Formásabb lehet a következő Toyota Prius
A Toyota ígérete szerint szebb formájú lesz az új Prius
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem csak jobb minőségű és szerkezetileg továbbfejlesztett, hanem szebbre rajzolt is lesz az új, negyedik generációs Prius hibridautó - mondja a Toyota.
Az első Prius 1997-es bemutatása mára autótörténelem, a sorozat sikere mára rendesen átformálta az autóépítésről alkotott nézeteket. A Toyota hibridjeivel folytatja menetelését, mára több mint elfogadott lett ez az építési mód. Villanyrendszerét és Atkinson ciklusú, hősszúlöketű benzinmotorját az évek alatt többször továbbfejlesztették és mára tágasabb verzióban is elérhető, de az alapváltozat formája még mindig inkább kompromisszum, mintsem szépségideál. Az áramlástanilag optimális, a fogyasztáscsökkentéshez szabott lejtős tető és a hirtelen lecsapott far a hetvenes évek Citroënjein, vagy a hatvanas évek GT versenyautóin jól mutatott, a kompakt hibridet viszont sokak szerint inkább esetlenné teszi. Ráadásul nem is túl eredeti, gyakorlatilag ugyanígy néz ki a hasonlóan kialakított Honda Insight is. Az elsőség persze a Priusé.
Hogy mit fognak tudni kihozni a csapott hátból, majd elválik, de a Priusnak bizonyára jót tenne, ha formáját közelebb hoznák a Lexus CT 200h-éhoz. A Toyotánál azon dolgoznak, hogy a negyedik generáció lítiumos akkumulátorokat kaphasson a jelenleg használt nikkel-metál-hidridek helyett. Teljesen új lesz a hajtáslánc, amit egy szintén új, rugalmas platformra építenek majd. Merevebb, de ugyanakkor könnyebb autóban jobb hatásfokon fog tudni üzemelni a hibrid rendszer és így fogyasztáscsökkenést ígér a Prius negyedik generációjával a Toyota. Méretével jobban el fog különülni a hibridkínálat többi darabjától, egy kicsit kisebb lesz, de összességében a korábbinál jobb autó várható 2015 körülre.
Kíváncsian várom a új Priust.
Akkor nem csak hogy sokkal szebb de messze okosabb is nálad. Persze ez nem nagy teljesítmény veled szemben aki mindennel bebukott amibe csak belekezdett, de azért csak rögzítsük. Különösen a hibridek tekintetében cumiztál orbitálisakat, megértem hogy frusztrált vagy miatta. LOL! 🙂
Gondolod? Inkább legyek kevésbé szép, mint olyan ostoba, mint te. Nekem ez belefér.
Hozzád képest így is gyönyörű.
Ráférne nagyon. Remek technika ilyen ótvar dobozban. Pedig randa bódét rajzolni éppen annyi energia, mint szépet, de a Toyotánál be vannak oltva az európai ízlés ellen. Az új Auris, na az biztató!
Valóban így a helyes, köszönjük az észrevételt, elnézést az elütésért!
Én bevállalnám egy hosszú tesztre bármelyiket 🙂
1 apró hiba: „jelenleg használt nikkel-metál-hibridek”
Az autó a hibrid, az akku helyesen: nikkel-metál[b]-hidrid[/b]