Kínai autó, de látszódik rajta az európai ihletettség
A kínai autógyártók előretörése hétről hétre egyre nyilvánvalóbb, bár többségük továbbra is csak az ázsiai országban érhető el. Kivételt képez ez alól többek között a Geely, ami már kb. egy évtizede elkezdte felvásárolni az európai autómárkák egy részét. A Geely autói tehát kínai mivoltuk ellenére egészen európainak tűnnek, jó példa erre a Zeekr márka következő, negyedik modellje, a 007, melynek stílusáért a korábban az Audinál dolgozó Stefan Sielaff felelt.
Parádés a hatalmas üvegtető
A 007 egy nagyjából Tesla Model S méretű elektromos szedán lesz, ami a Zeekr eddigi dizájnnyelvezetével szakítva új stílust vezet be a márkánál, bár túlzottan egyedinek nem mondható a piacon kapható más villanyautókkal összehasonlítva. Hátul a fénycsík a lehető legáltalánosabb fényszóró-elrendezés, a hosszan elnyúló tetővonal aerodinamikai okokból kötelező, elöl pedig szintén egy teljes szélességben futó sávba rendeződnek a lámpák.
Árulkodó jel a londoni háttér használata a hivatalos fotón, Európába is készül a Zeekr
Ugyanakkor tud egyedi, az autóiparban eddig nem igazán látott részleteket is felmutatni a Zeekr. Az első lámpatest például kikapcsolt állapotban teljesen eltűnik a fekete sávban, az izzók csak akkor láthatók, ha be is vannak kapcsolva. A 007 másik nagy dobása a hatalmas üvegtető, ami a Tesla Model X-szel ellentétben nem az első, hanem a hátsó szélvédőbe csatlakozik. Lényegében a hátsó ablak egyetlen üvegpanelt alkot a tető hátsó ülések fölé jutó részével. Nem maradnak ki viszont a fényárból az első utasok sem, a tető felettük lévő része szintén üvegből van. Itt nem csak a kialakítás, hanem az anyaghasználat is forradalmi, a szerint először használnak egy speciális, ezüstalapú fényzáró és hőszigetelő réteget. Gombnyomásra csökkenthető az üvegfelület fényáteresztő képessége, így nem kell attól tartani, hogy a tűző nap szaunává változtatná a 007-est. Teljesítmény terén viszont nem villant nagyot a szedán, 204 lóerős villanymotorja nem mondható erősnek, bár a 0-100 km/h-s sprintet így is letudja egy tisztességes 6,5 másodperc alatt. Ideális körülmények között 30 perc alatt feltölthető az akkumulátora, illetve komoly önvezető képességeket is ígér a Zeekr, ami evidens az első szélvédő fölött trónoló szenzorcsoportot látva. Élőben november 17-én fog bemutatkozni a 007 Kínában, akkor már az előrendelés is elindul.
Az első lámpák kialakítása eddig nem látott megoldást alkalmaz