Fordot félmillióért, ebből az évezredből. Mit kaphatunk?
Piaci körkép: 15 év alatti Fordok 500 000 forintig
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Van autó félmillió forintért, még akkor is, ha egy márkához és néhány józan elváráshoz ragaszkodunk. Ezúttal Fordot kerestünk az évezredből.
Azért legalább ne a múlt évezredből legyen, meg persze legyen Ford és ne kerüljön többe félmillió forintnál - foglalta össze igényeit egy ismerősöm. Továbbá még néhány elvárást említett: ne kelljen sokat rákölteni, ne fogyasszon sokat. Az átírásra, nullrevízióra további 100 ezer forintot tudna szánni. Ez bizony igen szűkös költségvetés, de nem reménytelen a projekt. A múlt évezred kizárva annyit jelent, hogy legalább 2000-res vagy az utáni gyártás évet áhít. Amúgy tényleg nincs elvárás sem motorméret, sem karosszériakivitel tekintetében. Még a klíma sem feltétel. Mint mondja, legtöbbször nagyon rövid távokon megy, szereti a szellőt, letekerhető ablak pedig csak lesz az autóban - érvelt az elvárás nélküli keresés mellett. Miért Ford? Mert a szüleinek időtlen idők óta Fordja van, s ő bizony véletlenül sem akarja azt hallgatni, hogy "Vettél volna Fordot!". Amúgy rosszul biztosan nem jár, a megbízhatósági statisztikákon nem rossz a márka, s a család bejáratott szerelője is biztosan meg fog birkózni jövőbeli autójával. Mi is lesz, mi is lehet az? Lássuk!
A Használtautó.hu keresőjének könnyedén megadható a keresésbe férő kezdő évjárat, meg persze az árplafon is, legördíthető a kívánt márka. A fenti kritériumokon túl érvényes hazai forgalmi engedélyt áhítva (a ne kelljen rá sokat költeni feltételnek legalább elvben megfelelve) 128 autó marad fenn a rostán. Amennyiben még klímát is áhítunk, 71 példányosra csökken a lista. Mivel az utastérhűtő ezúttal nem feltétlen szükséges, nem ragaszkodnánk hozzá, hiszen már ma is igaz, hogy klíma nélkül adott árért egyébként jobb paraméterekkel rendelkező autót kaphatunk. De persze az is, hogy egy 13-15 éves autónál minimális felár minden extra, még a légkondi is. És azzal mindig könnyebben, jobb áron lesz eladható az autó, tehát javít az értéktartásán. De azért ne feledjük, ez a kategória az alapvető közlekedési igény kielégítéséről szól, alapvetően az állapot, nem pedig az ellátmány határozza meg az árat/értéket.
A lista klímát áhítva és arról lemondva is csaknem kivétel nélkül végigsorolja a Ford ezredforduló utáni kínálatát. Bár a Focus már 1998-ban megjelent, s az 1999-es Év Autója lett, olcsó családi autóként még 2 évig futott elődje, az Escort, így aztán 2000-res évjárattal még bőséggel találunk belőle. Akár garantált 110 000 kilométeres futásút is. A modell mellett szól, hogy késői példányait zömében az átlagnál kevesebbet autózó magánszemélyek vásárolták. Ötajtósokból és kombikból egyaránt van kínálat, jó belépőt jelent az olcsó családi autóra vágyóknak.
Használt Fordok 2000 utáni évjárattal, félmillió forintig
Modell | Évjárat | Óraállás [km] | Vételár [Ft] |
Ford Escort 1.6 16V (90 LE) | 2000 | 110 000-257 000 | 330 000-499 000 |
Ford Escort 1.8 TD (90 LE) | 2000 | 198 000-200 000 | 390 000-479 000 |
Ford Fiesta 1.3 (60 LE) | 2000-2001 | 49 500-219 000 | 299 000-499 000 |
Ford Fiesta 1.6 (103 LE) | 2001 | 183 000 | 420 000 |
Ford Fiesta 1.25 (75 LE) | 2000-2002 | 147 000-196 000 | 348 900-490 000 |
Ford Fiesta 1.8D (75 LE) | 2000-2001 | 110 000-nincs adat | 429 000-490 000 |
Ford Fiesta 1.4 (80 LE) | 2003 | 162 500 | 500 000 |
Ford Focus 1.4 (75 LE) | 2002-2003 | 150 000-nincs adat | 475 000-500 000 |
Ford Focus 1.6 (101 LE) | 2000-2001 | 148 152-260 000 | 379 000-499 000 |
Ford Focus 1.8 Di (75 LE) | 2001 | 242 000 | 399 000 |
Ford Focus 1.8 Di (90 LE) | 2000 | 175 000-nincs adat | 449 000-500 000 |
Ford Focus 1.8 TDCi (116 LE) | 2000-2003 | 250 000-nincs adat | 480 000-499 000 |
Ford Focus 2.0 (131 LE) | 2000 | 112 000-nincs adat | 395 000-399 999 |
Ford Ka 1.3 (60-68 LE) | 2000-2005 | 47 200-202 000 | 330 000-500 000 |
Ford Mondeo 1.8 (115 LE) | 2000 | 147 660-nincs adat | 399 000-490 000 |
Ford Mondeo 1.8 (125 LE) | 2002 | 350 000 | 350 000 |
Ford Mondeo 2.0 16V (131 LE) | 2000 | 184 000-276 000 | 350 000-449 000 |
Ford Mondeo 1.8 TD (90 LE) | 2000 | 210 777-275 000 | 265 000-419 000 |
Ford Mondeo 2.0 Di (90 LE) | 2001 | 287 000 | 490 000 |
Ford Mondeo 2.0 TDCi (116 LE) | 2001 | 253 316 | 495 000 |
Ford Mondeo 2.0 TDCi (131 LE) | 2002 | 250 000-nincs adat | 475 000-499 000 |
Ford Mondeo 2.0 Di (116 LE) | 2002 | 195 275 | 350 000 |
Ford Mondeo 2.5 V6 (170 LE) | 2000 | 242 000-263 000 | 449 000-500 000 |
Ford Mondeo 2.5 V6 (170 LE) | 2002 | 330 000 | 400 000 |
Ford Transit 2.0 Di (101 LE) | 2000 | nincs adat | 499 999 |
Fiestából zömében a még a Mazda 121-essel azonos, Fiestaként negyedik generációs, 2002-ig gyártott modellt lehet megtalálni. Előnye ugyanaz, mint az Escortnak: akad belőle megkímélt, keveset futott. Viszont a 2002-ben megjelent ötödik nemzedék, a New Edge Fiesta fényévekkel komolyabb, modernebb autó, s egy-egy példánnyal már az is megtalálható ötszázér'. Utóbbi persze komolyabb vadászatot igényel. Kétségesebb, hogy lehet belőle jót lelni, mint az elavultabb, szűkebb, rozsdásodásra is hajlamosabb korábbiból.
Miként a Fiestánál, úgy a Focusnál is jelentős előrelépést hozott műszaki tekintetben a New Edge dizájn, ami elsőként épp e modellnél debütált, már 1998-ban. Itt jelent meg a multilink hátsó futómű, vezethetőségével, de persze helykínálatával is mérföldekkel komolyabb autó a Focus, mint az Escort. De 500 000 forintért Focusból sokkalta nagyobb kihívás jót találni, mint Escortból, s hiába volt jobb gyárilag, a vevőnek az lesz a fontosabb, hogy az autó mit tud ma. Nem reménytelen akár még klímával sem félmilliós vagy annál olcsóbb Focust találni. Három-, négy- és ötajtós, valamint kombi, leginkább 1.4-es és 1.6-os benzines, valamint 1.8-as alapdízelek sorakoznak, de akad 2,0 literes benzines is (amerikai kivitelben utóbbi a legolcsóbb Focus, automataváltósan is). Ideális választás az 1.6-os benzines - tartósabb, nem torkosabb, de erősebb a kisebb alapmotornál. Pöpec megjelenésű 260 ezer kilométert futott 1.6-os kombi, klímás 1.8-as dízel, szintén kombi, hasonló kilométerrel egyaránt belefér a félmillióba. És ezek jó vételek, illetve annak tűnnek, hiszen családi és/vagy melós autónak egyaránt ideálisak. Természetesen igaz, hogy új autót, tökéletes állapotot persze még kevésbé várhatunk a modernebb, ám többet futott Focusoktól, mint a hasonló korú, ennyi pénzért szerényebb futással megkapható Escortoktól.
Ha nincsenek komoly igények az autóval szemben, akkor bizony jó választás a legkisebb Ford, a Ka. Nem csak szerény futásút, megkímélt állapotút, akár klímásat is szép számmal találhatunk belőle. Persze csakis 1.3-as motorral, az 1.6-os SportKa ennyi pénzért még nincs. Pedig utóbbi tényleg egy csöppke élményautó, s a Ka legfőbb értéke a miniautók között épp a vezethetősége. Amúgy pedig ha szűkösen is, de bele lehet ülni akár négyen is. Zömében egyedül vagy másodmagával autózó, első autót kereső sofőröknek ideális olcsó autó a Ka, a bevezetőben említett ismerősnek ezt ajánlanám.
Van persze Mondeo, a gyár által másodiknak hívott, inkább frissített elsőből, a mandulaszemű, 2000-ig gyártott szappantartóból és kétes állapotban vagy nagyon sok kilométerrel a New Edge dizájnos, 2000-ben megjelent harmadik, illetve inkább második generációból is. Alap, hogy a benzinesek torkosabbak, de kevesebb hibalehetőséget tartogatók. De egy Mondeo mindenképp a kisebb modelleknél drágábban fenntartható lesz. Nem annak való, akinek nincsenek komoly igényei, hanem annak, akinek vannak, s hajlandó is fizetni értük. Miként a többi méretosztályban, itt is igaz, hogy az újabb széria sokkalta komolyabb autót jelent, ennek megfelelően csak rosszabb állapotút lehet megkapni félmillióért, s további ráfordítással onnan kell még felhozni. Lehet választani, hogy mi az igény.
Akad ugyan (keresésünkkor egy példányban) egy Transit is opcióként, én viszont alapvetően két modellt javasolnék a félmilliós Fordok vásárlóinak: a Focust, lehetőleg kombiként vagy a csöppnyi Ka-t. Mindkettőre igaz, hogy 15 évesen is van még stílusuk, némi sármjuk. Igaz, a Focus már többet veszített abból. Hogy valójában milyen lehet egy már negyedmillió kilométeren túl lévő Focus? Ha minden jól megy, a héten ezt is megtapasztalhatjuk, bemutathatjuk.
(Pszt, pszt! Abban az Escortban ÖTJEGYŰ km-számláló van. NEM LEHET TÖBB 99.999-nél benne…) Más kérdés, hogy már háromszor körbeforgott… 😀
Látott a szerző vajon Fordot közelről is, vagy csak itt, a HaHun? Az MK2 Mondeo (a farkaslámpás) egy igen komoly szerkezet, fél misiért ma szinte újszerű állapotú van belőle. És itt pont igaz az, hogy a régiben még volt anyag. Alkatrészigénye minimális, az is filléres tétel, az egyik legjobb bestbuy Ford jelenleg. Az MK3 Mondeo -pont a New Edge miatt- lényegesen problémásabb, megbízhatatlanabb, betegesebb, kezdetlegesebb mint az MK2, ami az ezredfordulóra igencsak kiforrott konstrukcióvá érett. Igaz, a road-presence lényegesen nagyobb az MK3 esetében. A 97-es kerülendő évjárat, a többi nyugodt szívvel ajánlható és fokozottan igaz, nem évjáratot, hanem állapotot veszel. Gyenge pont a motortér kábelezése (elöregszik a szigetelés és rejtélyes elektromos hibákat okoz.) 15.000 a cseréje, más a kopó-fogyón kívül nincsen. SEMMI. A rozsdásodást az igénytelen magyarok okozzák, akik életükben soha de soha nem csináltatnak üregvédelmet és egyszer sem veszik ki tisztítási céllal a dobbetéteket az autó alól, így persze hogy elrohad. Minden elrohad, egyszerűen nem tudsz mit csinálni a sárral való dunsztolás ellen, kitakarítod pár évente.
A Focussal nagyon mellényúlni nem lehet, a KA okádék ronda ÉS rohad mint a veszedelem, hallod ahogy csámcsog a rozsda rajta, KERÜLENDŐ. Az Escort nagyon jó, viszont road-presence értéke nemigen van.
Plusz a titkos favorit a Scorpio utolsó évjáratai, szigorúan négyajtósban, négyhengeres benzinmotorral. (NEM évjáratot, állapotot veszel!) Iszonyat jó autó, fillérekből elmész vele és annak azért van egyfajta feltűnése. 😉 (Egy típushibája van, a kormányszervo szimmeringje kiszárad, elengedi az olajat. Csere 40, teljes felújítás 80, a felújítás jobban megéri.) Öt kilóból én Focust vennék…
Ezer éves tragacs ide vagy oda, 10 ből 9 ember valószínűleg szívesebben utazna benne mint a milliókért vett bevásárlókocsidban (amúgy ebben nincs 300e km csak 200, az meg igencsak kevés főleg a korához képest). De nembaj, azért gyártják, hogy valaki megvegye (A Rio-t). Te ezt nem tudnád utánam csinálni, mint írtam ehhez kell egy kis rajongás, szakmai tudás és egyéb nem elhanyagolható tényezők (pl alkatrész a gyártóktól stb). De én vehetnék Rio-t, Ceedet, i30-at vagy bármelyik új tejfölös dobozkát, de engem ez egyszerűen nem érdekelnek, nincs bennük egyetlen dolog sem, ami tetszene vagy megfogna. Amúgy a V50-el kapcsolatban nem igazán érdekel, hogy mit gondolsz, de azért leírom: Volvo márkakereskedésből vettük, úgyhogy közben konzultáltunk az első tulajjal is (végül is vele állapodtunk meg, nem a kereskedéssel, de ott át lett nézve rajta minden, szervizkönyv vezetve stb). Mi olyan hihetetlen a szotriban, hogy egyből hazugságot szimatolsz? 5 éves autó féláron? Jéé. Vagy a km? Feleségem sem megy vele többet, 3 év alatt került bele 15e, most jár 40-nél. Első tulaj szintén nő is ennyit használta második autóként. Mi ebben az olyan hihetetlen? Na, de hogy a cikknél is maradjak: 2006-os Fordot vettem motorhibásan olcsón. Aztán kiderült, hogy csak a főtengely helyzetérzékelő csatlakozója volt elkoszolódva, de a tulaj megjárt vele 3-4 szervizt és sehol nem csinálták meg csak mondták a nagy számokat. Nos én megjavítottam (0 ft-ból, nem vicc), aztán elkezdtem használni, és megtartottam a cégemnek, napi rohangászós autónak, mert úgy üzemel, mint egy kb 100e km-t futott (visszatekerve senki nem állapítaná meg, hogy 321e km van benne). Kapott egy olajcserét, (előző tulaj elvégeztette a nagy szervizt vezérműszíjjal, fékekkel stb) 4 db nyári gumit és, ha 4-5 évig használom, akkor is drágábban adom el, mint vettem. De mint mondtam, ehhez érteni kell 🙂
Ezzel a 300e km-es tegacsaval ram celoztal?
Nem ajnarozom de ez van nekem a hetkoznapi autos igenyem az A-B kozti tav lekuzdesehez
nincs olyan igenyem hogy xy eves xy km legyen benne.
Ha ujkent egy komplikalt epp csak bevezetett teknikaju autot vesz valaki azzal lesznek gondok.
Ha egy kiforrott autot veszel ujonnan azzal valoszinuleg jol jarsz vagy szogegyszeru autot mint a KiaRio szinten.
Hasznaltan is lehet kifogni jokat csak jokor kell jo helyen keresni vagy ejjel-nappal keresni.
Pl Escort Mondeo ahogy irtatok lehet szidni az 1.3as os motort az Escortban de napi ingazasra eleg
ha megkapja ami kell neki az meg 10evig menni fog mint a suzi.Mondeo ugyanaz igaz az 1.6verszegeny nekem is volt szerettem EGR szelep csatlakozoja eltort kicsereltem anyi hibaja volt 1ev alatt.
Uj hasznalt auto fronton hetekig lehetne vitatkozni en velemenyem:
1000£volt a Skodam aron alul vettem ha akartam volna akkor vehettem volna ujjat is de minek nekem.
Van hogy kint al itt ott osszetorhetik feltorhetik meghuzhatjak ne adj isten ellopjak nem csap foldhoz
1000ert veszek masikat konnycseppek,stressz nelkul.
Masik fele,ertekvesztese neki mar nem sok es szogegyszeru auto(SDI)
Azt a 6000-8000£ kulonbseget amiert uj autot kapni sok-sok ev alatt kellene rakolteni a Skodara.
De en ezzel is el merek indulni szinte barhova.
A cikkhez vissza 500e Ft ert lehet jo Fordot talalni de en Focust vennek 1.6os benzinest ha lehet kombit
ismert eloelettel.Vagy Fiestat a regi szivoval.Mondeot is lehetne 1.6al de azoknal otthon az a baj hogy
sokan verseny autonak nezik a vadaszpilotak amit meg ki is birna csak mikor olajat szurot ezt-azt ker.
No akkor ures a zseb aztan meg majd irjak hogy milyen vacakok a Fordok.
De ez mas markakra is igaz nem kell szigoritott vizsga csak torodo tulaj hisz lattam par eves premium autot gane alapotba belul szemet kupacot ujgazdag ficsurral akinek mondtuk x osszeget a javitasert es o sokalta…
No az olyan embereknek kellene szigoritott vizsga.
Az en autoim nem voltak fiatalok de arra buszke voltam mindig hogy szerkezetileg toppon voltak vizsgan zokszo nelkul mentek at fuggetlen evtol km-tol.
Tudni kell Fordot is valasztani vannak jobb sikeresebb szeriak es kevesbe sikeresek.
Kinalat aljarol nem 1x vettem Mondeot tudtam mit kell rakolteni ami meg belefert es nem bantam meg.
Jo ejszakat.
Amikor ilyen témát firszírozunk akkor mindig jön valaki aki az ezeréves tegacsát ajnározza, higy sosem volt még ilyen jó, 300e km, de még csak most kezd bejáródni.
Ettől függetlenül tegyük fel hogy elhiszem. Bár az öt éves v50 25000kmmel újhoz képest féláron az nekem egy kicsit erős. Vagy átvágtak valamivel, vagy nem mondasz igazat vagy az eladó olyan hülye volt mint a föld.
Az autóra való ráfordítás mindig bonyolult téma. Az emberek hajlamosak elfelejtkezni egyes dolgokról, pl van egy ismerősöm akinek egy 15 éves autója van új korától a családban. Tehát az előélet itt konkrét. Azt mondja hogy milyen jó és mennyire nem kell rá költeni sokat. Legalábbis gyszerre teszem hozzá. Széo aprólékosan heti havi bontásban kell rá költeni, ezért a kevés szervízigény csak az elmúlt wgy évben bőven több mint 100000ft ot emésztett fel.
A másik hogy az alkatrész neked olcsó, de a munkadíjadat nem számoltad.
Összefoglalva mindenki eldönti maga hogy milyen autót vásárol, de az biztos higy a cikkben szereplő csodákat csak szigorított (mint az ot) vizsga után engednék forgalomba.
Jelenleg van 20 éves 3.0 v6 Chysler Voyagerem, egy 320e km-t futott 1.4tdci Fiestám, 20 éves Honda motorkerékpárom stb. És mindegyikkel halál nyugodtan indulok el hosszabb útra. Mondjuk ehhez néhány tényező nagyon fontos:
-Értek hozzá, szart nem veszek, csak gondos gazdától
-Vannak extra tartós típusok még egy márkán belül is, ezeket keresem általában
-Ha mégis szart veszek, azt legalább nagyon olcsón, hogy beleférjen egy rendberakás és így is olcsóbban jöjjön ki, mint egy hasonló megkímélt.
-Alkatrésszel kereskedem, nekem minden olcsóbb 🙂
-Leküzdhetetlen gépezet imádatom van, amit csak ezekben a régebbi, őszinte gépekben találok meg, az újak egy picit sem foglalkoztatnak.
-Szerelővel együtt javítjuk , ott sosem hagyom a gépeket, vagy magam amolyan szabadidős tevékenység gyanánt
-A gépek mindig időben megkapják a megelőző és a hibaelhárító szervizt is, ezáltal gyakorlatilag úgy szolgálnak, mint egy fiatal autó. Maradjunk a Chyslernél: 4 év és 40 e km alatt volt egy első-hátsó fékfelújítás, hátsó lengéscsillapítók, minden folyadék, olajak többször is, gyertyák, szíjjak, vízpumpa stb+ két kormánygömbfej + klímafelújítás (kompresszor, klímahűtő csere). Ez került nekem mindenestől kb 300e ft-ba (átlagembernek kb a duplája), plusz kapott egy gázszettet 250e ft-ért, amitől a fogyasztása személyautós lett, és már rég visszajött az ára. Értéke nem csökkent, sőt, mivel jelenleg 0, azaz 0 hibája van, talán nőtt is. Gumikat is vettem rá, idén először kb 60-ért.
Tavaly nyáron pl az öreg Chrysler buszt választottuk a külföldi nyaraláshoz kis gyerekkel, mert imádjuk, kényelmes, hatalmas és élmény vezetni/utazni vele. Pedig a feleségem hétköznap egy 40e km-t futott Volvo V50-el jár, amit 5 évesen 25e (!) km-rel kevesebb, mint fele árban vettünk. Szóval van autó a családban egy pár db, de mindnek megvan a feladata és összességében így is olcsóbban jön ki, mindennel együtt a sok jármű, mintha 1 drága gépet vennénk újonnan és tartanánk fent. És a változatosság gyönyörködtet. 🙂 De van nálunk is olyan a családban aki nem ért hozzá 1-2x átvágták a használttal és azóta csak újat hajlandó venni. 🙂
Yea, hyundai (a jó állapotú i30-ak használtan se annyira olcsók), Kia jól tartja viszonylag az árát.
Egyébként vannak olyan autók, ami újkorától is nagyobb veszélyfaktor (pl. commonrail dízelek). Nekem is az van 🙂
Na mindegy, én mertem kockáztatni, volt már több használt autóm is, mindegyikkel jól jártam (nem is a hahu legalján kotorásztam mondjuk). Eddig csak jó tapasztalatom van. Legutóbb kértem nemtomhány pontos átvizsgálást, ami azzal is jár, hogyha gebasz van a verdával, akkor az eladót ÉS a szervizt is lehet baszogatni.
Ha pedig külföldre megyek, akkor automatikusan kötök utasbiztosítást, amiben egyebek közt benne van pl. a hazatrélerezés is műszaki hiba esetén. Ez kb 5-10 ezer forint egy kéthetes nyaralásnál. Ha meg rövidebb távon robbannék le, szólok faternak, hogy húzzon haza 🙂
Aztán pedig egy bizonyos futásteljesítmény után egyébként is várhatóak hibák, főleg hogyha az ember sokáig meg akarja tartani az autóját.
De még sosem robbantam le egyébként. Reméljük így is marad.
a mostani négy éves riok 2,4-től indulnak hahu-n. Suóval effektive jól tartja az értékét.
Ideális esetben egy kicsit többet buksz egy újon mint egy néhány éves használton. de az újban nincsen meglepetésfaktor. (rejtett hibák, letagadott törés, visszatekert óra, előző tulaj hanyagsága, nem törödömsége stb.)
Persze nem prémiumról beszélünk. Ott teljesen más az értékvesztés. De ott nem is beszélünk racionalitásról. Prémiumot az vesz aki megteheti legalábbis újonnan. Az meg pont leszarja az értékvesztést.
Használt prémiumot meg az vesz akinek nincs rá pénze újonnan de kell a f*rok hosszabbító. De ez már egy másik téma
Én nyugodtan indulok el bárhova az autómmal mert nem félek attól h lerohad vagy egyébb baja lesz. Mindenki döntse el maga h ez mennyit ér meg.
1. a 2011 esek érnek 2,4-et. Mint mondottam volt az enyém 2013 novemberi. Ezeket mobile.de oldalon 2.8 és 3m forint között hirdetik.
2. 850 körül tettem le a kezdőt.
3. néztük a ceedet akkoriban és a kis ceedet adták volna 3,6 ért oda. Gondolkoztunk is rajta, de végül teljesen racionális döntés született (barátnőmnek nem tetszett a ceed orra :-D)
4. a kocsim továbbra is 2013 végi és nem 2011.
Hmm, épp 15 éves Mondeot vettem januárban. Ausztriából behozott, szervizkönyves, valós 208000Km, sajna a legkisebb 1,6-os motor, de nagyon jól felszerelt, ülésfűtés+első szévédő fűtés is. 350e Ft volt az autó, mentem vele 8000Km-t, nem kell bele más, csak benzin. Országúton az sem vészes, 7,3 körül, város már csúnyább, az 10 kb. Annyira megtetszett ez az autó, hogy már nézegetem németországban a 100e km alatti futásúakat, lehet bevállalok egy automata kétezrest. Az 5 ajtós csomagtere hatalmas, és mégsem kombi.
Kényelmes, csendes, nyugis autó. Hasonló Vectra volt a másik verzió, korábban két opelem is volt (Senator, és Astra) de nem bántam meg, hogy átnyergeltem.
Igen, nagyon begyepesedetten ragaszkodom hozzá, hogy sokat buksz egy új autón 🙂
3,1 millióért Kia Rio. Az elég jó üzlet. Mondjuk kisautó, de még így se rossz.
Na számoljunk egy kicsit. A hitel kerül 200 ezer forintba. Az autó 4 éves korára érni fog kb 2 milliót, vagy kicsit többet (az pedig egy másik kérdés, hogy mennyiért fogják megvenni!).
Még mindig ott tartunk, hogy -1,3 million forint 4 évre. + casco, gondolom, amit a hitel miatt kell fizetni + kötelező szervizek, hogy a garancia megmaradjon.
Véleményem szerint többet buksz egy új autón, mint egy néhány éves használton. Azon lehet vitatkozni, hogy mennyivel, de buksz, az biztos.
És minél drágább az autó, minél kevesebb az önrész, ez annál több pénz.
Na, akkor ez volt az évszázad vétele.:) Amúgy szerintem legalább százezerrel visszatekerték az órát. Nem életszerű, egy nagykorú autóban 40 e km, ráadásul nepper árulta…
Nagybátyám épp a napokban vett egy 97es Escortot, 1.3 fapad. Nem kifejezetten ezt a típust kereste, Astrákat nézett, 300 körül akart kocsit venni. Egy kereskedésben ajánlották neki ezt, Astrákat nézett ott is, de xarok voltak. Na ez viszont tényleg pöpec, 40e km van benne, van szervizkönyv, összes gyári kulcs, még az ablaktörlőn is ott van a Ford embléma. Elnézve az autót igaz lehet a 40e km, rozsdásodás minimális van rajta, a motortér patika, kormányon, kárpitokon semmi kopás. Pótkerék még nem használt 🙂 Valahogy mindig kifogja 🙂 380e volt.
Látszik hogy mivel begyepesedetten ragaszkodsz hozzá hogy rohadt sokat buksz egy uj autón a hitel meg nagyon drága hadd irjak egy két adatot a saját példámmal.
2013 november 8.-án vettem át a jelenlegi autómat, ami egy Kia Rio. Négy éves hitellel fizetem ki az árát. A vételárat tekintve 3,1M Ft ban sikerült megállapodni a kereskedővel. Na most mire kifizetem a végösszeg 3,3M ft lesz. Tehát négy év alatt fizetek 200e ft-ot azért hogy használom a bank pénzét, amit ha lebontok hónapokra, durván 4200ft/ hó. Majd csak túlélem valahogy 😀
21000 km van benne jelenleg. Ahogy nézegettem a kocsi értéke használtautó adatbázisok szerint 2.8 és 3 m ft-között van.
De én nem vagyok olyan pró mint egy ismerősöm. Ő olyannyira jó üzleti érzékkel megáldott ember, hogy egy kb 6m-ért hozott ki a szalonból egy új autót. A listaára nyilván jóval magasabb lett volna. Most négy éves korában ott tart hogy 200000ft al ér kevesebbet az autó mint amennyiért megvette. Tehát alig csökkent az autó értéke többet mint amennyit lealkudott.
Az érték vesztés a listaárból jön nem abból amit te ténylegesen kifizettél.
*öregkorodra 🙂
“3. a sajátos gondolkodásmódik, arra utalnak, hogy mindegyikőtöknek örökbefogadott gyereke van, 3-4 évesen hozzátok ki őket a gyiviből, mert már szobatiszta és tud beszélni, de még nevelhető és még pénzt is kaptok utána :DDD”
Vicces analógia, kár, hogy semmi köze a használt-új autóvásárlás összehasonlításában.
Azon vitatkozhatnánk, hogy egy 3 éves (még “új szaga van”) használt autó miben tud kevesebbet, mint egy új (azon kívül, hogy nem ér annyit).
Vagy talán az autót is felneveled, hogy aztán szeressen, és játszhass vele, ha nagyobb lesz? Esetleg gondoskodjon rólad nagykorodra? 🙂
Kicsit eltértünk a témától szerintem.
Tök szeretnék én is 3 évente új autót lízingelni (ahogy teszik azt sokan nyugaton), vagy vásárolni. Tényleg. Készpénzre veszed? Akkor lehet gyűjtögetni, amíg összejön a 4-5 millió egy jobban felszerelt kompaktra.
Hitel? A 4-5 milliós kompakt autót megkapod kb 5,5-6 millióért, mire kifizetted. Tisztára megéri.
Én két autót is vettem régebben ebben az árkategóriában, igaz nem Japán gyártmányok voltak. Évente 25 ezer km mentem velük, és rengeteget költöttem rájuk. Lehet, rosszul választottam. Szerintem anyagi szempontból a legjobb megoldási egy négy-öt éves autó, lehetőleg ismert előéletű, ezt már a legnagyobb értékvesztést elszenvedte, viszont van még olyan jó állapotban, hogy ne kelljen sokat költeni rá, tíz éves korában pedig még mindig el lehet adni viszonylag jó áron.
A “gyermeteg fikázással” kvittek vagyunk. 🙂
Látom nem érted a lényeget.
Ha veszel egy autót 6 millióért 3 év múlva eladod 3-ért, akkor ténylegesen buktad a 3 milliót és másnak tettél jót.
Ez olyan mintha egy részvényt az alacsony hozamnál értékesíted. Realizálod a veszteséget.
Ha nem adod el az autót, hanem sokáig használod, nem csapódik le nálad a veszteség, mert nem kell új autóra szintén milliókat költened, hanem használod a régit kis anyagi ráfordítással. Tehát nincs olyan értékvesztés. Nem realizálod.
Talán érthető számodra ez a logika. Ha nem, akkor magadban keresd a hibát. 😉
Csak egy picit kell hozzátenni és úgy 600 ezer környékén(jó állapotban)meg lehet kapni a Szent Grált,a 2001-től és kizárólag japánban gyártott Suzi Lianát!
A 150-200 ezres futástól sem kell megijedni,pl sok példányban ilyenkor még az eredeti féktárcsák vannak és az sem ritka,hogy még az eredeti gyári kipufogó szolgál.
Előfordul pici felületi rozsda,de a Lianákat viszonylag lassan eszi az oxidáció
Mechanikailag tönkretehetetlen,az elektronika atomvillanás biztos és kényelmesebb-tágasabb mint az Ignis vagy a régi Swiftek….csak a digitális műszerfallal és a magas motorzajjal kell valahogy megbarátkozni 🙂
A valaha gyártott legmegbízhatóbb kompaktok egyike,talán a hasonló évjáratú Corollák mérhetők hozzá.Ha a miénk bármiért is az út mellett hagyna meghasonlanék önmagammal 🙂
Nos, ez igen lealacsonyító, és általánosító vélemény.
És sajnos még csak nem is teljesen igaz. Én 3 évig nyúztam egy kb 600-ez érő autót (suzuki swift, de elég sok kompakt autót behelyettesíthetnék ide).
Azon kevés emberek közé tartozom, akik nem azért vettek suzukit, mert arra tellett, hanem mert nem akartam a nehezen megkeresett pénzemet egy olyan valamiben tartani, amit összetörhetsz = vége, ellopják=vége, stb.
Tehát a nálam töltött 3 év és kb 70 ezer levezetett kilométer alatt 2 dolgot kellett cserélni, hiba miatt: háts ófék munkahengereket, és az ablaktörlő mechanikát. Most van benne 208 ezer kilométer. Olajfogyasztás jelentéktelen, fékek, futómű minden rendben van. A szokásos karbantartást nem említem, mivel meghibásodásról volt szó.
Talán a klíma benne az, ami teljesen újonnan, mindennel együtt 250 ezer forint. Minden más bontottan, de akár újonnan is normális minőségű utángyárott alkatrész formájában beszerezhető.
Summa Summarum: 500 ezer forintból [u][i][b]SIMÁN[/b][/i][/u] lehet épkézláb autót venni, amivel csak menni kell, és apróbb dolgokon kívül gondmentes lesz.
Egy dolgot kell szem előtt tartani: Ne legyen túlkomplikált common rail (már ha kapsz ennyiért), sok legyen belőle a bontóban, és ne valamelyik prémiumkategóriába tartozzon. Ennyi.
Kompakt autót, jó műszaki állapotban simán lehet ennyiért kapni. És nem kapsz agyérgörcsöt, ha GTK-ra zúzzák, ellopják, stb.
Szerintem tök gyermeteg a fikázásod, de a tied, légy rá büszke.
Matekból nem vagy erős, mert a garantáltan nagy értékvesztést mindenképpen elszenveded. 2-4-7-akárhány év alatt. De hát a számvitelhez sem értettél, amikor az autóbeszerzésben értekeztél, úgyhogy meg nem lepsz.
Amúgy egyetértek, amit az ember szeret, azt érdemes megtartania, még ha az csak egy fékmentes varrógép is.
Én is új autó párti vagyok, de jobban jár az ember, ha sokáig megtartja. Így már nincs “garantáltan magas értékvesztés”.
Ezt bármilyen autóval nyilván nem éri meg eljátszani, mert megbízható, strapabíró autónak kell lennie, amire nem kell sokat költeni. Nem lehet pl. egy VW. 🙂
Én ilyet választottam és nem bántam meg. A mai napig nem látom értelmét eladni, mert nem fizetnék meg az árát (garázsban tartott, törésmentes, jó állapotú) és még mindig nem kell rá sokat költenem (246.000km és 10 év) az elég kemény használat mellett sem.
Az már csak hab a tortán, hogy ilyen autót már nem lehet kapni és nagy valószínűséggel nem is fognak többet gyártanai.
Így addig megtartom, amíg örömöm van benne.
Én szeretem a használt BMW-t! Ezt Kempelen kollégával már meg is vitattuk. Vannak vele apróságok: pont most szedem szét az ajtót, mert beszart az elektromos ablak a Bakonyban szakadó esőben és egy nagy reccsenés kíséretében beesett az ajtóba tegnap. Nem tudtam mosolyogni. Utána pedig a városban vertem oda az alját (már Pesten) mert nem vettem észre egy gödröt. Itt sem mosolyogtam. Semmi köze a cikkhez, de le kellett írnom 🙂
Egyébként édes mindegy, hogy az ember mire költi a pénzét. Vagy az értékvesztésen vagy a javíttatáson bukik. Tényleg ritka, hogy ez nem így van. SZVSZ egy 3 milliós használt autó bukik 4 év alatt legalább 1,5 milliót, míg egy 1,5 milliósra biztos rámegy 1 millió ezen idő alatt.
Erősen gondolkodom egy 2 éves használt, de még garanciális Loganen.
Új autó párti vagyok.
Számoljunk.
A. Veszel egy autót 8 millió Ft-ért. 4 évesen, 100.000 km-rel ér 3 milliót.
5 milliót költöttél tehát rá értékvesztés formájában, kb. 3-500 ezret a kopó alkatrészekre
Az autó 5,3-5,5 millióba került 4 év alatt
B. Veszel egy használt autót 3 millióért 4 évesen, 100.000 km-rel
4 év múlva, 8 évesen ér 1,5 milliót
1,5 milliót költöttél 4 év alatt értékvesztés formájában rá és 1,5 milliót a kopó alkatrészekre (legyen benne turbó és kettős tömegű is)
Az autó 3 millióba került 4 év alatt
A különbség több, mint 2 millió Ft a használt autó javára.
Persze, a számolás sántikál, de szerintem az arányokat jól mutatja. Az új annál drágább lesz, minél többge kerül újonnan.
Egy 5 millás új autónál az értékvesztés úgy 2,5 millió, az összes költség 3 millió/ 4 év
Ugyanez az autó használtan már lehet rosszabb vétel használtan ugyanazon költségekkel számolva.
Nincs tehát jó recept. A használtnál biztosan futod a kockázatot, az újnál meg a garantáltan magas értékvesztést. Kinek mi éri meg?
De van egy másik oldala is az idős kocsinak, ha például fiatalon vetted (mint én a sajátomat 3 évesen) és megvan már 8 éve. Könnyen ki lehet számolni hogy most 11 éves, minden alkatrész időben cserélve és tényleg jó minőségű dolgokkal, a kenőanyagokat is csak a gyári minőségűt. Persze az ilyenkor a már szükséges üregvédelem is elvégezve, nem a fekete alvázvédővel. Jól járna a verdámmal az új tulajdonos ha eladnám.
“…egy autó gazdaságosan kb 10 éves koráig és/vagy 200000km ig tartható fennt.”
Ez azért így nem igaz.
Függ a felszereltségétől, bonyolultságától és attól, hogy ki gyártotta.
Mi 2 db 1.6-os Suzukit használunk nagyon komoly igénybevételre (folyamatos utánfutózás, komoly terheléssel). Az egyik 20 a másik 16 éves.
Csak mennek és mennek. Minimális a rájuk fordítandó költség.
Ezt más márka nem igazán bírná így, ez teljesen egyértelmű, ezért is esett ezekre a választásom.
Nekem is voltak öreg autóim, de minden hónapban adódott valami, nem győztem javíttatni. Külsőleg tényleg remek állapotban voltak ezek az autók, de örökké a szerelőhöz jártam. Ezek az autók csak végszükség esetén használhatóak, de inkább akkor sem. Sajnos van az az élethelyzet, hogy nem lehet mit tenni, autó kell, és nincs más lehetőség, de az alkatrészekre és javíttatásokra nagyon sok pénz el fog menni, az biztos.
Teljesen egyetértek, én még azzal megfejelném ezt az egészet hogy megtiltanám a 10+ éves autók importját az országba. (Nyilván a gyűjtő/OT,alkatrészként behozott kategória kivételével.) Biztos lenne nagy felháborodás… 🙂
Akinek 500000ft-ja van autóra, az inkább vegyen egy biciklit, vagy robogót.
Alapvető tézis és már igen régen minden márke azzal kalkulál hogy egy autó gazdaságosan kb 10 éves koráig és/vagy 200000km ig tartható fennt. Az okok leírására egy komplett cikket is lehetne szánni.
Az a mondás viszont erősen idevág higy a spórolás hosszú távon nagyon drága tud lenni. Igy is tele van az ország rincsokkal, arra kéne biztatni az embereket hogy fiatalt ujat vegyen, ne arra hogy jó szerelőhöz vigye a bontószökevényét.
Tudom volt már róla cikk hogy mi a különbség az új és egy használt autó fenntartási költségein, de talán bele lehetne venni az új garanciáját valamint a használtban a meglepetés faktort. Én is vettem használt akkor 13 éves autót. Csak lassan derültek ki a turpisságok. Már egy éve nálam volt amikor kezdődtek a bajok, addig tökéletesen üzenelt. Aztán ahogy ástam mélyebbre és mélyebbre derült ki, hogy bizony életmentő beavatkozásra lenne szükség. Rögtön ott tartottam hogy a 700000 + átirás értékben vásárolt autómra költhetem rá az árát mégegyszer. Természetesen nem tettem meg.
Természetesen a roncs eladása mellett döntöttem inkább. Azóta egy kia rio boldog tulaja lettem. És bizony megnyugtató az érzés hogy új h garanciális. Ezzel el merek indulni nyaralni vagy bármely hosszú útra.
Az új autót megvenni drágább a régit pedig haszbálni. A számok találkoznak. Csak ebbe senki nem gondol bele, mert a használtnál nem egyszerre kell kifizetni.