Fordulópont – megérkezett a Maserati Levante
Itt az olasz luxusmárka első SUV-ja, a Maserati Levante
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A sport- és luxusautóiról híres Maseratinál idén tavasszal megtört a jég. Genfben debütált a Levante, amellyel új kategóriába, a SUV-ok világába tette be lábát a gyártó.
Új kategóriába teszi be a lábát a Maserati. A Levante a luxus SUV kategóriában tör majd borsot a Mercedes-Benz GLE Coupé és BMW X6 orra alá - a gyáriak szerint
A 2000-es évek derekán, amikor a BMW megjelent a főként utcai használatra szánt X5-össel, akkor sokan úgy voltak vele, hogy felesleges ez a kategória, hiszen kemény terepen nem igazán használható, utcára meg minek egy ekkora monstrum. Nos, azóta eléggé megváltoztak a piaci szokások, a SUV és crossover kategória egyre nagyobb sikernek örvend. Emiatt nem meglepő, hogy mindenki sorra tervezi és dobja piacra a saját maga modelljét ezekben a szegmensekben.
A belső a márkára jellemző luxus színvonalat hozza. Összesen 28 különböző beltéri variáció közül választhatunk
Szintén a BMW volt az úttörő a teljesen értelmetlennek tűnő kupé SUV-val, az X6-tal, végül tavaly a Mercedes is csatlakozott hozzá a GLE Coupé-val. Idén Genfben pedig a Maserati okozott némi meglepetést, hiszen az eddigi személyautó-palettája mellett első ízben állította ki a kupés SUV-ot, amely a Levante nevet kapta.
Nem véletlen a névadás, hiszen a Levante egy mediterrán szelet jelent, amely hirtelen változtatja meg az időjárást. Ez a karakter az olaszok szerint jól jellemzi az újdonságot is. Valóban egy hirtelen változást idézett elő a Maserati háza táján, úgy tűnik, ők is szeretnének egy szeletet hasítani a luxus SUV kupék piacából. Az új modellt a mérnökök három fő alappillérre helyezték: dizájn, exkluzivitás és teljesítmény.
Hosszúság (mm) | Szélesség (mm) | Magasság (mm) | Tengelytáv (mm) | Csomagtér (liter) |
5003 | 1968 | 1679 | 3004 | 538 |
Dizájn szempontjából sikerült újat alkotni. A keskenyre húzott lámpák és a méretes hűtőmaszk, a hosszúra nyújtott motorháztető és a gömbölyű far megjelenésében egyértelműen kiemeli a versenytársak közül az olasz SUV-t. A különleges formavilág nem véletlen. Ezzel a külsővel a kategória legjobb légellenállási tényezőjét (0,31) hozza a Levante. Odabent sem lehet panaszkodni a kinézetre. A műszerfal a klasszikus (Ghibli/Quattroporte által is alkalmazott) elrendezést követi, a bőrkárpit pedig egy vagy kétszínű összeállításban is rendelhető. Összesen 28 különböző kombináció közül választhatnak az ügyfelek, bizonyára mindenki megtalálja majd a saját stílusának leginkább megfelelőt.
Nem kell aggódni, ha véget ér az aszfaltút. Egy kattintással kapcsolhatunk off-road vagy ICE módba
Technikailag már alapáron is komoly szintet hoz a Levante. A Q4 AWD összkerékhajtás és a légrugózás mindenképp jár hozzá, ezen felül pedig hasonlóan a Lexus RX-hez, luxus- vagy sportcsomagot is választhatunk. A megfelelő úttartásról elektronikusan vezérelt lengéscsillapítók gondoskodnak. Ráadás, hogy a mérnökök úgy tervezték az egész karosszériát, hogy a kategóriájában a legalacsonyabb súlyponttal rendelkezzen. Arra is figyelmet fordítottak, hogy a súlyelosztás 50-50 százalékos legyen a tengelyek között. Mindezeket egybevéve a Levante egy igen mozgékony és kezes luxus SUV-nak ígérkezik.
Az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítók minden üzemmódhoz megfelelően alkalmazkodnak a hasmagasság és a rugózás változtatásával
A meghajtásról három különféle erőforrás gondoskodhat. Benzines fronton két 3,0 literes twin-turbós V6-os közül választhatunk, 350 és 430 lóerős kivitelben. Előbbi 500 Nm, míg utóbbi 580 Nm forgatónyomatékot ad. Ha ez kevés lenne, akkor választhatjuk a szintén 3,0 literes dízel V6-ost, amely 275 lóerőt és 600 Nm-t szabadít az aszfaltra. Mindháromhoz egységesen nyolcfokozatú ZF automata kapcsolódik, amely finom és gyors kapcsolásokkal juttatja el a hajtást a kerekekig. Menetdinamika szempontjából sem lehet panasz, a dízel 6,9 másodperc, a két benzines pedig 6,0, illetve 5,2 másodperc alatt katapultál 0-ról 100 km/órára.
Motor | Levante | Levante S | Levante Diesel |
Emissziós norma | Euro6 | ||
Hengerűrtartalom [cm3] | 2979 | 2987 | |
Hengerek/szelepek száma | V6/24 | ||
Váltófajta/-fokozat | ZF 8 fokozatú automata | ||
Teljesítmény [LE (1/min)] |
350 (5750) | 430 (5750) | 275 (4000) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 500 (4500-5000) | 580 (4500-5000) | 600 (2000-2600) |
Végsebesség [km/h] | 251 | 264 | 230 |
Gyorsulás 0-100 km/h |
6,0 | 5,2 | 6,9 |
Fogyasztás vegyes [l/100 km] |
10,7 | 10,9 | 7,2 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 249 | 253 | 189 |
Saját tömeg [kg] | 2109-2205 |
A Levantéval autózva nem kell aggódni, ha véget ér az aszfaltút vagy éppen mostoha téli körülmények közé keveredünk. A normál mód mellett off-road és ICE is választható, azaz laza talajon és jeges útfelület esetén is megfelelően boldogulhatunk. Ha pedig dinamikus vezetésre vágyunk, akkor rendelkezésre áll a sport mód, ahol kedvünkre hajszolhatjuk a lóerőket. Nem apózták el a választható extrák listáját sem, elvégre egy luxusautóban fura is lenne, ha nem lehetne felszerelni minden földi jóval.
Alapesetben 538 literes csomagtér áll rendelkezésre, az osztott támladöntéssel kellően variálható a poggyásztér. A sínrendszer segítségével megakadályozhatjuk, hogy a csomagok ide-oda csúszkáljanak
A vezetést segítő rendszerek mára már szinte minden kategóriában megtalálhatóak. A Levantéból sem maradhat ki a stop&go funkcióval ellátott adaptív tempomat, a sávelhagyásra és sávváltásra figyelmeztető rendszer, az automatikus vészfékező rendszer, a 360 fokos kamera és az automata parkolóasszisztens. Ezeken felül 900 wattos Harman/Kardon vagy a még erősebb, 1280 wattos Bowers & Wilkins hifi közül választhatunk. 8,4 colos érintőképernyő, DAB tuner és a mobiltelefonunk internethozzáférését használó online funkciók is elérhetők lesznek. Az újdonság már konfigurálható, az árakról idehaza egyelőre nincs információ. Az első darabok szállítása az első félév végére várható.
A kupésan lejtő tetővonal, a hátsó lámpák formája, a négy kipufogó, a kéttónusú felnik és az oldalsó első kopoltyúk megfelelő ismertetőjelei lesznek a Levanténak
Már most is van ára,legalábbis a hasznaltauto.hu-n a Maserati Wallis árral hirdeti,kb. 31.3 millától indul,teljes árlistát még nem láttam.
Az árképzési technikákat ismerve ,hétköznapi halandó 35 – 50 Milla között választhat majd kis hazánkban ! Persze ez csak egy szerény tipp ,de kíváncsi leszek mennyire lepődünk majd meg, ha ki jön a hazai ára !?
De ki vesz dieselt,és minek?Bár tuti az lesz a legolcsóbb!
Hatulrol egy az egyben Cayenne, de ha letakarom az elejet akkor is. A mernokok szerntem a belter es a homlokfal kialakitasaban kaptak szabadkezet hogy Maserari szeru SUV-ot csinaljanak, amolyan LEGO. PErsze ettol meg lehet jo is, csak a parkolokban ne parkoljanak egymas melle, mert akkor kinos pillanatok johetnek…
Az elejét szokni kell, az tény, de kellően egyedi és „maserati-s”. Egyvalamire biztos jó lesz a Levante: az amerikai piacon az eladásokat várhatóan megugrasztja majd, ahogy ez várható a Jaguar esetében is az érkező F-Pace piacra lépésével. Ezek az autók tulajdonképpen felérnek egy főhajtással az amerikai piac felé.