Fogyókúrával érkezik a teljesen új Peugeot 308

Marad a név, de minden változik: Frankfurtban debütál az új Peugeot 308

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Tömeg és méretcsökkentéssel, ugyanakkor a korábbinál tágasabb utas- és csomagtérrel lép színre ősszel a már most látható, teljesen új Peugeot 308.

Egy alapos fogyókúra bárki számára új életet jelenthet. A Peugeot 308 például 140 kilót leadva, teljesen új platformon jelentkezik a szeptember 10-én nyíló Frankfurti Autószalonon. Padlólemeze az új Citroën C4 Picassóéhoz hasonlóan a PSA friss modulárisa lesz. Azt még nem tudjuk, hogy milyen motorokat kap majd, de azt már igen, hogy legtakarékosabb verziója 85 gramm/kilométer szén-dioxid emisszióval büszkélkedhet majd.
Hirdetés

Nem csak tömegével lesz "kisebb" az új 308 a mostaninál, hossza is szerényebb 3 cm-rel. A 4,25 méteres, a korábbinál meredekebb farú ötajtós ugyanakkor tágasabb utas- és jóval (122 literrel) nagyobb, 470 literes csomagteret tartogat. A francia márkától szokatlanul megtartott modellnév két tényezőre is visszavezethető: 309-es már szerepelt a márka történelmében, illetve bizonyára az is döntő volt, hogy még jó ideig a 8-as végű modellnevek fogják alkotni a Peugeot kínálatát. Az új 308 formavilágában egyébként szemből az 508, hátulról a 3008 vonásai fedezhetők fel. Fényszórói a magasabb felszerelések esetén alapáron LED-esek lesznek, s természetesen menetfénye, valamint hátsó lámpái is diódásak. Utasterében a sofőr előtti műszerblokk a 208-asnál látott módon magasra emelt, kormánykereke - szintén a kisautótól megszokottan - kisméretű, a középkonzolon pedig 9,7 colos érintőképernyő vezérli a szórakoztató-rendszert. A teljes műszerfal gyári terminológia szerint i-cockpit névre hallgat, s Vincent Devos termékfelelős szerint "ösztönös mozdulatokra épít és intenzív vezetési élményt sugall". A gyáriak szerint a kézimunkával kidolgozott karórákat idéző műszeregységek, valamint selyemfényű krómkeretük, illetve a műszerfal lakkozott fekete betétei mind-mind presztízsnövelő, s a minőségérzetet fokozó tényezők lesznek az ősztől Franciaországban készülő -hangsúlyozottan francia - kompaktban.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 03:33
    Permalink

    Ennyit még a konzervatívok is be mernek vállalni szerintem. Így esőre engem is nagyon zavarna, de ki kéne próbálni… Viszont ha engem nem, akkor egy alacsonyabb emberkét duplán, mert ő még a kormány állítással sem tud variálni mint eddig, hogy legalább előre lásson ha már a műszereket nem. Érdekes az biztos, de a minőséggel is kezdhetnének valamit a belső forma helyett. Ahogy a cikkben is volt “[i]minőségérzetet fokozó tényezők lesznek[/i]” ezzel tele van a padlás, már Koreából is jönnek jónak látszó dolgok. Sovány vigasz lesz ez a szervizben, hogy minőséginek tűnt, aztán mégis mindig valami baja van.

  • 2017.10.30. at 03:33
    Permalink

    “A kormány fölötti műszer egy tervezési baki” szerinted. Szerintem meg a legjobb dolog amivel kirukkoltak mostanában ebben a kategóriában. Tudod a magas és magasabb embereknek nagyon nem mindegy hogy hol van ez a műszeregység…

  • 2017.10.30. at 03:33
    Permalink

    Nem értem miért baj, hogy a kormány fölött vannak a kijelzők. A mi Civic-ünkben is a kormány fölött van a sebességmérő és jobb szeretem, hogy nem kell lenézni a kormány alá ha megakarom nézni a sebességet.
    Szerintem ez a kialakítás még biztonságosabb is 🙂

  • 2017.10.30. at 03:33
    Permalink

    A hátulja egy kissé nyújtottabb A osztály,az eleje meg egy kissé átrajzolt A3!
    Az oldalvonalaknak és a lámpáknak köszönhetően azonban az összhatás mégis tetszetős,szerintem a kompakt osztály egyik legszebb autója a 308-as.A belső tér nem valami ergonomikus de legalább franciásan egyedire sikerült….
    Ha műszakilag és elektronikailag jobb lesz mint az elődei(ami nem lesz nehéz)akkor Európában sikeres lehet!

  • 2017.10.30. at 03:33
    Permalink

    A kormány fölötti műszer egy tervezési baki. Amíg ki nem javítják esélye nincsen komolyabb eladást elérni konzervatív vásárlók körében.
    Továbbra is áll a véleményem, hogy a francia gyártók még nem tanultak meg jó autót gyártani. A PSA komoly anyagi problémákkal küszködik és mégis mernek ilyennel kijönni.
    A többségnek nem extravagáns design vagy újítás kell, hanem a megszokott volán és külső. Különben bukásra van ítélve, hiába a kiváló hdi motor.
    A VW nem hiába ragaszkodik a jól bevált Golf recepthez: csak keveset módosítani de mindig valamit javítani rajta.

  • 2017.10.30. at 03:33
    Permalink

    Szép lett! Gratulálok PSA. Remélem mások is így fogják gondolni. Az “új” Golf hozzá képest borzalmasan unalmas. Alig lehet felfedezni benne újításokat. Az V Golf óta kívül alig változott. A 3-osztályben ez a legjobb! És még jön az új Mégane! 😀 lesz a golfnak félnivalója, és talán érdekesebb (szebb) formaterve készítenek.

Vélemény, hozzászólás?