Fotó reprodukcióval ünnepli 85. születésnapját a Volvo
85 éves a Volvo
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Annak idején apró gikszer rontotta el a cég első sorozatgyártású autójának premierjét: a hibát gyorsan kijavították, és másnap már sikeresen túlestek a bemutatón, amiről történelmi jelentőségű fotó is készült.
1927. április 14-én délelőtt 10 órakor készült egy felvétel a Volvo Göteborg Lundby városrészében található gyáránál, amelyen az akkori értékesítési igazgató, Hilmer Johansson a cég első sorozatgyártású autójával, az ÖV 4-essel kigördül a gyárkapun.
A 85. évforduló megünneplésére most a Volvo Car Corporation elnök-vezérigazgatója, Stefan Jacoby és Olof Persson, a Volvo Group elnöke visszaültek ugyanabba az autóba, és ugyanabban az órában, ugyanabból a szögből készült róluk egy, az eredetit felidéző felvétel.
“Fantasztikus autó, de jól látható, hogy mennyi minden változott az elmúlt 85 év során” – nyilatkozta az évfordulóval és az ÖV 4-essel kapcsolatban Jacoby. A fotózást követően a cég kisebb felvonulást rendezett Göteborgban, melyen a cég múzeumából kihozott régebbi és újabb Volvók vettek részt, a kiállítást pedig ingyen lehetett aznap megtekinteni.
A 85. évforduló megünneplésére most a Volvo Car Corporation elnök-vezérigazgatója, Stefan Jacoby és Olof Persson, a Volvo Group elnöke visszaültek ugyanabba az autóba, és ugyanabban az órában, ugyanabból a szögből készült róluk egy, az eredetit felidéző felvétel.
“Fantasztikus autó, de jól látható, hogy mennyi minden változott az elmúlt 85 év során” – nyilatkozta az évfordulóval és az ÖV 4-essel kapcsolatban Jacoby. A fotózást követően a cég kisebb felvonulást rendezett Göteborgban, melyen a cég múzeumából kihozott régebbi és újabb Volvók vettek részt, a kiállítást pedig ingyen lehetett aznap megtekinteni.
Volvo ÖV 4
Öppen Vagn 4 cylindrar, azaz négyhengeres nyitott karosszériás, jelenti svédül az első nagyszériás Volvo neve. Gyakran Jakobként is emlegették, de hivatalosan ez csupán a 10 prototípus egyikének, a július 25-én Jakob napján elkészült példánynak volt a neve.
Eredetileg egy nappal korábban, április 13-án lett volna a hivatalos premier, de amikor a mérnök Eric Carlberg egyesbe kapcsolt, hogy kigördüljön a gyárkapun, az autó hátrafelé indult el! Rosszul szerelték be az egyik fogaskereket a hátsó tengelyre, így esett ez a csúfság, végül egy nappal későbbre, 1927. április 14-re tolódott a leleplezés. Kabrióként persze nem lehetett túl sikeres Svédországban, így 1928 végén bevezették a zárt tetős PV 4 verziót.
Végül 996 példány készült az 1940 cm3-es, 28 lóerős, 100 Nm nyomatékú négyhengeres motorral hajtott kocsiból. A háromfokozatú váltóval felszerelt, 1170 kg tömegű autó gyárilag javasolt utazósebessége 60 km/h volt, de hosszú egyenes úton 90 km/h-t is el lehetett vele érni.
Öppen Vagn 4 cylindrar, azaz négyhengeres nyitott karosszériás, jelenti svédül az első nagyszériás Volvo neve. Gyakran Jakobként is emlegették, de hivatalosan ez csupán a 10 prototípus egyikének, a július 25-én Jakob napján elkészült példánynak volt a neve.
Eredetileg egy nappal korábban, április 13-án lett volna a hivatalos premier, de amikor a mérnök Eric Carlberg egyesbe kapcsolt, hogy kigördüljön a gyárkapun, az autó hátrafelé indult el! Rosszul szerelték be az egyik fogaskereket a hátsó tengelyre, így esett ez a csúfság, végül egy nappal későbbre, 1927. április 14-re tolódott a leleplezés. Kabrióként persze nem lehetett túl sikeres Svédországban, így 1928 végén bevezették a zárt tetős PV 4 verziót.
Végül 996 példány készült az 1940 cm3-es, 28 lóerős, 100 Nm nyomatékú négyhengeres motorral hajtott kocsiból. A háromfokozatú váltóval felszerelt, 1170 kg tömegű autó gyárilag javasolt utazósebessége 60 km/h volt, de hosszú egyenes úton 90 km/h-t is el lehetett vele érni.