Ford Kugával a vadak között
Élményúton mutatkozott be itthon a Ford Kuga
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem újdonság már Magyarországon sem a teljesen új Ford Kuga, de az importőr a nyár derekát használta ki arra, hogy közelebbről is megismertesse az autót az újságírókkal, a bloggerekkel és a szép nógrádi tájakkal.
A Ford hazai képviselete magazinok, blogok munkatársainak szervezett egy kis csavargást Nógrád megyében, hogy megmutassa, Budapesttől 50 kilométerre milyen csodákat találhat az ember, ha egy kicsit kimozdul a városból. Az élménytúrára a már tavaly év végén bemutatkozott, s jó ideje a szalonokban is elérhető - hamarosan tesztautóként is érkező - új Kuga vitte a résztvevőket.
Miután a Kuga a prémiumkategóriás márkáktól is csábít ügyfeleket, olyan szabadidő-sportokba is belekóstolhattak a résztvevők, mint a golf, vagy a lovaglás, de a vadgazdálkodás szebbik oldalával is megbarátkozhattak a Nógrádi Vadasparkban tett látogatás alkalmával.
A vadetetés nem mindennapi élmény, ahogy a békésen fogyasztó vadak közé beékelődött Ford Kuga látványa sem. A látnivalók sorából nem maradhatott ki a sokak szerint az ország talán legszebb rendezvénykastélyának számító alsópetényi Prónay kastély sem, amely pihenőül szolgált a nógrádi tájakat aszfalton és földúton egyaránt bebarangolt résztvevőknek.
A túra hat autójának felét a 163 lóerős kétliteres dízel (maximális nyomatéka 340 Nm), felét pedig a 182 lóerős 1,6 literes EcoBoost motor (240 Nm-es csúcsnyomatékkal) hajtotta. A dízelekben dupla kuplungos Powershift, a benzinesekben hatfokozatú, hagyományos automata váltó dolgozott. Az egyenetlen szűk utakon nagy tempónál is stabil maradt a Kuga. Az intelligens AWD rendszer az emberi pislogásnál húszszor gyorsabban képes feldolgozni és értékelni a beérkező információkat, így az alapesetben elsőkerékhajtású Kugában azonnal olyan mértékben osztja el a hajtásláncra juttatott nyomatékot, hogy a vezető mindig a maximális irányíthatóságot és tapadást élvezhesse.
Az összkerékhajtást úgy hangolták, hogy 30 kilométer/óránál kisebb tempó mellett az autó uralhatóbbnak, irányíthatóbbnak és kezesebbnek érződjön. Aki megtalálta a sok funkció között, az a központi kijelzőn minden pillanatban figyelemmel követhette az egyes kerekek nyomatékigényét. Az úgynevezett Ford curve control akkor nyújt biztonságot, ha a vezető túl nagy sebességgel hajt be egy kanyarba. A rendszer agresszív fékezéssel csökkenti az alulkormányzottságot, s ha az autós továbbra sem veszi le a lábát a gázpedálról, a berendezés csökkenti a motor forgatónyomatékát. Ha a vezető nem csökkenti eléggé a sebességet, másodpercenként mintegy 16 kilométer/órás mértékben mérsékli a tempót. A menetdinamikai és kanyarvételi képességeket tovább fokozza a Focus RS-hez kifejlesztett nyomatékvektor szabályozás, ami az ívbelső kerekek enyhe fékezésével segíti a lendületes kanyarodást.
A Kuga vezetősegítő rendszerei közül néhányat élesben is megtapasztalhattak az újságírók, akiknek a legjobban természetesen a láblengetős csomagtartó-fedél nyitása tetszett (a csomagtartó űrtartalma 46 literrel gazdagodott az elődhöz képest), de volt aki a parkoló-asszisztens, többségük pedig a tolatókamera segítségét is igénybe vette. A sávtartó és a holttérfigyelő rendszerekre nagy szükség nem volt a szűk rétsági utakon, de az M3-as autópályán annál nagyobb hasznukra, illetve hasznunkra szolgáltak.
A táblafelismerő megbízhatóan működött, a koccanásgátlót, a borulásgátlót és a vészfékrásegítőt, a Sync rendszer révén a bajban mentőt hívó asszisztenst szerencsére senki sem tette próbára, ahogy a nappal zajló tesztek során az automatikus távfény sem kapcsolódott be az aktív segédek sorába.
A kétzónás klíma helyett a nyitható panorámatető gondoskodott az utastér kellemes hőmérsékletéről. Aki későn kapcsolt, az a Felső- és Alsópetény közötti erdei út finom porával és fáinak pollenjeivel is közelebbi kapcsolatba került, a konvojban haladó autók rendesen bepiszkolódtak. A 19 hüvelykes kerekeken futó kocsik mindegyikében 4x4-es hajtás gondoskodott a tapadásról, az erdei szekérúton hallatszott, ahogy leér a kocsi alja - a Kuga bizony nem terepjáró, s a szabadidő-autók sorában is a városiak közé sorolandó.
Hazánkban 6,55 millió forintos alapáron kapható a friss Ford Kuga (150 lóerős 1,6 literes benzinmotorral, elsőkerék-meghajtással és Trend felszereltséggel), a túrán hajtott és a képeken szereplő autók alapára 8,5 és 10 millió forint közötti (Titanium és Titanium Plus felszereltséggel, 182, illetve 163 lóerős motorokkal, automatikus váltóval.