Egyre bővül a hiperautó kategória iránt az érdeklődés a WEC-ben
Lényegében a kihalás szélére került a Hosszútávú Világbajnokság LMP1-es kategóriája, ahogy elvándoroltak a nagy csapatok, illetve autógyárak, sőt, még a GT kategóriákban sem túl rózsás a helyzet. Annak érdekében, hogy visszacsábítsanak gyártókat és a nézőket is, kitaláltak egy új kategóriát, ami az LMP1 helyébe léphet és „autóbb formájú” versenygépeket vonultat fel. Jelenleg hiperautóként hivatkozunk ezekre a masinákra, amelyek közé lehet, hogy a Lamborghini is belép.
Nem mondták biztosra a Lamborghininél a szereplést, de az már jó jel, hogy vizsgálják a lehetőségét
Eddig a Toyota, az Aston Martin és a kevésbé ismert Scuderia Cameron Glickenhaus nevezése a biztos, de pletyka szinten felmerült a Ferrari és a Mercedes neve is. Sőt, mivel a Ford beszünteti a GT-programját, lehet, hogy ők is terveznek ezzel a kategóriával. A Lamborghini esetében a márka igazgatója Stefano Domenicali csepegtette el az Autocar magazinnak, hogy tanulmányozzák a lehetőségét egy Le Mans-i szereplésnek, ami persze azt is jelenti, hogy a WEC-be is neveznek.
Nem akar teljesen új modellt fejleszteni Le Mans kedvéért az olasz márka
Domenicali bevallotta, hogy nincs keret egy teljesen új hiperautó kifejlesztésére, ami a versenyautó alapja lehetne, ám ott van például a Lamborghini SC-18 Alston, ami akár szolgálhatna a versenygép alapjául. Az új hiperautó kategória szabályai szerint olyan kisszériás utcai járgányokból lehet versenyautót építeni, amelyekből legyártottak minimum 20 darabot két év alatt. A maximum tömeget 1100 kilogrammban határozták meg, a teljesítmény pedig nem lehet több 738 lóerőnél. A hibrid hajtáslánc nem kötelező, de használható, a villanyhajtás maximum 268 lóerős teljesítményű lehet.
A Lamborghini SC-18 Alston lehetne a versenyautó alapja