Folytatódhat a rali a használtautó-piacon
Használtautó-index: minden eddiginél jobban pörögnek a használtautók
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Meredeken ível felfelé a használtautó-adásvételek száma hazánkban, így a Használtautó-index értéke is.
Minden eddiginél nagyobb értéket képviselnek az elmúlt negyedévben gazdát cserélt használtautók
Mi is az a Használtautó-index?
A Használtautó.hu által negyedévente bemutatásra kerülő index egy gyorsmutatója a használtautó-piac aktuális állapotának. Célja, hogy a teljes hazai használtautó-forgalom több mint 80 százalékát felölelő adatbázisa segítségével a hivatalos statisztikai adatok megjelenése előtt hetekkel bemutassa, hogy az éppen lezárt negyedév során hogyan változott ez a piaci szegmens. Ezzel a szolgáltatásával hiánypótló szerepet tölt be. Az index egy arányszám, amely az adott időszakban elkelt használtautók aktuális összértékét viszonyítja a válság kezdetekor, 2009 első negyedévében mért szinthez. 100 százalék feletti állapota azt jelzi, hogy a használtautó-piac lendülete felette jár a bázisnak tekintett időszak teljesítményének.
A Használtautó.hu által negyedévente bemutatásra kerülő index egy gyorsmutatója a használtautó-piac aktuális állapotának. Célja, hogy a teljes hazai használtautó-forgalom több mint 80 százalékát felölelő adatbázisa segítségével a hivatalos statisztikai adatok megjelenése előtt hetekkel bemutassa, hogy az éppen lezárt negyedév során hogyan változott ez a piaci szegmens. Ezzel a szolgáltatásával hiánypótló szerepet tölt be. Az index egy arányszám, amely az adott időszakban elkelt használtautók aktuális összértékét viszonyítja a válság kezdetekor, 2009 első negyedévében mért szinthez. 100 százalék feletti állapota azt jelzi, hogy a használtautó-piac lendülete felette jár a bázisnak tekintett időszak teljesítményének.
Mire számíthatunk 2015 második felében?
A jelenlegi piaci tendenciákat vizsgálva úgy tűnik, van még tere a Használtautó-index további emelkedésének. Az év közepére ismét felgyorsult a használtautó-import növekedése: az első félévben 30 százalékkal bővült ez a szegmens az egy évvel korábbi időszakhoz képest. Havonta erősen változó intenzitással, de átlagosan 12 százalékkal nőtt az újonnan forgalomba helyezett személyautók száma is. Mindez áttételesen növekvő forgalmat generál a hazai használtautó-piacon is, hiszen a fenti adásvételek az esetek zömében egy korábbi autó lecserélését jelentik.
Ezzel párhuzamosan kismértékben az árak is felfelé mozdulhatnak, mivel időközben a forint ismét jelentősen, 315 forint/euró körüli szintre gyengült, a drágább import pedig a helyettesítő hazai kínálatot is felértékeli.
Kategóriák szerint vizsgálva a szakportál adatbázisát, a használtautó-forgalom legnagyobb részét, 30 százalékot az alsó középkategóriába tartozó autók tették ki. A használtautó-behozatal hatása érezhető abban, hogy lassan, de folyamatosan nő mind a közép-és felső középkategóriába (jelenleg 29 százalék), mind az egyterűek kategóriájába (jelenleg 11 százalék) tartozó autók aránya a teljes piaci forgalmon belül.
A piac egésézén 1,555 millió forint a használtautók átlagára, de ez természetesen kategóriánként eltérő. Míg a kisautóké 1 millió forint alatti, a családi egyterűeké már 1,8, a terepjáróké 3,8 millió forint feletti. Természetese átlagéletkoruk is eltérő
A leggyakrabban gazdát cserélő személyautó-típusok ebben az időszakban is az Opel Astra, a Suzuki Swift és a VW Golf voltak: az adásvételi szerződések 17 százaléka e típusok egyikére köttetett.
A használtautó-piac legfontosabb mutatói - 2015. II. negyedév
Használtautó-index: | 135,2 | Kínálati átlagár (ezer Ft): | 1555 |
Változás az előző negyedévhez képest (%pont): | +12,4 | Változás az előző negyedévhez képest (%): | +1,2 |
Még csak nem is a kereslet itt a nagyobb baj szerintem, hanem az a lobbi erő, amivel válogatatlanul hozzák be a romokat. Egy 10 éves autó nem szükségszerűen rossz egyébként, sőt a behozott autók többségének műszaki állapota még mindig jobb, mint évek óta itthon szolgáló kortársaiké. A baj inkább azzal van, ami ezután történik majd velük a „szekértő hazai kezek” munkájaként….
És majd akkor encore egy 87500 karakteres hozzászólásban elmondja, hogy minden autó sz….r, amit nem ő nevezett ki jónak. Kiemelve a saját végzettségét és fantasztikus tudását is. Helyesírási hibáktól hemzsegve. :-DDD
Na majd megint az lesz mint anno az Olaszországból behozott Fiatokkal, csak épp más márkákkal fog majd megtörténni hogy le lesznek írva mint ipari hulladék. Néha napján betévedek egy autókereskedésbe és szörnyülködve látom milyen tengernyi sok romjából feltámasztott verda várja új gazdáját. Sokukról ordít hogy épp túl vannak egy kisebb-nagyobb karambolon és a legolcsóbb, gyakran hitvány minőségű alkatrészekből építették őket újjá. Szégyen! De hát nincs mit tenni, ha csak erre van fizetőképes kereslet.
Az átlag életkor is szépen növekszik . Jelenleg 13,4 év .
Jó lett volna az átlagéletkort is tudni. Attól tartok a gépparkunk ezzel nem fiatalodik, a környezetszennyezés nem csökken, a kereskedők pedig gazdagodnak a kintről, bagóértért behozott, km-óra tekergetett romokon.
Jelige a „szart-szarért”…
Tiszta ’90-es évek, komolyan mondom.