Fogyasztási rekord szabadidő-autóval: 3,57 l/100 km

1857 kilométeres hatótávot ért el a Mitsubishi ASX

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Svájci pilóta segítségével ezúttal egy fogyasztási teszten csillogtatta meg képességeit a Mitsubishi világújdonságként hozott, változó szelepvezérlésű turbódízele.

Minden jármű esetén elismerésre méltó, ha sofőrje apasztani tudja fogyasztását, netán a gyárilag - laborkörülmények között - meghatározott étvágy alá tud menni. Nyilván mindenhol örül az asszony, ha apa egy kevéssel szerényebb mennyiséget tankol, a tömegközlekedési vállalatoknál a legkevesebb költséget termelő buszsofőröket tüntetik ki leginkább, s a fuvarozóvállalatoknál is ők számíthatnak a legmagasabb prémiumra. És el lehet képzelni, hogy milyen tétje van annak, ha egy pilóta a kollégáinál szerényebb fogyasztással tud - nem mellesleg időre - repülni. A legszerényebb mennyiségű üzemanyagot égető pilótákat a hypermiler (mérföld faló) jelzővel szokás illetni, Svájc legismertebbje pedig Felix Egolf, egy Swiss Airbus 330/340 utasszállító gép kapitánya.
Hirdetés

Ezúttal Airbus vagy Boeing helyett egy Mitsubishi vezetésére kérték fel, a gyárilag is igen szerény, 4,8 l/100 km-es vegyes fogyasztási érték alá kellett mennie az 1,8 literes, nem mellesleg a világ első és eddig egyedüli változó szelepvezérlésű, szériagyártású turbódízelének számító, 117 lóerős, 380 Newtonméter nyomatéú DID turbódízelmotorral. A Mitsubishi Switzerland eredetileg 1600 kilométer feletti hatótávot várt az elsőkerék-hajtású szabadidő-autótól, ám Egolf alaposan túltejesítette a várakozást, 1857 kilométert tett meg egyetlen tank gázolajjal. Annak ellenére, hogy a Härkingen – Cham – St. Gallen – Arlberg Pass – Innsbruck – St. Johann – Salzburg – Bécs – Linz – Braunau – München – Bregenz – St. Gallen – Zürich – Cham – Härkingen – Bázel – Moutiers – Härkingen útvonal összesen 8600 méter szintkülönbséget tartogatott, a legmagasabb pont az Alberg hágó fölött több mint 1800 méter volt, míg a legmélyebb csupán 170 méter magasan volt. A 25 óra alatt levezetett táv zöme, 74 százaléka autópályán, 23 százaléka főútvonalon és csupán 3 százaléka adódott városban. Egolf 74,1 km/órás átlagtempóval és 3,67 l/100 km átlagfogyasztással teljesítette, így a gyári értéket 23,5 százalékkal múlta alul. Hogy mindezt miként tette, azt nem kívánja eltitkolni, s az alábbi tanácsokkal szeretne segíteni mindazoknak, akik spórolnának az e héten ugyan nem emelkedő, de fő tendencia szerint rohamosan dráguló üzemanyagokból.
Felix Egolf hypermiler tanácsai a fogyasztás apasztására:
  1. Suhanj, ne rohanj
  2. Használd ki a dízelmotor nagy nyomatékát, és korábban válts magasabb fokozatra (figyeld a fokozatváltásra figyelmeztető kijelzőt)
  3. Vezetés közben gondosan figyeld a forgalmat, és tarts megfelelő követési távolságot
  4. Időben vedd le a lábad a gázpedálról (a fölösleges gázadás elkerülése = zéró üzemanyag-fogyasztás)
  5. Tervezz be elegendő időt az utazáshoz
  6. Használd ki a modern járműtechnológiákat, például az automatikus stop/start rendszert. Piros lámpánál mindig állítsd le a motort.


Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 18:23
    Permalink

    én minden tankolás után nullázok mindent.nagyjából ugyanígy közlekedek.Nagyrészt autópálya(120-130km/h),extrém kevés város,főút,szerpentin…Nekem is 75-80km/h szokott átlagban kijönni,szerintem semmi gáz nincs ezzel.Csak az én Focusom eszik így 5.2L-t.Részemről rendben van az adat,elhihető…

  • 2017.10.30. at 18:23
    Permalink

    Igazad van. Viszont ez egy nagyon jó hírértékkel bíró semmitmondó teszt volt, ami majd behoz néhány potenciális vevőjelöltet a szalonokba. Azért én is kíváncsi lennék egy csak városi teszt fogyasztási átlagára.

  • 2017.10.30. at 18:23
    Permalink

    “74 százaléka autópályán, 23 százaléka főútvonalon és csupán 3 százaléka adódott városban. Egolf 74,1 km/órás átlagtempóval”

    Az szép, autópályán, külső sávban, teherautók mögött, kullogva, fél gázzal, valószínű leelőzte pár trabi is meg polek, klíma nélkül. Fordítva kellett volna csinálni 74% városban. 🙂

    Így elég semmitmondó, erre szinte bármelyik újabb dízel képes lenne szerintem.

  • 2017.10.30. at 18:23
    Permalink

    Gondoljunk csak bele: 1857km 74,1km/ora atlaggal szerintem autopalyan kamion mogotti gurulas, autouton pedig 70-el valo klima nelkuli nyoszorgest, a forgalom akadalyozasat jelenti! Ez a teszt messze van a valosagtol, igy nem autozik senki.

  • 2017.10.30. at 18:23
    Permalink

    Egy Airbus aminek ez az ember a kapitánya és a Boeing teljesen más repülőgépek…
    “Felix Egolf, egy Swiss Airbus 330/340 utasszállító gép kapitánya.Ezúttal Boeing helyett egy Mitsubishi vezetésére kérték fel,” szerintem hibás.De maga a cikk tetszik,köszi a megosztást 🙂

Vélemény, hozzászólás?