Fostla BMW 550i – erősebb és olcsóbb, mint az M5
Az M5-nél is erősebb BMW 550i-t épített a Fostla tuningcég
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Költséghatékonyabb megoldás egy 50i motorral szerelt és tuningolt 5-ös BMW-t venni, mint egy M5-öst. Legalábbis a Fostla szerint.
A gyári M csomagos 550i a hannoveri Fostla tuningcég jóvoltából teljes egészében matt szürke színű fóliázást és egy magasfényű fekete shadow line-t kapott. A belsőt is némileg átszabták, a műszerfal díszítőelemei új dizájnban pompáznak. Az autó technikai részét illetően több módosítás is történt. Rövidebb rugók beépítésével 35 mm-rel csökkentették az autó hasmagasságát. A 20 colos felniken elöl 245/35, hátul 285/30 méretű gumiabroncsok kapaszkodnak az aszfaltba. És ami a lényeg: a 4,4 literes V8-as benzines turbómotor sportkipufogó rendszert és a PP-Performance által módosított motorvezérlő elektronikát kapott. A 4300 euró (kb. 1.35 millió forint) összértékű módosítás eredménye 570 lóerő és 800 Nm forgatónyomaték. Összehasonlításként a BMW M5 560 lóerőt és 680 Nm-t teljesít és drágább, mint a tuningolt 550i.
Szép is, erős is. De a rövidebb rugók beépítésével vajon lett olyan jó a futóműve, mint az M5-nek?
Mindazonáltal igen érdekes dolog, hogy olcsóbb a gyárinál és erősebb…