Forma és hajtás tökéletes harmóniában – Peugeot e-208
A Peugeot oroszlánja már üvöltött a villanyhajtásért – Vezettük az e-208-at!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Annyira progresszív, formabontó és egyedi a Peugeot formavilága, hogy már évekkel ezelőtt tökéletesen passzolt volna hozzá hibrid, vagy elektromos hajtás. Most megérkezett, és összeért, aminek össze kellett.
Messziről meg nem mondanánk, hogy villanyautó, nagy érték ez
A hűtőmaszk vízszintes rácselemei a karosszéria színét kapják, és az oroszlán sörénye is egyedi kék színben pompázik.
Kék sörényt kapott az oroszlán, ez lesz a plug-in és villany Peugeot-k emblémája és színe
Egyedi, kis légellenállású és csinos felniket kapott
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] |
4055 | 1745 | 1430 | 2540 | 265-1106 |
Alig több mint négy méteren ennyi stílust felhalmozni más márka képtelen volna.
Ez pedig nem csak a külsőt, hanem a belsőt is érinti. Az iCockpit vezetőhely, vagyis a Peugeot-féle műszerfal kialakítás második generációja nagyon jól passzol a kisautóhoz. A játékszerű vezetési élményt háromdimenziós digitális műszeregységgel tudták megfejelni, ami vizuális élményt nyújt csupán, de nagyon működik és az e-208-hoz mindenképp jár, ahogy a legnagyobb multimédiás kijelző is. Odabent megtaláljuk az automata váltó csinos kis joystickját is, valamint, ami a legszembetűnőbb, az az egyedi Alcantara kárpit. Mind vizuálisan, mind minőségérzetre szédítően kellemes élményt nyújt a beltér. Ennyire összeszedett dizájnú és anyaghasználatú kisautó talán egy sincs most a piacon, mint a 208, az elektromos kivitel esetében pedig a hajtás, a használhatóság és a közlekedés egyszerűsége is párosul hozzá. Olyan vezetni az e-208-at, mintha egy szoborral autóznánk, nem rondít bele sem dízeles ketyegés, sem háromhengeres darálás, és a váltó használatát is teljesen elfelejthetjük. Meghagyja nekünk a lehetőséget, hogy a vizuális és minőségbeli értékeit felhőtlenül élvezhessük.Végre kipróbálhattuk, milyenek a Peugeot csinos modelljei a beléjük való hajtással
A hűtőrácsot is fényezik, részben ez az e-2008 és e-208 különlegessége
Rendkívül izgalmas és különlegesen minőségi a beltér
Külön gombot és menüt kapott az energia menedzsment, a 3D műszeregység hatalmas élmény
136 lóerős, igazán fürgén viszi a majdnem két tonnás karosszériát
Teljesítmény [LE (1/min)] | 136(-) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 260 (0-) |
Végsebesség [km/h] | 150 |
Gyorsulás 0-100 km/h | 8,1 |
Kombinált fogyasztás (WLTP) [kWh/100 km] | 14,0 |
Elektromos hatótávolság (WLTP) [km] | 340 |
Saját tömeg [kg] | 1455 |
Listaár [Ft] | 11 400 000 |
A 8,1 másodperces gyorsulás elég jó érték, de a 340 kilométeres hatótáv az érdekes
Odabent a nagyobb Peugeot-kból ismert extrákat találjuk, vezetéstámogatókból is elérhető az összes, amit a márka azokhoz is kínál.
Az e-208 fűtésével kapcsolatban érdemes megjegyezni, hogy hőszivattyús, valamint egy 5 kW-os fűtőegység is rendelkezésre áll. Az akkumulátorra 8 év, vagy 160 000 kilométer garanciát vállal a gyártó, legalábbis arra a részére, hogy ennyi idő alatt nem romlik 30 %-nál többet az akkumulátor kapacitása. A 208 kiváló minőségérzetű kisautó, és főleg a felhasználói élmény tekintetében képes különleges minőséget nyújtani. Az e-208 ezt a teljesen zavartalan, hangmentes haladás élményével fejeli meg, amit ennyire talán még egyetlen autóból sem hiányoltunk eddig.A hazai piacon állami támogatással 10 millió alatti áron lesz hazavihető