Forintgyengülés miatt nem változnak az üzemanyagárak
Csak nálunk nem apadnak az üzemanyagárak
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A nemzetközi árakat figyelő üzemanyag-vásárlóknak kedvező képet festhetett az előző hét, ám a hazai töltőállomások vevői nem profitálhatnak a jutányosabb árakból.
Változásra az egyik legolcsóbb hajtóanyagot, az LPG autógázt töltők sem számíthatnak, ők literenként 235 forint környékén tankolhatnak a cseppfolyós üzemanyagból, míg az a néhány autós, aki a legolcsóbbnak számító CNG-t vételezi - Budapesten, Szegeden, illetve Győrött, egy-egy töltőállomáson - eddig sem a tankolás ideje, hanem helye kapcsán találkozhatott jelentős árkülönbségekkel, s ez a közeljövőben is így lesz. Noha az árak a benzin esetében áprilisban megtapasztalt literenkénti 451 forintos, s a gázolajnál januárban jegyzett 449 forintos csúcsérték alattiak, a tavaly ilyenkor tapasztaltnál a 95-ösnél literenként 53 forinttal (12,4 százalékkal), a dízelnél 66 forinttal (16,4 százalékkal) magasabbak, az E85 ára 63 forinttal (17,8 százalékkal), a CNG-é mindössze 15 forinttal (6,4 százalékkal) nőtt. Ha a két évvel ezelőtti árakhoz viszonyítjuk a mostaniakat, legkomolyabb, 33 százalékos emelkedést a tavaly augusztus 28., majd idén január 1. óta már nem kedvezményes jövedéki adóval terhelt, itthon, zömében kukoricából előállított E85 esetén láthatjuk, a gázolaj ára 24,6, a CNG-é 23, míg a benziné 21 százalékkal emelkedett. Az már egyértelmű, hogy autót etanollal hajtani - tavaly év vége óta - nem jár előnnyel, míg autógázra (vagy akár CNG-re) átállni még mindig érdemes lehet, az elmúlt évekhez képest ma is változatlan áron kínált rendszerek az emelkedő árakból adódóan egyre magasabb összegű spórolást is eredményezhetnek.
Ami nem tudatosult az emberekben, mi nem magyar olajból készült üzemanyagot tankolunk, hanem külföldről vesszük és a FORINT vásárló erejét az utóbbi 11 hónapban 30%-kal „sikerült” csökkenteni. Hát ez látszik igazán az üzemanyag árakon és legkevésbé az olaj világpiaci árváltozása. Én Manchesterben élek és itt a télen egy picit emelkedett, de már rég visszament a tavalyi ár ALÁ!!! az üzemanyagok ára.
Egy kis pontosítás, mert félreérthető: a CNG ára tavalyhoz képest a hazai kutakon ÖSSZESEN emelkedett 15 Ft-tal (az ÁFA-emelés miatt). Szegeden tavaly volt 220, idén 224,5 , Győrben tavaly volt 250, idén 254,5. , míg a Kőbányai úton tavaly volt 339, idén 345. Ez 4,5 + 4,5 + 6= 15 Ft, ergo nem kutanként kerül ennyivel többe.
Másik: a 2010 óta esedékes 23%-os növekedés pedig megcsillagozandó, mert Szeged és Győr esetében csak az idén január 1-jei ÁFA-emelés játszott be, mindkét városban 2010-ben is annyiba került egy kiló CNG, mint 2011-ben (lásd ennek a cikknek a táblázatát: http://www.autonavigator.hu/sztori/meddig_juthatunk_el_5000_forintbol-2848).
Valszeg a 23%-ot a Kőbányai úti CNG-kút megnyitása okozhatta, mivel 339-el nyitott tavaly októberben. Mivel a pesti kúton nagy a kiugrás a másik két megyeszékhelyhez képest, így reális a 23%, de az is ÖSSZESSÉGÉBEN értendő, csakúgy, mint a 15 Ft-os növekedés.