Messziről meg nem mondanánk, hogy villanyautó, nagy érték ez
Jelentős változáson megy keresztül a PSA csoport extravagáns, de elegáns és mindenképp formabontó márkája, a Peugeot. A legfrissebb arculatot minden eddiginél jobban eltalálták, de már üvöltve sírt az új modelleken az oroszlán némi elektromos hajtásért. Az elegáns, teljesen, vagy részlegesen hangmentes suhanás kora végre megérkezett a márka életébe és a konnektorról tölthető hibrid modellek, mint
a 3008 és az 508 végre beérett. Mellettük a legkisebb modell, a 208 is hasonló formával érkezett és azonnal tisztán elektromos hajtással, aminek lényegében ujjongva tudunk örülni. Persze azért, mert az e-208 csak nagyon apró, visszafogott, kimondottan ízléses pontokon tér el csupán az alapmodelltől külsőre.
A hűtőmaszk vízszintes rácselemei a karosszéria színét kapják, és az oroszlán sörénye is egyedi kék színben pompázik.
Vagyis elsőre nem ordít róla, hogy villanyautó, valljuk be, így azért sokkal könnyebb befogadni már elsőre is, mint egy iOn/C-Zero/iMiev triót, vagy Renault Zoét, esetleg Nissan Leafet. Az e-208 autó hatását kelti, nem űrhajóét, és ez jó, nagyon jó.
Kék sörényt kapott az oroszlán, ez lesz a plug-in és villany Peugeot-k emblémája és színe
Egyedi, kis légellenállású és csinos felniket kapott
Alig több mint négy méteren ennyi stílust felhalmozni más márka képtelen volna.
Ez pedig nem csak a külsőt, hanem a belsőt is érinti. Az iCockpit vezetőhely, vagyis a Peugeot-féle műszerfal kialakítás második generációja nagyon jól passzol a kisautóhoz. A játékszerű vezetési élményt háromdimenziós digitális műszeregységgel tudták megfejelni, ami vizuális élményt nyújt csupán, de nagyon működik és az e-208-hoz mindenképp jár, ahogy a legnagyobb multimédiás kijelző is. Odabent megtaláljuk az automata váltó csinos kis joystickját is, valamint, ami a legszembetűnőbb, az az egyedi Alcantara kárpit. Mind vizuálisan, mind minőségérzetre szédítően kellemes élményt nyújt a beltér. Ennyire összeszedett dizájnú és anyaghasználatú kisautó talán egy sincs most a piacon, mint a 208, az elektromos kivitel esetében pedig a hajtás, a használhatóság és a közlekedés egyszerűsége is párosul hozzá. Olyan vezetni az e-208-at, mintha egy szoborral autóznánk, nem rondít bele sem dízeles ketyegés, sem háromhengeres darálás, és a váltó használatát is teljesen elfelejthetjük. Meghagyja nekünk a lehetőséget, hogy a vizuális és minőségbeli értékeit felhőtlenül élvezhessük.
Végre kipróbálhattuk, milyenek a Peugeot csinos modelljei a beléjük való hajtással
A hűtőrácsot is fényezik, részben ez az e-2008 és e-208 különlegessége
Az e-208 méretei lényegében nem változtak a belsőégésű motoros kivitelekhez képest, vagyis picit hosszabb csak 4 méternél és csomagtartója is közel ugyanakkora, 265 literes, mivel itt nincs pótkerék fészek. Ez a kategóriában már nem mondható annyira jónak (
a Clio ráver egy 100-ast), de nem is feltétlenül elvárás, hogy négy felnőtt egy heti cókmókját berámolhassuk. Ez egy városi szaladgálós kisautó, amit az életszerű használatban legtöbbet amúgy is egyedül, legfeljebb ketten használnak majd. Ők a hivatalos WLTP érték szerint 340 kilométeren keresztül élvezhetik az e-208-ast egy töltéssel, a valóságban a spanyolországi tesztút alatt tele töltött aksival 220 kilométert írt induláskor. A légkondi persze ment, 3-an ültünk benne, és a számláló realitásérzetét növelendő, valóban annyi kilométer fogyott a hatótávból, amennyit mentünk vele, méghozzá szerpentinen. Mivel a navigáció is ment az indulástól kezdve, vélhetően beleszámolta a temérdek sok kanyart és a szintkülönbségeket is. Ha ilyen körülmények között ennyit képes elmenni, arra már simán mondható, hogy megérkeztünk a napi szinten, meglehetősen alacsony korlátok között használható villanyautók idejébe.
Rendkívül izgalmas és különlegesen minőségi a beltér
Külön gombot és menüt kapott az energia menedzsment, a 3D műszeregység hatalmas élmény
Az e-208 50 kWh-nyi akkumulátorát kétfelé osztották. A nagyobb egység került a hátsó ülés alá, a hagyományos üzemanyagtartály helyére, de elfoglalja a csomagtérpadló alatti rész felét is. Került egy kisebb egység is az első ülések alá is, erre azért volt szükség, hogy a hátsó lábtér változatlan maradhasson. Tölthető 100 kW teljesítményű (DC, CCS) töltővel is, úgy fél óra alatt megvan a 80%-os töltöttségi szint, viszont otthoni fali doboz kiépítésével, 7,4 kW-tal 8 óra alatt tölthető fel teljesen az e-208. Az akkumulátorok alacsonyra építésével a plusz súly ellenére is a lehető legalacsonyabban maradhatott a súlypont. Jelentős többletet szedett magára ezzel a 208, 1455 kilós tömegével majdnem fél tonnával nehezebb, mint a legalacsonyabb felszereltségű hagyományos 208-as. Ezt csöppet megérezni vezetés közben, de csak a súlyosabb érzetű futás miatt, nem olyan légies a mozgása, mint egy 100 lóerős benzinmotoros kivitelnek. Ez persze messze nem jelenti azt, hogy ne mozogna jól, sőt, a 136 lóerős villanymotorjával ez a leggyorsabb 208-as, 8,1 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t, ami valljuk be, már bőven elég.
136 lóerős, igazán fürgén viszi a majdnem két tonnás karosszériát
A 8,1 másodperces gyorsulás elég jó érték, de a 340 kilométeres hatótáv az érdekes
Dinamikusan mozog, három emberrel a fedélzetén sem érezni rajta erőlködést, vagy esetlenséget tempós kanyarban. Annyira jól mozgott, miután elindultam vele, hogy eszembe sem jutott menetmódot váltani, pedig lehet. Mint kiderült, az út nagy részét Eco módban tettem meg és messze nem tűnt fel, hogy lomha lenne. Sportba váltva élesebb gázreakció érkezett, de hogy ilyenkor mit művel, leginkább egyedül szeretném kipróbálni, mert van egy olyan érzésem, hogy a rövid tengelytáv és ez az erő még a közel másfél tonnával is élmény lehet. Az apró kormány még mindig különleges élmény vezetés közben, annyira természetes már, hogy egy Peugeot-ban ezt kapja az ember, hogy a
Corsában[/url], ami lényegében ugyanez az autó, egyenesen furcsa, hogy hagyományos helyzetben találjuk a volánt.
Odabent a nagyobb Peugeot-kból ismert extrákat találjuk, vezetéstámogatókból is elérhető az összes, amit a márka azokhoz is kínál.
Az e-208 fűtésével kapcsolatban érdemes megjegyezni, hogy hőszivattyús, valamint egy 5 kW-os fűtőegység is rendelkezésre áll. Az akkumulátorra 8 év, vagy 160 000 kilométer garanciát vállal a gyártó, legalábbis arra a részére, hogy ennyi idő alatt nem romlik 30 %-nál többet az akkumulátor kapacitása. A 208 kiváló minőségérzetű kisautó, és főleg a felhasználói élmény tekintetében képes különleges minőséget nyújtani. Az e-208 ezt a teljesen zavartalan, hangmentes haladás élményével fejeli meg, amit ennyire talán még egyetlen autóból sem hiányoltunk eddig.
A hazai piacon állami támogatással 10 millió alatti áron lesz hazavihető