a saját autóját, vagy ha ilyen egyszerű nem nagy szám akkor tanulja be.
Szóval szerelők, így becsülnek benneteket a semmirevaló munkanélkülieket képző diplomájukkal.
Remélem nem írtam ide olyan szót amitől nem jelenhet meg a hozzászólásom, de ha igen akkor kérném ne moderálják ki hanem írják át a még elfogadható megjelenésű kommentnek.