Fogyasztási versenyt nyert a Ford Fiesta ST és a Honda Civic
Flottakezelő által szervezett fogyasztási versenyen együtt győzött a Ford Fiesta ST és a Honda Civic
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Takarékossági versennyel hívta fel a figyelmet arra az ALD Automotive, hogy milyen nagyon keveset is fogyaszthatnak napjaink autói.
A gyártóktól független flottakezelő az ALD Automotive, hazánkban is megtalálható, jelentős szereplő a piacon, de aktuális versenyét Angliában, autóversenyzők közreműködésével végezte. Az ALD Automotive Fleet World MPG Marathon több személyautót indított egymás ellen, s két kategóriában hirdetett győztest. Az abszolút legkevesebbet fogyasztó modell a Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC lett, ami 2,42 l/100 km fogyasztással teljesítette a távot. Az eredmény nem meglepő, a Honda 1.6-os dízelmotorja valóban roppant takarékos, maga mögé utasította az egy kategóriával kisebb Ford Fiesta 1.6 TDCi Econetic és a Citroën C4 Cactus BlueHDi spórolós verziókat is. A Fiesta csak néhány századliternyi lemaradással lett második, a C4 Cactus 2,48 l/100 km értékével szintén igen takarékosnak bizonyult.
Nyert ugyanakkor a Ford Fiesta ST is, amit eddig nem elsősorban étvágya miatt szerettünk, bár az azért tény, hogy erejéhez, a kapott élményhez mérten takarékosnak ismertük. Ha pedig kifejezetten a spórolásra utazunk, ahogyan azt a fogyasztási verseny is tette, akkor a gyári 5,9 l/100 km értékénél 58,2 százalékkal kedvezőbb, 3,1 l/100 km érték is elérhető - így nyerte a legjobb százalékos megtakarítás versenyszámot a Ford tüzes kisautója, azaz hot hatch modellje az angliai versenyen.
ALD Automotive Fleet World MPG Marathon eredmények
Modell | Eredmény (l/100 km) |
Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC | 2,4 |
Ford Fiesta 1.6 TDCi Econetic | 2,42 |
Citroën C4 Cactus BlueHDi 100 | 2,48 |
SEAT Leon 1.6 Tdi Ecomotive | 2,8 |
Peugeot 308 Hatchback Blue HDi 120 | 2,82 |
Peugeot 308 SW HDi 120 | 2,91 |
Citroën C1 PureTech 82 | 2,98 |
Vauxhall Insignia 2.0 CDTi Ecoflex | 3,1 |
Ford Fiesta ST-3 1.6 EcoBoost | 3,1 |
Kia Soul 1.6 CRDi | 3,56 |
Audi A3 Sedan 1.4 TFSi COD S Tronic | 3,68 |
Mazda3 2.0 G120 | 4,03 |
Ford Focus ST3 2.0 EcoBoost | 4,2 |
Subaru BRZ 2.0i | 4,2 |
Alfa Romeo 4C 1750 Tbi | 5,11 |
Egyiksem valos eletszeru,akarhol is mennek.
A soforokben mindig benne lessz a tudat hogy mit csinalnak,es nem akarnak utolsok lenni.
Kiveve ha ok is mazohistak es 60lovas csodakkal jarnak,akkor eletszeru lenne.
Egyiksem valos eletszeru,akarhol is mennek.
A soforokben mindig benne lessz a tudat hogy mit csinalnak,es nem akarnak utolsok lenni.
Kiveve ha ok is mazohistak es 60lovas csodakkal jarnak,akkor eletszeru lenne.
Én csak abból indulok ki, hogy aki egy Fiesta ST-vel, Focus St-vel, Subaru BRZ-vel ilyen fogyasztásokat produkál, azt szerintem nem lehet valós használatnak nevezni. 🙂
Nezd meg a route menupontot,azaz:
http://www.thempgmarathon.co.uk/the-route/
Az igaz hogy atlagsebesseg es tarsait nem talalok.
DE ha arra jartak amerre en az elegge sima terep,keves autoval.
(Magyarul az auto nem erolkodik es akar mehettek 50el is folyamatosan)
Jobb ha tőlem tudod, ebben a cikkben szó sincs valós használatról. 🙂
Ez jó. Hány embert kérdeztél meg különben?
Vannak meg orultek,akik meg elvezik is:)
Vezetni ezeket meg tudni kell,de varosba teljesen tokeletes.
Az Octaviat en sem ertem,de lattam mar kombit 500e merfoldel eladot,
no annak a tulaja mar tutira kopasz volt,vagy xanaxon elt.
Haha:
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/45-Skoda/398-Fabia.html?fueltype=1&vehicletype=1&constyear_s=1999&constyear_e=2005&power_s=60&power_e=67&gearing=1&powerunit=2
Jo ez az oldal igaz nemetbol kuka vagyok:)
Nekem a maratonon a Skoda ha meg gyartanak oket akkor a 4es kategoriban lenne(132g/km).
Egyeduli 4est talaltam az pedig a Kia CRDi 66mpg-t hataroztak meg.Nekem amig Mpg-ben merte a draga
60-70Mpg kozt volt amit a nemet oldal is alatamaszt.
Igaz azt az 5-6l es fogyasztast nem tudom hogy az istenben ertek el veluk.
Viszont ha olyan gumik lennenek rajta az olaj is olyan csucs minosegu es sorolhatnam.
Ja es a tojas a pedal ala.
Szerintem akkor a fogyasztasban a 3as kategoria is megirigyelne a fogyasztasat.
Tudom-tudom koszos oreg lassunak titualt dizel de akkor is szep teljesitmeny Volkswagenektol igy 18ev tavlatabol.
Ha sokan hagytak volna 1-2mernokot rajtuk,tudtak volna meg ezt azt kihozni beloluk.
A tényeken felesleges vitatkozni. A Civic 1.6D a legtakarékossabb kategóriájában, a Priust is verve:
4.8 liter a nagyátlaga valós használattal:
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/18-Honda/168-Civic.html?fueltype=1&vehicletype=1&constyear_s=2013&power_s=120&power_e=120&gearing=1&powerunit=2
Egy KIA Ceed 1.6 CRDI +1 litert bezabál:
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/23-Kia/0-Alle_Modelle.html?fueltype=1&vehicletype=1&constyear_s=2013&power_s=128&power_e=128&gearing=1&powerunit=2
De a Golf7 is csak 5.4-et tud, gyengébb motorral:
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=1&vehicletype=1&constyear_s=2014&power_s=105&power_e=105&gearing=1&powerunit=2
Köszönöm szépen, de teljesen jól beszélem az angolt. Az már más kérdés, hogy egy huncut hivatkozást nem találtam az eredeti cikkre.
0,5-0,6 literrel evett többet nálunk a Civic, mint két vetélytársa. Nekünk is furcsa volt. Meg kell jegyezni, hogy az ALD tesztjén minden autót más páros vezetett.
Az ALD szerint CRDi, de valóban inkább CDTi.
Vauxhall Insignia 2.0 CRDi??? nem CDTi? Renault dci nem volt?
Na, az ilyen hülye teszteknek semmi értelme, főleg egy Fiesta ST és hasonló autók esetén.
Egy Priusnál még érthető lenne, de annál a többiek labdába sem rúgnának. 🙂
A kulccsszó jelen esetben: az életszerűség
En is,de akkor nem a Civic nyerte volna 🙂
Én is tudok 60 km/h-ával körözni egy lezárt pályán 5.-ben 1400-as fordulatszámon 🙂