Már csak egy hónapig ingyenesek az E.ON töltőoszlopai
Egyedülálló szolgáltatás mellett válnak fizetőssé az E.ON utóbbi évben telepített hazai elektromos autó töltőoszlopai. A számos ALDI áruház parkolójában is kialakított töltőket eddig bárki ingyenesen használhatta, aki regisztrált az applikációban, ám mostantól már csak egy hónapig áll rendelkezésre az ingyenes töltés. November 24-étől fizetni kell majd a töltésért kilowattonként és percenként is, ám az E.ON által megszabott bevezető árak igencsak kedvezőek.
2020. november 24-től az AC töltők 49 Ft/kWh + 4 Ft/perc, míg a DC töltők 57 Ft/kWh + 11 Ft/perc bevezető áron lesznek elérhetők.
Az E.ON kényelmes és nagyon könnyű használatot tesz lehetővé mobil applikációján keresztül. Az egyszeri regisztráció és bankkártyaadatok megadása után a felhasználó néhány kattintással el tudja indítani a töltést. Az applikáción belül térképen kereshetünk töltőoszlopot, a kiválasztott helyszínen pedig láthatjuk is, hogy van-e szabad töltőoszlop és mennyi áll rendelkezésre.
Fél órával előre le is foglalhatjuk a töltőcsatlakozót, így biztosan tudunk tervezni a töltéssel. Emellett a felhasználók üzenhetnek is egymásnak az alkalmazásban, ha éppen foglalt az összes csatlakozó, rákérdezhetünk a felhasználóknál, hogy mennyi ideig szándékoznak még tölteni. A fizetést alkalmanként intézhetik a felhasználók, vagy havi elszámolással is egyenlíthetik a számlát november 24-től.
November 24-től fizetőssé válnak az ALDI parkolókban is található töltőpontok, de az árak egyelőre kedvezőek
Nagyon helyes! Nem is értem, miért volt eddig ingyenes??? Én adtam volna az első töltést grátisz, a többiért fizessenek csak. Nekem sem ingyen van a gázolaj, benzin…
Olcsó márketting fogás volt semmi több, a reklám értéke megvolt, mindenki erről beszélt „jujj a villanyautósnak ingyér’ lehet tankolni is”
Naja, miután kifizette a dupla vételárat …. és a dupla ÁFA -t :)))
Egyébként az ismeretségi körömben pár zöld rendszámra hajtó és így ‘ingyenparkolós’ villanyautóst leszámítva a nagy többség soha nem töltött még házon/garázson kívül.
(nem reprezentatív felmérés ofkorsz)
Otthon 38 Ft/kWh körül tölt, az nagyjából 1,8 literes benzinfogyasztásnak felel meg, nem sokkal szarabb a nullánál…
Valóban! Csak éppen min. 12 órás töltéssel…? Ha már gyorstöltőre vágysz, és van is 3 fázisod, akkor újabb pár százezerre lehúznak. Ezzel szemben a benzinkút 5 perc…tudod, az idő pénz.
„Csak éppen min. 12 órás töltéssel…’
Vicces gyerek vagy. Egy mezei 10A-es konnektorról 150 kilométernyi hatótávot csorgathatsz az autóba, amíg éjjel alukálsz, havonta tehát 4500 kilométert tudsz így megtenni.
Te mennyit mész ennyi idő alatt?
Olyan jót röhögök azokon akik 160 Ft-os benzint, 180 Ft-os gázolajat +ÁFA-val, + jövedéki adóval növelve állnak sorba a benzinkúton fizetni, pedig ha felnéznek az égre ott ÁFA és jövedéki adó mentesen még az üzemanyag 160-180Ft-os árát sem kell kifizetnem. Igen kell a 3 fázis, és falibox. Ezért nem 12 óra a töltés.
Ne gagyi hybrid-ben gondolkodj az semmit sem ér. Te 18-23ezret hagysz a kúton én ingyen lopom a napot. Hatótáv….akkor 2x töltöm fel ingyen, vagy 3x akkor is ingyen van. 2,5 éve használunk két ZOE-t, vannak tapasztalataim, ezért pályáztunk új autókra.
Én már olyat is láttam, hogy aldi parkolóban a zöldrecámos NEM állt be a töltőbe? Vajon derogál neki?? Vagy az 5 perc, amíg vásárol, addig semmi töltést nem kap az autó?? Ja, vagy nem vágunk fel ezzel (asszem full elektromos volt, nem hibrid..). Vagy csak nem akart „fizetni”…?
Én személy szerint a takarékosság híve vagyok. Inkább kevesebbet próbálok fogyasztani. Ezért nem támogatom a napelemet sem: a nullszaldós elszámolás arra késztet, hogy figyelj és izgulj, nehogy ne nullásan zárd az évet, ráadásul ELŐRE kifizetteti veled a több (10?) éves fogyasztásodat, röghöz is köt (bár ezt előre sokan nem hiszem, hogy rizikófaktornak vélik). Az ingyen parkolás max. Bp-en ér valamit, máshol, ahol kártya van, semmi konkrét előnye nincs. Parasztvakítás ez is. Arról meg ne is beszéljünk, ha egy villanyautóban elromlik valami…persze, évekig kell márkaszervizbe hordanod, hogy megmaradjon a garancia, és azzal is pengetsz (bár ez fennáll minden más új autónál). Szóval jól hangzik ez a töltögetés, csak amikor már sok lesz a fóka…?
25 kW * 5 perc = 1,875 kWh. Otthoni tarifával 70 forint.
ennek a matematikai műveletnek mi az értelme?
„Ezért nem támogatom a napelemet sem: a nullszaldós elszámolás arra késztet, hogy figyelj és izgulj…”
Mert mi történik, ha nem nullással zárod az évet?
„ráadásul ELŐRE kifizetteti veled a több (10?) éves fogyasztásodat”
10 éves, nulla % kamatozású MFB hitel?
Olvasd már el mit írogatsz, értelmetlen, Te nem is érdemelnél meg elektromos autót mert ahhoz fel kell nőni…fogalmad sincs mit jelent a napelem, mit akarsz előre kifizetni. 10 évre 18ezer/hó, de 20 évre 9 ezer/hó számold ki hogy 20 év múlva 9 ezerért egy sört adnak csak annyit fog érni a pénz. 10 millát max.20 évre lehetett, mostanáig felvenni de a törlesztő az fix 0%-os
Ennyi hülyeséget, hogy lehet összehordani. Ha valaki még életében nem üzemeltetett elektromos autót az inkább maradjon csöndbe és olvasgassa más tapasztalatait.
Mi két ZOE-t üzemeltetünk napelemmel, permalink hozzászólásainak nincs értelme. Igen ingyenesen tudunk két autót tölteni napelemmel. A ZOE fél óra ingyenes DC töltéssel elég szépen töltődik. Túl kell méretezni a napelemeket, 12kW-os invertert, 360W-os napelemek, dual fali töltő a garázsba 1×22 vagy két autót 11KW-al tud tölteni. 22kW az 3óra egy autó, egyszerre két autó az összesen 6 óra 11kW-al. Nyilvános DC-n egy óra /autó /80%-ig…
Gondolkozzunk el mielőtt ennyi handabandát leírunk, a valóságban minden jól működik…