Forma-1, Brazil Nagydíj – Rosberg rajt-cél győzelmet aratott
Rosbergnek nagyon bejön Dél-Amerika, ismét a rajtból nyert
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Két héttel ezelőtti mexikói sikere után Nico Rosberg, a Mercedes német pilótája ismét rajt-cél győzelemmel nyerte a Forma-1 Brazil Nagydíját is.
Mexikó után Brazíliában, Sao Paolóban is győzött Nico Rosberg, ezzel a 30 éves versenyző idei ötödik, pályafutása 13. első helyét szerezte meg, nem mellesleg az évadzáró előtt bebiztosította második helyét a vb-pontversenyben. Rosberg mögött a már biztosan vb-győztes, háromszoros világbajnok csapattársa, a brit Lewis Hamilton ért célba másodikként, míg a harmadik helyen a négyszeres vb-győztes Sebastian Vettel, a Ferrari német pilótája végzett. A rajtnál Rosberg megtartotta a vezető pozíciót, mögötte Hamilton fordult el másodikként az első kanyarban, a harmadik és a negyedik helyen pedig a két Ferrari, Vettel és Kimi Räikkönen száguldott az első kör után.
Rosberg a 13. kör végén, Vettellel együtt állt ki a boxba kerékcserére, Hamilton egy körrel később kapott friss abroncsokat, a dobogós helyeken ezután nem változott a sorrend. Hamilton a 25-26. körben közel került Rosberghez, de nem tudta megelőzni, majd kissé le is maradt csapattársa mögött. A következő kerékcserékre a 32-34. körben került sor, először Vettel, majd Rosberg, végül Hamilton járt a boxban, a sorrend ezúttal sem változott az első három helyen.
Vettel aztán a 48. körben letudta a harmadik kerékcseréjét is, az előző kiállásokhoz hasonlóan egy körrel később Rosberg, majd Hamilton is megkapta az új abroncsokat. A dobogós pozíciókban így ismét nem változott a helyzet, 21 körrel a leintés előtt Rosberg, Hamilton, Vettel volt a sorrend.
A hajrában már nem történt érdemi változás az élmezőnyben, Rosberg megérdemelten győzött, miután az egész hétvégén gyorsabb volt riválisainál. A német versenyző karrierje során másodszor nyert Brazíliában, tavaly ugyanis szintén nem talált legyőzőre ezen a pályán.
A világbajnokság két hét múlva, Abu-Dzabiban zárul, a bajnokságban már biztos a Hamilton, Rosberg, Vettel sorrend.
Forma-1, Brazil Nagydíj, végeredmény (71 kör, 305,909 km, a pontszerzők):
Pole pozíció: Rosberg
A vb-pontversenyek állása 18 futam után (még 1 van hátra):
Pilóták:
Csapatok:
- Nico Rosberg (német, Mercedes) 1:31:09.090 óra
- Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 7.756 másodperc hátrány
- Sebastian Vettel (német, Ferrari) 14.244 mp h.
- Kimi Räikkönen (finn, Ferrari) 47.543 mp h.
- Valtteri Bottas (finn, Williams) 1 kör h.
- Nico Hülkenberg (német, Force India) 1 kör h.
- Danyiil Kvjat (orosz, Red Bull) 1 kör h.
- Felipe Massa (brazil, Williams) 1 kör h.
- Romain Grosjean (francia, Lotus) 1 kör h.
- Max Verstappen (holland, Toro Rosso) 1 kör h.
Pole pozíció: Rosberg
A vb-pontversenyek állása 18 futam után (még 1 van hátra):
Pilóták:
- Hamilton 363 pont - már világbajnok
- Rosberg 297
- Vettel 266
- Bottas 136
- Räikkönen 135
- Massa 121
- Kvjat 94
- Daniel Ricciardo (ausztrál, Red Bull) 84
- Sergio Perez (mexikói, Force India) 68
- Hülkenberg 52
- Verstappen 48
- Grosjean 47
- Felipe Nasr (brazil, Sauber) 27
- Pastor Maldonado (venezuelai, Lotus) 26
- Carlos Sainz Jr. (spanyol, Toro Rosso) 18
- Jenson Button (brit, McLaren) 16
- Fernando Alonso (spanyol, McLaren) 11
- Marcus Ericsson (svéd, Sauber) 9
Csapatok:
- Mercedes 617 pont − már világbajnok
- Ferrari 374
- Williams 243
- Red Bull 172
- Force India 112
- Lotus 71
- Toro Rosso 65
- Sauber 36
- McLaren 27
Tudom, mi húzódik a háttérben…hogy a márkákat a F1-es szereplésük után kell megítélni. Gondolják ezt a legnagyobb tökfilkók:)
A Lotusnak kb. semmi köze nincs a brit Lotus sportkocsigyártó céghez, a Mercedes se német csapat – brit széhelyű.
Biztos nőttek a Renault eladásai Alonso 2 világbajnoki éve alatt. De azért, könyörgöm: mi ment akkoriban a Röncsinél? Kacsafenekű Mégane, Laguna II – finoman fogalmazva nem éppen világverő technikák:)
Ne aggódj, öcsi – a Honda az egyik legjobb, ha nem a legjobb utcai autókat építi. Aki nem a “:DDDD”-k és a ROFLMAO-k világából jött, az ezzel tisztában is van.:)
mi a helyzet Emese, birkózósz@rt reggeliztél? ;D
csalfa kisbogaram bmw,renault, merci,mclaren milyenek voltak az első éveiben?és az utsó 10-ben? ha jól tudom a honda sem most van először porondon….Villeneuve,button még nem is olyan rég…na dereng valami kisbogaram? :D:D:D:D:D
és mi ez a lagymatag védekezés, hogy hagyjunk már időt ennek a szuperjappó űrtechnikának??? :D:D:D ez nagyon béna… 😀
Kicsi csillag, milyen volt a Merci az első évében/éveiben? Arra gondolj vissza…hagyok időt:)
Ha volt türelmed kivárni, hogy a Merci a csúcsra érjen(jó pár év), akkor legyél türelmes a McLaren-Hondával is(külön kihangsúlyozom: McLaren-Honda, angliai központtal, tehát nem a Honda gyári csapata), ez így fair, bár erre te, gondolom, fittyet hánysz, ugye, Béluska?:)
csalfácska nem kell a duma, me’ nem köpködöd a német merdzsó technikát????? a honda sokkal jobb!!!! (pillantsunk a tabellára) 😀 nem ezt szoktuk meg tőleg hé
Jó úton halad afelé, hogy megnyerje a saját kis mini vb-jét:)