Folyamatos reflektorozás, ami nem idegesít?

Alkalmazkodó LED mátrixfény az Opeltől

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Tíz évvel ezelőtt elsőként mutatta be a dinamikus xenon kanyarfényből és a statikus sarokfényből álló AFL kombinációt az Opel, most pedig vakításmentes reflektort kapcsol.


Az erős fényű xenonfényszórók után nagy lépés az automatikus távfénykapcsolás, hiszen általa a vezető külön figyelme nélkül a lehető legtovább lehet erősebb a megvilágítás. Még jobb lenne, ha a távfény mindig csak annyival venne vissza erejéből, amennyivel az szükséges. Gyakorlatilag ezt valósítja meg az Opel új mátrixfény névre keresztelt diódás fényszórója. Ennek az eddigiekkel ellentétben nem a tompított, hanem a vakításmentesen beállított és a forgalmi helyzethez automatikusan alkalmazkodó távfény az alapbeállítása. A sofőrt észrevétlenül támogató fényszóró gyorsabb, mint bármely eddigi rendszer és gyorsabb a legéberebb sofőr és a mechanikus kapcsolás kombinációjánál is.

Az aktív biztonság a járműfejlesztés egyik sarokpillére az Opelnél” - mondta Rita Forst, az Adam Opel AG fejlesztési igazgatója. „Első autógyártóként vittük piacra 2002-ben a dinamikus xenon kanyarfényből és a statikus sarokfényből álló AFL kombinációt. Most a világ legmodernebb autós világítórendszerével, az intelligens mátrixfénnyel az éjszakai autózást forradalmasítja az Opel.
Hirdetés
A mátrixfény vezérlője a szélvédő és a visszapillantó tükör között elhelyezett Opel Eye kamerával olvassa az utat, s amennyiben szemből érkező vagy utolért autót észlel, azt nem világítja vakítóan, a környezetét azonban továbbra is erősen. Az Opel ígérete szerint ezáltal a mátrixfénnyel szerelt autók - vevőiken túl - senkit sem fognak elvakítani, miközben mindenféle egyéb tárgy jól felismerhető marad.

Mivel a LED-es mátrixfényszórókban négy-négy egyenként be- és kikapcsolható diódás fényforrás található, 16 különböző AFL kombinációs lehetőség adódik. Az összesen 256 féle beállítás között az átmenetek az Opel szerint folyamatosak, a vezető számára nem észrevehetők. Miként ma ék alakú nappali menetfényükről jól azonosíthatók az Opelek, a bumeráng-fényformát a mátrixfénnyel is megőrzik majd, így nappal és éjszaka is jól azonosíthatók lesznek a jövő Opelei.
A fénydiódás mátrixvilágítást néhány év alatt fokozatosan, valamennyi modellcsaládjában vezeti be az Opel - ahogyan azt tette az elsőként 2002-ben megjelent, ma már a teljes személyautó-kínálatában megtalálható AFL fényrendszerrel is. Miként az aktuális AFL+ bi-xenon gázkisüléses fényszóró rossz időjárási világítást, dinamikus kanyar- és statikus sarokfényt, távfényasszisztenst és fénydiódás nappali világítást tartalmaz, ezen funkciókat a mátrixfény is kínálni fogja.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?