Külsőre nem változott, de a belső tartalom fejlődött
Kaizen – itt egy újabb japán kifejezés, amit érdemes megtanulni, avagy eltanulni a Toyotától. Ez a kifejezés azt jelenti, hogy mindig minden javítható még tovább, szóval tömören és sarkosan, de a fejlődésre ösztönző szó, ami tényleg illik például a Yarisra is. Lényegében szegmensének egyik legnépszerűbb, itthon már kimondottan a legnépszerűbb modellje, amelybe most pakoltak néhány újdonságot, amitől még jobb ajánlattá vált a piacon.
A GR Sport változat továbbra is vadabb tálalású
Arra most nem kell sok szót pazarolnom, hogy mit változtattak a Yaris külsején. Mert semmit. Szerintem nem is volt rá szükség, hiszen még mindig frissnek hat a kisautó dizájnja, továbbra is messziről felismerhető, egyedi, és ez a sikerének egyik kulcsa. A másik a motorkínálat, amelybe megérkezett egy új szereplő, de mielőtt rátérek még gyorsan megmutatom a műszerfalat, ahol szintén történt egy kis változás.
10,5 colos az érintőképernyő
A legfeltűnőbb a digitális műszeregység megjelenése, ami most már minden modellben az alapfelszereltség része, habár a belépő szinten „csak” 7 colos méretben. A nagyobb változat pedig 12,3 colos, amely többet is nyújt. Például széleskörűbb testreszabhatóságot, 12 féle kijelzőmintázattal és négyféle megjelenítési stílussal. Persze azért nem kell szomorkodni a 7 colossal sem, mert az is tud 9 féle mintát és háromféle stílust. Bármelyiket is választja az ügyfél, mindenképpen egy modern, jól leolvasható kijelzőt kap.
A digitális műszeregység 7, vagy 12,3 colos lehet
Kevésbé feltűnő, de a multimédia érintőképernyője is megnőtt egy kicsit, most már 10,5 colos. Ráadásul maga a rendszer is a legújabb Toyota Smart Connect, ami gyorsabban reagál, könnyebben kezelhető és felhő alapú navigációval is felvértezték, szóval valós időben kapja az információkat a forgalmi helyzetről, miegymásról. Emellett hangvezérléssel is működtethető, ami még hangos zene mellett is felismeri a vezető kéréseit és a korábbinál többféle kérést is végre tud hajtani.
Szerencsére a józan ész útján mozog a Toyota. Egy kisautóba 130 lóerő nem kevés és nem is túlzó
Ennyit az utastérről, térjünk át az izmosított hajtásláncra. Ez most már az ötödikgenerációs hibrid komponenseivel gazdagodott, háromhengeres benzinmotor. Az 1,5 literes full hibrid rendszer 130 lóerővel és 185 Nm forgatónyomatékkal szolgál, így a 0-100-as sprint fél másodperccel javult 9,2 másodpercre, míg a 80-120 km/h gyorsulást 7,5 másodperc alatt tudja. Habár ezekkel a számokkal dobálózni lehet, hogy kissé semmitmondó, a valóságban ez azt jelenti, hogy rugalmasabb az erősebb motorral a Yaris. Hegynek fel, előzéskor, autópályákra felhajtáskor jön jól ez az erő, de leginkább a nagyobb nyomaték. Az eCVT sebességváltó is szépen teszi a dolgát, igaz, nem tűnt annyira kifinomultnak,
mint a Corollákban, viszont többnyire azért megoldja úgy a feladatát, hogy ne nagyon pörögjön feleslegesen a három henger. Ebből következően csendes is a motor, tényleg csak akkor erősödik fel a hangja, amikor már nagyon erőlködik. A gyáriak 4,1-5,2 literes fogyasztást ígérnek, a menetpróbán – csak a kijelzőre hagyatkozva - általában 4,5-5,5 liter között alakult az étvágya.
Eddig a vásárlók 57 százaléka hibridet választott itthon. Évente kb. 1000 darab hibrid Yarist adtak el. Az idei terv kb. 1800 Yaris értékesítése
Érdemes szót ejteni arról is, hogy a Toyotánál nem spórolják ki a biztonsági extrákat az autókból, sőt épp az a filozófia uralkodik már, hogy ezeket nem szabad extraként kínálni, így a Yaris is megkapja a legújabb vezetősegédeket. Nem véletlen tehát, hogy a legkelendőbb kisautó hazánkban. A címben belengetett fontos változás azonban nem csak a 130 lovas változat megjelenése. Nyáron ugyanis eltűnik a kínálatból a sima benzinmotoros változat és csak a hibridek maradnak. Belépő szinten a 116 lovas, felette pedig az új 130 lóerős. Szóval, aki még szeretne a kedvezőbb árú sima benzinesből egy példányt, igyekezzen, hiszen most még 7 795 000 forintról indul a Yarisok ára. Egyelőre a 130 lóerős csak a legmagasabb felszereltségi szintekkel GR Sport és Premiere Edition változatban kérhető, így az alapára 10 925 000 forint, persze később érkeznek majd az alacsonyabb felszereltségű változatok, kedvezőbb árfekvésben. Ugyanakkor a 600 ezer forintos kedvezmény már most is él.
A legolcsóbb hibrid Yaris 116 lóerővel most 8 995 000 Ft. Ám hamarosan az új modell ára, szintén 116 lóerővel, 9 315 000 forintra emelkedik, persze az alapfelszereltsége is gazdagodik