Fontos új elektronika mutatkozik be a sportosabb i3-asban
Az i3s úttörő megoldással érkezik, amit minden BMW megkap majd
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A minél hatékonyabb és takarékosabb vezetés érdekében a BMW továbbfejlesztette kipörgésgátló rendszerét. Az új megoldással induláskor és kanyarban is stabilabb marad az i3s.
Egészen apró, ám annál hasznosabb fejlesztéssel rukkolt elő a BMW. Az új, sportosabb és erősebb, 184 lóerős villanymotorral szerelt i3s érkezésével egy, a márkánál úttörőnek számító technológia érkezik. A BMW amellett, hogy élvezhetően vezethető autókat készít, a hatékonyságot sem az utolsó szempontként kezeli. A stabil kanyarvételekről és a megfelelő tapadásról gondoskodó kipörgésgátló-rendszer most még precízebb és állítólag ötvenszer gyorsabb reakcióidővel érkezik.
Bár a korszerű kipörgésgátló rendszerek így is villámgyorsan képesek felmérni a helyzetet, mikor az egyik kerék kipörög, a BMW rendszere most ennél még gyorsabb lesz. Hogyan érték el ezt a gyorsabb reakcióidőt? A BMW állítása szerint nem a vezérlőegységben történnek a megfelelő számítások, hanem a hajtásláncban, így az hamarabb reagálhat megcsúszás esetén. A frissített Dynamic Traction Control (DTC) persze nem csak a stabil kanyarvételekkor, hanem elindulásnál is sokat segít, az i3s-nél ez hatványozottan igaz, hiszen 270 Nm-re növekedett nyomatékát az első pillanatban képes teljesíteni a villanymotor. A hatékony kipörgésgátlónak köszönhetően nincs felesleges gumiégetés, spórol az energiafogyasztással és persze stabil és gyors elindulást biztosít.