Ford Focus: stílusosabbá tette a ráncfelvarrás
Gyári képeken és videón a frissített Ford Focus
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Március elején Genfben fog bemutatkozni, de már most megjelentek róla a hivatalos képek, és videón is megnézhetjük, hogy mi változott rajta.
Megújult a harmadik generációs Focus, a korábbi egyedi, de nem annyira csinos orrot az Aston Martinokéra hasonlító elegánsabb dizájn váltotta. Újak a lökhárítók és a lámpák, megváltozott több karosszériaelem is. Az újabb autó összességében talán szebb, és mindenképp karakteresebb, mint a kissé bumfordi eredeti.
Láthatatlanul, de változtattak a lökhárítókba épített energiaelnyelő elemeken; ezentúl jobban óvnak a koccanásoktól. Hangoltak a csillapításon, egy kicsivel keményebb szilentblokkokkal még agilisabb lehet a Focus, ami alatt eddig is a kategória egyik legjobb futóműve volt. Szoftveresen változtattak az elektromos szervokormányon és az ESP hangolásán is.
A motorházfedél alatt is akad változás: új 1,5 literes négyhengeres benzinesek váltják a korábbi 1.6-os turbósokat. A legmodernebb EcoBoost 150 és 180 lóerősként érhető majd el, mint a korábbi 1.6-os, de lesz 1,5 literes dízel is, 95 és 120 lóerővel. Megmarad a kínálatban az 1,0 literes (Év Motorja díjas) háromhengeres EcoBoost 100 és 125 lóerővel, és ezek alternatívájaként 85, 105 és 125 lóval a hagyományos 1.6-os négyhengeres szívó. Dízelfronton tovább szolgál az 1.6-os 115 lóerős bevált darab és a legerősebb öngyulladósként megmarad a 2,0 literes, 150 lóerős TDCi. A ráncfelvarrott Focusból is kapható lesz majd elektromos meghajtású változat - egyelőre nem tudni, hogy a hazai piacon is.
Váltókból motorfüggően öt-, vagy hatfokozatú kézi az alap és hatsebességes dupla kuplungos PowerShift, vagy hidrodinamikus automata lesz rendelhető. A felfrissített beltérben új az infotainment rendszer és a 8 colos érintőképernyő, ami a SYNC 2 rendszerrel kapcsolódhat a telefonunkhoz és egyéb kütyünkhöz. Az ígéretes csomagot élőben jövő héten, Genfben állítják ki először.
Nyugodtan megindokolhatod miben tévedek, vagy csöndben is maradhatsz. Ez csak a szokásos infó nélküli beszólogatás, de mit is várhatnék tőled…?
És ha belegondolok,hogy ezzel a motorral fognak M O N D E O-t is forgalmazni?Örület! ! !
Jááááááj de jó mán megint ez a turgódilid! Mikor növöd már ki humorherold?
Szép autó ez, az az 1,6-os motor, amiről regélsz valóban egy kiegyensúlyozott jó motor, de ne legyél már gyergya.
Hát kinek a papné kinek a paplan! Szerintem minden idők leggyönyörűbb Focusát és Mondeóját csinálták meg ezzel az orrésszel!
Még ha csak az lenne, de olvasva az adatokat a melóba járós “kis” 1.6 szívó a maga 10 éves konstrukciójával nálam jobb értéket hoz vegyesben. Nem racing üzemmódban, de nem is nagypapásan a 6-6,5 literes átlagot tudja tartani. Mellesleg annyi bele egy motor sallangokkal mint bármelyik új autón egy turbó felújítás:)
Vagyis hiába a kis hengerűrtartalmú turbófeltöltéses motor, fogyasztáscsökkentést tekintetében nem jeleskedik. Adtunk a sz@rnak egy nagy pofont. :-)). Csak sokkal szakszerviz igényesebb lett az autó, több hibalehetőséggel, a tulajdonos kiszolgáltatottsága az új termék használata során tovább növekedett…
Az érintő képernyő jelentősen igénytelenebb, mint egy, a fizikai valóságában megvalósított gomb! Ezért lett Amerikának… 😉
Félig igaz, mert a körülményektől függ. A benzin üzemű 1L EcoBoost 125LE 9300 km alatti összesített átlaga (a computer szerint) 7,1L/100km. De városban “sportos”, de azért még nem gyilkolós vezetés mellett a 9L/100km is volt már (a benzinkút szerint, és a további adatok is tényleges utántöltés alapján számított adatok). “Tojásokkal” el lehet érni városban a 7L/100km-t is, alá menni már nagyon-nagyon nehéz és ehhez csak és csakis birkaként szabad vezetni, ami nekem nem nagyon megy. Autópályán 110km/ó normál terheléssel és nem ugrándozással (tempomat) 5,5L/100km, országúton 90km/ó mellett (szintén tempomattal) ugyan ennyi volt a fogyasztás.
Egyéb iránt kezesbárány, és oroszlán is ahogy akarom, de az oroszlán sajnos mindig éhesebb is, ez már nem olyan jó, de valamit valamiért. El kell dönteni. Üdv.
Csak azóta “astonos” az az orr mióta vízszintes krómcsíkok vannak benne. Meg kell nézni egy Focus ST-t, facelift előtti Fiestát, Focus electric. Azokon is ilyen formájú a maszk. Egyliteres alapmotort pedig nem kötelező venni. Amúgy semilyen alapmotort sem szabad venni.
Nem tudom, ki, hogy van ezzel az “aston martinos” orral, de nekem valahogy nem jön be. A Fiestán sem tetszik, azt már láttam jópárat élőben, és a képeken látott új Mondeon sem, most meg itt a faceliftes Focuson is. Tudom, hogy ízlések és pofonok, de valahogy a jelenlegi (régebbi) Focus nekem jobban tetszett. A középkonzolra viszont ráfért a frissítés. Amúgy a Focusokat nagyon kedvelem az első széria megjelenése óta.
Amúgy meg kell nézni a Ford amerikai honlapját. Ott már a mostani Focus, Fiesta is érintőképernyős fedélzeti rendszeres. Persze gondolom ott sem az alap. De ott már 3 éve rendelhető a Focushoz. Ugyhogy mostantól Európában is lehet venni. Egyébként kíváncsi lennék ,hogy miért. Mivel elvileg az európai piac az igényesebb. Mert amugy minden más egyezik a modellben. Jah és az újnak csúnyább a kormánya. Vagy legalábbis nem olyan sportos .
Az vajon igaz,hogy az 1 literes fogyasztása “tojással” 6 liter,de igazából természetes körülmények között van az 7 is?Szemben a gyári 4,5-tel?
Ez inkább hasonlít az Aston Martinra, mint egy Fordra – szerintem.
Csak az újságírók kritizálták a sok gombot, mert én például már megszoktam és jobb mintha érintőképernyő lenne. Mert az újban már az lesz úgy néz ki.