A villanyautós és belsőégésű motoros részleg a regionális megosztottság rovására érkezik a Fordnál
55 éve született meg a Ford Europe, ekkor olvadt össze a cég angol, ír és német részlege. Az összefogás eredményeként egy, az amerikaitól szinte teljesen különálló, Németországban és Angliában teljesen különálló modelleket fejlesztő és gyártó egység jött létre. Ez a
Ford újraszerveződésével papíron biztosan megszűnik, hogy a modellkínálatra mindez milyen hatással lesz, azt még nem tudjuk. John Lawler, a cég pénzügyi vezetője elmondta:
"A földrajzi régiók továbbra is fontosak számunkra, ám a hangsúly 2023-tól átkerül a különböző részlegekre."
A jelenlegi európai részleg vezetője, Stuart Rowley is új, globális feladatot kapott, innentől az átállásért és az ezzel kapcsolatos minőségbiztosításért is felelős, közvetlenül a Ford elnöke, Jim Farley alatt. Az ő feladatai közé tartozik többek közt
"megtalálni" az új vállalati koncepcióban rejlő költségcsökkentési lehetőségeket is, a cél 3 millió dollárt megspórolni a belsőégésű motoros divízió fejlesztési költségein. Kumar Galhotra, a Ford blue, azaz a
"hagyományos részleg" vezetője elmondta, Rowley innentől az ő munkájuk részfolyamatait fogja górcső alá venni.
"A költségeink legjelentősebb részét a fejlesztési beruházásaink adják, ezért fontos, hogy egy külső szemlélő is megvizsgálja, mely projekteknél spórolhatnánk a termékek minőségének romlása nélkül." Fontos megjegyezni, hogy már az utóbbi években is rengeteget közeledett a Ford európai és amerikai személyautó-választéka, ezek további közelítése és még több típus közös fejlesztése a költségcsökkentés egy további fontos lépése lehet. Hogy ez megtörténik-e, arról még nincs hivatalos információ, valószínűleg elsősorban attól függ majd, hogy pontosan mennyit, és milyen áron lehetne így spórolni.
Zöldike, azért nagyon nem vagy szomorú, igaz? 😀 Tudom, szerinted az amerikai részleget kellene beszántani, mert egyrészt messze is van, másrészt meg kinek kellenek azok a nagy tankok. F-150? Bruhhahhh. Fiesta, Focus? Yeah, baby, ide vele 😀
Te valami drogot szedsz hogy képzelegsz? A Ford kivonulását kb akkor megjósoltam amikor a Volvót eladták. Gyakorlatilag a márkacsoport fejlesztéseinek jelentős részét a svédek végezték. A Ford Europe azóta sem volt képes saját élenjáró fejlesztéseket kihozni, és a túlélésre játszott ameddig a kifutó modelljei elvegetáltak. Az EU piacon pedig ez édeskevés.
A Ford Europe nem hozott ki említésre mélt
Ami az F150-est illeti, gyakorlatilag érdemben sehol nem kell az észak amerikai piacon kívül. Nincs benne fejlesztés csak sok anyag, ami nem túl jó jövőkép egy márkának. És lassan ott is rákényszerülnek hogy valami normális környezeti lábnyommal bíró autóra váltsanak, mert az ország fele megfullad (ezért a CAFE). Bár Trump volt olyan barom hogy meg akarta torpedózni a Kalifornia (és amúgy a legtöbb urbanizált régió) által tervezett szigorúbb követelményeket.
A drogos sztori biztos nem véletlenül jött föl, biztos saját példa, nem is lepne meg… Na, mindegy. Érdemben sehol nem kell? Nem azért, mert xar, hanem mert túl nagy. A “nincs benne fejlesztés” egy akkora épületes giga-mega-faxság, hogy ennél nagyobbat talán még nem is olvastam tőled. Téged biztos nem zavar, hogy az F-150 egyben gyakorlatilag egy Lincoln Navigator is, ami pedig a full-size SUV-k egyik élmenője a Range Rover és az Escalade mellett…
A szokásos fogalomzavar pedig most sem maradt el: milyen “kivonulás”? 😀 Nem baj, nem csak drog van ott, Zöldike, hanem pia meg gyógyszer is…
Írhattam volna azt is, hogy agyadra ment a metán a csirkeólban, vagy a macskaalom, de nem akartam túlságosan személyre szabni 🙂
Nem tudom honnan veszed hogy a Navigator egy élmenő… Még a BMW X7 is lelépte az USÁ-ban.
Ahogy megint olyanra akarsz következtetni amit nem írtam csak egyszerűen nem vagy képes szöveget értelmezni, és megint olyan dologra akarsz következtetni amit nem mondtam. Tanulj meg szöveget értelmezni.
Nem azért elavult mert nagy, hanem egyszerűen nem prémiumtermék. Az egész arról szól hogy piacvédelmi intézkedésekkel körbe bástyázták a Pickup-okat, és ott tudnak érdemben túlélni ahol erre támaszkodni tudnak.
A gond ott jön, hogy Amerikának két arca van: a korlátlan vidék és a durván urbanizált város. A kettő közül pedig az utóbbi az erős. Kaliforniában lakik az USA népességének a negyede, és egyszerűen nem fognak boldogulni a forróságban mindig járatott V8-asokkal.
Ezért alakult ki két szabvány, a lazább USA és a szigorúbb kaliforniai (CARB), amit egy sor fejlett USA állam átvett.
Trump ezt megpróbálta kicsinálni, de ezzel hosszú távon csak rontott a helyzeten.
“Kaliforniában lakik az USA népességének a negyede”
Hülyeséget írtam, az első három tagállamban lakik a negyede. Bár a 40 milliós lakosságával így sem szerény Kalifornia, a főleg a vásárlóerőt figyelembe véve.
Te ostoba marha, attól az X7 nem lesz jobb autó, mert jobban fogy. A Navigator több évtizede létezik(letette a névjegyét), X7 meg 1-2 éve van. Kérlek mutass egy forrást, ahol az X7-re, mint viszonyítási alapra hivatkoznak a saját szegmensében. Mindenhol a Range, az Escalade vagy a Navigator lesz a mérce. Még a Lexus LX sem az. Az a mérce, aminek már volt ideje, hogy fogalommá érjen és emellett kellően jó is.
Az meg nehogy már Amerika hibája legyen, hogy ott divat az alvázas felépítés, Európa nyafka lakossága meg nem foglalkozik ilyesmivel, mert “kifinomulatlan”, “bárdolatlan” és “jaj, letörik a körmöm”. Nem véletlen, hogy a VW sose tudott érdemi konkurenciát felmutatni az F-150/Silverado/Ram triónak. Halványlila segédgőzük nincs, hogy működik ez a kategória. Ha meg odaát voltak olyan leleményesek, hogy a pick-up haszonjárműnek minősül(velük együtt a rájuk épülő SUV-k is) és ezekre light-osabb szabályozások vonatkoznak, akkor kalapemelés nekik. Az évtizedeken át koromdízelfüstben fuldokló Európából nem kéne a környezetvédelemről esszét írni, azt gondolom…