Fogyasztáscsökkentés táblafelismeréssel?
Az Audi táblafelismerő-rendszerével az A6 15 százalékot spórol
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ha előttünk pár száz méterrel vált a lámpa, kihúzzuk üresbe a váltót, és szépen kigurítjuk az autót. Az Audi ezt a százéves praktikát emelte XXI. századi szintre a táblafelismerést és az internetet használva. Az eredmény 15 százalékos fogyasztáscsökkenés.
Iintelligens sofőrsegéd rendszerét már januárban bemutatta az Audi, de a további fejlesztés során újabb előnyeit próbálták a gyakorlatban. Használatával a motor stop-start rendszere is sokkal érzékenyebb, mivel a motort már a forgalmi lámpa zöld jelzésére beindítja, nem csak mire kikuplungolunk, illetve automatánál mire a fékről áttesszük a lábunkat a gázra. Az Audi ezen felül a vezető figyelmeztetésével spórolni is tud.
A táblafelismerő jeleit beépített internethozzáféréssel kombinálva értelmezi a rendszer, hogy a forgalom változására tudjon reagálni a sofőr. Jelez, ha felesleges már gyorsítani, így az autó kigurításával egy gyorsítást és az utána következő erős fékezést is meg tudjuk úszni, közben szépen csorgunk a forgalomban. Mivel dugó van, amúgy sem tudnánk átugrani az autótömeget, csak feleslegesen izmoznánk a nagy Audiban. Az autó nem a lámpákat nézi, az intelligens forgalomirányítók jeleit internetkapcsolaton keresztül kapja.
Én mind a két variációt szoktam használni ismerős helyeken (motorfék,üresben gurulás) és a körülményhez viszonyítva gyorsítok,illetve lassítok…. Tök mindegy ,hogy valaki motorfékkel lassít van üresbe gurul , de érdemes úgy menni lámpánál ,hogy ne kelljen álló helyzetből elindulni ,hanem legalább kettest kapcsolva gyorsíthatunk….. Ugyebár vannak olyan forgalmas városok ahol ritkán lehet erre is figyelni ,mert a biztonság a legfontosabb…. Én a 60 000 fős lakhelyemen ismerem az összes lámpát én így könnyen megoldom ,de ismeretlen helyeken begurulásra helyezem a legkisebb figyelmet….. Egy autó fenntartásánál nem mindig az az olcsóbb ha egy deci üzemanyaggal kevesebbet fogyaszt az autónk ,hanem hosszútávon gazdaságosan az autó mechanikai alkatrészének a kopását is figyelembe vesszük (hideg motornál jobban kopik a motor alkatrészei motorfékezésnél ,illetve lassabban melegszik be (főleg dieselnél)).
Nem igazán érdekel a fogyasztás egy bizonyos fokig. Én próbálom élvezni a vezetést és nem az üzemanyag felhasználáson görcsölni.
Megjegyeztem egy teljesen egyértelmű dolgot, ami tény, tehát nem vita tárgya.
Az, hogy ki mikor fékez vagy motorfékez esetleg gurul, marhára nem érdekel, ha nem tart fel.
Egyébként mindenki úgy spórol ahogy akar.
Egy kis odafigyeléssel elég sokat lehet spórolni. Én általában vidéki, dombos, kis forgalmú utakon közlekedek, ahol lehet kísérletezni. Múltkor kíváncsiságból megpróbáltam minél kisebb fogyasztással hazaérni, a lejtőkön üresben gurultam, és ha lassítani kellett, szinte csak motorféket használtam, de a megengedett sebességet tartottam, nem tötymörögtem sehol. A végeredmény BC szerint 6,8l/100 km (a valóságban 7,1-7,3 körül) egy 17 éves, 285ezer km-t futott 328i-vel, ami alatt a gyárinál rövidebb önzáró diffi van. Ez normál esetben forgalomtól, adott hangulat szerinti stílustól függően 8-8,5 l körül szokott lenni, szóval elég jelentős különbséget sikerült elérni.
Én ha kikanyarodok az útra és tudom hogy úgyis pirosra vált a lámpa – mert mindennap arra járok – és üresbe gurulok, akkor tuti hogy a sok tahó mögöttem kimegy a külsőbe aztán bevág elém. Utána meg tapossa a féket ezerrel..
Az üresben való haladás legfeljebb jeges havas útfelületen szerepelhet vezetésbiztonsági tényezőként. Más esetben legfeljebb 90 km/h sebesség felett.
Te is az az idióta vagy aki szerint a megengedett maximális sebesség a kötelező haladási sebesség is?
Én inkább előre nézek és ha látom, hogy vált a lámpa, motorfékkel leassítok. Üresben/kinyomott kuplunggal haladást vezetésbiztonsági okból egyébként nem javasolják. Az meg hogy minden lámpa előtt a műszerfalat sasoljam az út helyett meg szerintem abszolút balesetveszélyes.
Sokat nem érsz a motorfék zéró fogyasztásával ha túlfékezi az autót, és mondjuk 100 méterrel a lámpa előtt már csak 20-al gurulsz, akkor megint jön az, hogy nyomni kell a gázt, hogy elcsorogj odáig, akkor meg nem spóroltál semmit a motorfékkel, sokkal jobb ilyen helyzetben az üres, és legfeljebb a lámpa előtt 30-50 méterrel, sebességtől függően, kapcsolsz egy kettest, hogy mire a lámpához érsz elfogyjon a lendület, az idő alatt se fogyasszon a kocsi… Egyébként az alapjárati fogyasztása a modern motoroknak nagyjából semmi, ÓRÁNKÉNT kb fél liter, az alatt a 10 másodperc üresben gurulás alatt többet spórolsz, mintha túlfékezed a kocsit a motorfékkel, és utána gázt kelljen adni, hogy elérj a lámpáig.
A rendszerről meg az a véleményem, hogy ez megint csak a kretén idegbeteg sofőrök agyhiányát hivatott kompenzálni, mert a gondolkodni képes ember számára ez magától értetődő, hogy ha piros a lámpa, akkor nem az a teendő, hogy az utolsó 20 méterig taposom a gázt, aztán satuzok… Ami nekem szimpatikus benne, az a lámpa váltásának kijelzése, sokszor jó lenne tudni a lámpa felé haladva, hogy még átérek-e rajta, vagy pont előttem fog pirosra váltani… Ha a rendszer tudja mikor vált a lámpa, illetve az aktuális sebességem, akkor ki tudja számolni átérek-e még/már a zöldön, vagy bekapom a pirosat…
menőmaót ez nem szokta zavarni. 3 témát rág folyamatosan:
1. a turbó motorok élettartama (elsősorban a TSI) nem bizonyított (nem zavarja, hogy de)
2. a prémium termékek ára magas és a minőségük nincs arányban az árukkal (nettó hülyeség)
3. a Corolla TS-nél faszább értsd- gyorsabb, takarékosabb, megbízhatóbb, értékarányosabb…autó nincs is e bolygón (neki…)
Mindegy, hogy miről beszélgettek, ő ezt fogja nyomni, akármiről is legyen szó!
Ehhez jön neki még 2-3 dolog, mint pl.
– a szabályszegés normális
– a sok hülye mind „vonatozik” az úton
Igazi bohóc a gyerek. :-DDD
Szerintem „a vitorlázó vs gurító” vitában már jóval 260 komment felett járunk. 🙂
Ezt a vitorlázó vs gurító vitát már egyszer kivesézték itt 60 kommentben:D
A cikkhez szólva, nem kéne ingyen sem…
Éreztem, hogy megint egymásra fogtok találni.
Jó a motorfék, de városban elég életszerűtlen, sok gépészkedést igényel, hogy visszakapcsolgatsz visszafele. Értelme pl hosszú főút ill autópálya lejtőjén van.
Síkon lehet gépészkedni a gurításos technikával, akinek van kedve, idegzete hozzá.
Én lusta féreg vagyok, felmegyek az autobahnra, tempomat és had szóljon. Ha hosszú lejtő van, pl Bécs, ott elvezsem a gázt, szépen lecsorgok 80as övezetben motorfékkel. Itt hasznos. Városban ahol jön abringás, gyalogos, babakocsis, 30as övezet, jobbkezes utcák nem fogok motorfékezgetni, nem életszerű.
Az autó üresben gurulva fogyaszt üzemanyagot ellentétben a motorfék üzemmel, amikor a fogyasztás nulla.
Ha a sofőr nagyon akar spórolni, akkor nem rakja ki üresbe. 🙂