A What Car? True MPEG fogyasztási versenyén az eddigi legalacsonyabb értéket hozta az általunk már összkerékhajtású hibridként és szívó benzines, kézi váltós alapváltozatával is tesztelt Toyota Yaris Cross
Számos fogyasztási verseny létezik, nagyjából mindről elmondható, hogy a hétköznapi élet, ahol egy-egy hidegindítás sokszor csupán 5-10-20 kilométerre oszlik el, sokkal zordabb az autó és így a fogyasztás számára is, ám viszonyítási pontnak az összes, adott körülmény közötti mérés remek. A brit What Car? True MPEG fogyasztási tesztje ráadásul a körülmények változásának, például a változó időjárási körülmények kizárásáért standardizált folyamat szerint, tesztpadon szimulál vegyes vezetési körülményeket. Ezen a versenyen érte el az új, összkerékhajtással is kínált Toyota Yaris Cross nemcsak az idei év, hanem az eddigi abszolút rekorder címet. Igaz, a cím elnyeréséhez az is hozzájárul, hogy a vele azonosan a Toyota negyedik generációs hibrid hajtásláncát alkalmazó, a tavalyi Év Autója címet is elnyert negyedik
generációs Toyota Yaris még nem szerepelt a What Car? tesztjén.
Városban akár az üzemidő 80%-ában benzinégetés nélkül autózhatunk a negyedik generációs hibriddel
Mennyi lett az eredmény? 3,91 l/100 km (60,1 mpg), amivel nagyon közel áll a gyári 3,75 literes értékhez.
„Emellett a True MPG városi tesztkörén mért 103,3 mpg (2,28 l/100 km) abszolút lenyűgöző eredmény.” – avat be a díj kapcsán Steve Huntingford, a What Car? szerkesztője.
„Az elismerés, valamint a What Car? teszteredményei jól mutatják, hogy piacvezető hibrid elektromos technológiánk valóban hatékony a mindennapos használat során. Így nem csak pénzt takarít meg a tulajdonosok számára a tankolás során, de kisebb a károsanyag-kibocsátása is – különösen városi környezetben. Emellett pedig öntöltő hibrid technológiánk úgy dolgozik, hogy a rendszer előnyeit könnyű kihasználni – az ügyfeleknek nem kell ahhoz igazítaniuk az életstílusukat, hogy a legjobbat kihozzák az autójukból, a vezetési élmény pedig kimagaslóan lágy, csendes és kulturált.” – kommentálta a sikert Mark Roden, a Toyota nagy-britanniai vezetője.
Tapasztalataim szerint a CHR 1.8-as motorral tisztán városban 4 l-100km-rel elmegy.Persze csak akkor ha nem kell fűteni. Ezt mindig elfelejtik. A fűtés és a hidegben éjszakázás ( mint mostanában ) felvisz 5,8- a is 🙂 Ez is saját mérés ….