Forró ferdehátú Peugeot: jön a 208 GTI!
A 208-assal visszatér a Peugeot GTI
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem lesz egyszerű a még mindig ikonnak számító 205 GTI sikerét felülmúlni, de még a mércét megütni sem, ám a Peugeot ütős 208 GTI-t ígér.
Nyilvánvalóan az eladási célokat túlteljesítő Citroën DS3 sikere is hozzájárul az oroszlános márka döntéséhez, mely szerint feltámasztják a húsz évvel ezelőtti 205 GTI, azaz Európa egyik legnépszerűbb kis sportautójának szellemét, méghozzá a hamarosan bemutatásra kerülő 208 GTI változatával.
A Franciaországban valószínűleg RC néven piacra kerülő újdonság körülbelül egy év múlva kerülhet piacra, hajtását pedig ugyanarra az 1,6 literes négyhengeres turbómotorra bízzák, mely a Mini Cooperben és a testvérvállalat DS3-asában is jó szolgálatot teljesít. A háromajtós karosszériával készülő sportmodellek kétféle teljesítményszinttel kerülnek majd piacra, 154 lóerővel jön a sima GTI, és 205-210 lóerő körüli teljesítménnyel a hardcore vezetés rajongóinak kínált GTI Racing. Az erősebb változattól hét másodpercnél gyorsabb 0-100 km/h-s sprintidőt és 225 km/h feletti végsebességet várhatunk.
A sportosabb háromajtós kasztnin kívül egyedi hűtőráccsal és lökhárítóval ellátott orr-rész, egyedi, az alapméretnél nagyobb felnik, tetőspoiler, belül pedig sportülések és GTI kivitelű utastér különbözteti meg a sportváltozatokat a városi modellektől. Az új 208-assal a Peugeot egyértelműen szakít a 206-os és a 207-es kissé túldizájnolt vonalaival, és egyszerűbb, de elegánsabb formában adja ki új kisautóját. Gilles Vidal, a cég főtervezője szerint az autót a tavalyi SR-1 roadster-tanulmány és a nyolcvanas évek 205-ösének vonalai inspirálták.
Bár a tengelytáv hosszúságát tekintve megegyezik elődjével, összességében pár centivel biztosan rövidebb lesz a 207-esnél, főleg (hála Istennek!) az első túlnyúlást rövidítik le, míg a jármű tömege körülbelül 100 kg-mal lesz kisebb. A külső dimenziók csökkenésének ellenére valamivel tágasabb belső tér várható. Műszerfalát is áttervezik, a hírek szerint sok változat alapáron head-up display-jel kerül majd forgalomba, a 208 legtöbb funkcióját, köztük az internet-kapcsolatot is, egy központi érintőképernyőn keresztül lehet majd vezérelni. A modell a trendeknek megfelelően várható 1,0 vagy 1,2 literes, nagyon alacsony fogyasztású változat, 75 és 100 lóerő közötti teljesítménnyel, és feltehetően megkapja az akár 140 lóerős e-HDI dízeleket is. Az alaptípus 2012 nyarán, míg a sportos GTI változat valamikor az év végén kerülhet a kereskedésekbe.
Kép: Autocar
A Franciaországban valószínűleg RC néven piacra kerülő újdonság körülbelül egy év múlva kerülhet piacra, hajtását pedig ugyanarra az 1,6 literes négyhengeres turbómotorra bízzák, mely a Mini Cooperben és a testvérvállalat DS3-asában is jó szolgálatot teljesít. A háromajtós karosszériával készülő sportmodellek kétféle teljesítményszinttel kerülnek majd piacra, 154 lóerővel jön a sima GTI, és 205-210 lóerő körüli teljesítménnyel a hardcore vezetés rajongóinak kínált GTI Racing. Az erősebb változattól hét másodpercnél gyorsabb 0-100 km/h-s sprintidőt és 225 km/h feletti végsebességet várhatunk.
A sportosabb háromajtós kasztnin kívül egyedi hűtőráccsal és lökhárítóval ellátott orr-rész, egyedi, az alapméretnél nagyobb felnik, tetőspoiler, belül pedig sportülések és GTI kivitelű utastér különbözteti meg a sportváltozatokat a városi modellektől. Az új 208-assal a Peugeot egyértelműen szakít a 206-os és a 207-es kissé túldizájnolt vonalaival, és egyszerűbb, de elegánsabb formában adja ki új kisautóját. Gilles Vidal, a cég főtervezője szerint az autót a tavalyi SR-1 roadster-tanulmány és a nyolcvanas évek 205-ösének vonalai inspirálták.
Bár a tengelytáv hosszúságát tekintve megegyezik elődjével, összességében pár centivel biztosan rövidebb lesz a 207-esnél, főleg (hála Istennek!) az első túlnyúlást rövidítik le, míg a jármű tömege körülbelül 100 kg-mal lesz kisebb. A külső dimenziók csökkenésének ellenére valamivel tágasabb belső tér várható. Műszerfalát is áttervezik, a hírek szerint sok változat alapáron head-up display-jel kerül majd forgalomba, a 208 legtöbb funkcióját, köztük az internet-kapcsolatot is, egy központi érintőképernyőn keresztül lehet majd vezérelni. A modell a trendeknek megfelelően várható 1,0 vagy 1,2 literes, nagyon alacsony fogyasztású változat, 75 és 100 lóerő közötti teljesítménnyel, és feltehetően megkapja az akár 140 lóerős e-HDI dízeleket is. Az alaptípus 2012 nyarán, míg a sportos GTI változat valamikor az év végén kerülhet a kereskedésekbe.
Kép: Autocar