Fordulópont – megérkezett a Maserati Levante
Itt az olasz luxusmárka első SUV-ja, a Maserati Levante
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A sport- és luxusautóiról híres Maseratinál idén tavasszal megtört a jég. Genfben debütált a Levante, amellyel új kategóriába, a SUV-ok világába tette be lábát a gyártó.
A 2000-es évek derekán, amikor a BMW megjelent a főként utcai használatra szánt X5-össel, akkor sokan úgy voltak vele, hogy felesleges ez a kategória, hiszen kemény terepen nem igazán használható, utcára meg minek egy ekkora monstrum. Nos, azóta eléggé megváltoztak a piaci szokások, a SUV és crossover kategória egyre nagyobb sikernek örvend. Emiatt nem meglepő, hogy mindenki sorra tervezi és dobja piacra a saját maga modelljét ezekben a szegmensekben.
Szintén a BMW volt az úttörő a teljesen értelmetlennek tűnő kupé SUV-val, az X6-tal, végül tavaly a Mercedes is csatlakozott hozzá a GLE Coupé-val. Idén Genfben pedig a Maserati okozott némi meglepetést, hiszen az eddigi személyautó-palettája mellett első ízben állította ki a kupés SUV-ot, amely a Levante nevet kapta.
Nem véletlen a névadás, hiszen a Levante egy mediterrán szelet jelent, amely hirtelen változtatja meg az időjárást. Ez a karakter az olaszok szerint jól jellemzi az újdonságot is. Valóban egy hirtelen változást idézett elő a Maserati háza táján, úgy tűnik, ők is szeretnének egy szeletet hasítani a luxus SUV kupék piacából. Az új modellt a mérnökök három fő alappillérre helyezték: dizájn, exkluzivitás és teljesítmény.
Maserati Levante - méretek
Hosszúság (mm) | Szélesség (mm) | Magasság (mm) | Tengelytáv (mm) | Csomagtér (liter) |
5003 | 1968 | 1679 | 3004 | 538 |
Dizájn szempontjából sikerült újat alkotni. A keskenyre húzott lámpák és a méretes hűtőmaszk, a hosszúra nyújtott motorháztető és a gömbölyű far megjelenésében egyértelműen kiemeli a versenytársak közül az olasz SUV-t. A különleges formavilág nem véletlen. Ezzel a külsővel a kategória legjobb légellenállási tényezőjét (0,31) hozza a Levante. Odabent sem lehet panaszkodni a kinézetre. A műszerfal a klasszikus (Ghibli/Quattroporte által is alkalmazott) elrendezést követi, a bőrkárpit pedig egy vagy kétszínű összeállításban is rendelhető. Összesen 28 különböző kombináció közül választhatnak az ügyfelek, bizonyára mindenki megtalálja majd a saját stílusának leginkább megfelelőt.
Technikailag már alapáron is komoly szintet hoz a Levante. A Q4 AWD összkerékhajtás és a légrugózás mindenképp jár hozzá, ezen felül pedig hasonlóan a Lexus RX-hez, luxus- vagy sportcsomagot is választhatunk. A megfelelő úttartásról elektronikusan vezérelt lengéscsillapítók gondoskodnak. Ráadás, hogy a mérnökök úgy tervezték az egész karosszériát, hogy a kategóriájában a legalacsonyabb súlyponttal rendelkezzen. Arra is figyelmet fordítottak, hogy a súlyelosztás 50-50 százalékos legyen a tengelyek között. Mindezeket egybevéve a Levante egy igen mozgékony és kezes luxus SUV-nak ígérkezik.
A meghajtásról három különféle erőforrás gondoskodhat. Benzines fronton két 3,0 literes twin-turbós V6-os közül választhatunk, 350 és 430 lóerős kivitelben. Előbbi 500 Nm, míg utóbbi 580 Nm forgatónyomatékot ad. Ha ez kevés lenne, akkor választhatjuk a szintén 3,0 literes dízel V6-ost, amely 275 lóerőt és 600 Nm-t szabadít az aszfaltra. Mindháromhoz egységesen nyolcfokozatú ZF automata kapcsolódik, amely finom és gyors kapcsolásokkal juttatja el a hajtást a kerekekig. Menetdinamika szempontjából sem lehet panasz, a dízel 6,9 másodperc, a két benzines pedig 6,0, illetve 5,2 másodperc alatt katapultál 0-ról 100 km/órára.
Maserati Levante - motorkínálat
Motor | Levante | Levante S | Levante Diesel |
Emissziós norma | Euro6 | ||
Hengerűrtartalom [cm3] | 2979 | 2987 | |
Hengerek/szelepek száma | V6/24 | ||
Váltófajta/-fokozat | ZF 8 fokozatú automata | ||
Teljesítmény [LE (1/min)] |
350 (5750) | 430 (5750) | 275 (4000) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 500 (4500-5000) | 580 (4500-5000) | 600 (2000-2600) |
Végsebesség [km/h] | 251 | 264 | 230 |
Gyorsulás 0-100 km/h |
6,0 | 5,2 | 6,9 |
Fogyasztás vegyes [l/100 km] |
10,7 | 10,9 | 7,2 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 249 | 253 | 189 |
Saját tömeg [kg] | 2109-2205 |
A Levantéval autózva nem kell aggódni, ha véget ér az aszfaltút vagy éppen mostoha téli körülmények közé keveredünk. A normál mód mellett off-road és ICE is választható, azaz laza talajon és jeges útfelület esetén is megfelelően boldogulhatunk. Ha pedig dinamikus vezetésre vágyunk, akkor rendelkezésre áll a sport mód, ahol kedvünkre hajszolhatjuk a lóerőket. Nem apózták el a választható extrák listáját sem, elvégre egy luxusautóban fura is lenne, ha nem lehetne felszerelni minden földi jóval.
A vezetést segítő rendszerek mára már szinte minden kategóriában megtalálhatóak. A Levantéból sem maradhat ki a stop&go funkcióval ellátott adaptív tempomat, a sávelhagyásra és sávváltásra figyelmeztető rendszer, az automatikus vészfékező rendszer, a 360 fokos kamera és az automata parkolóasszisztens. Ezeken felül 900 wattos Harman/Kardon vagy a még erősebb, 1280 wattos Bowers & Wilkins hifi közül választhatunk. 8,4 colos érintőképernyő, DAB tuner és a mobiltelefonunk internethozzáférését használó online funkciók is elérhetők lesznek. Az újdonság már konfigurálható, az árakról idehaza egyelőre nincs információ. Az első darabok szállítása az első félév végére várható.
Már most is van ára,legalábbis a hasznaltauto.hu-n a Maserati Wallis árral hirdeti,kb. 31.3 millától indul,teljes árlistát még nem láttam.
Az árképzési technikákat ismerve ,hétköznapi halandó 35 – 50 Milla között választhat majd kis hazánkban ! Persze ez csak egy szerény tipp ,de kíváncsi leszek mennyire lepődünk majd meg, ha ki jön a hazai ára !?
De ki vesz dieselt,és minek?Bár tuti az lesz a legolcsóbb!
Hatulrol egy az egyben Cayenne, de ha letakarom az elejet akkor is. A mernokok szerntem a belter es a homlokfal kialakitasaban kaptak szabadkezet hogy Maserari szeru SUV-ot csinaljanak, amolyan LEGO. PErsze ettol meg lehet jo is, csak a parkolokban ne parkoljanak egymas melle, mert akkor kinos pillanatok johetnek…
Az elejét szokni kell, az tény, de kellően egyedi és „maserati-s”. Egyvalamire biztos jó lesz a Levante: az amerikai piacon az eladásokat várhatóan megugrasztja majd, ahogy ez várható a Jaguar esetében is az érkező F-Pace piacra lépésével. Ezek az autók tulajdonképpen felérnek egy főhajtással az amerikai piac felé.