Fizetőssé válhat a teljes M0-s autóút

Az M0-s körgyűrű mellett számos gyorsforgalmi út fizetős lehet januártól

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A benyújtott tervezet alapján az eddig díjmentesen használható M0-s szakaszok is fizetőssé válhatnak, valamint jó néhány eddig díjmentesen használható gyorsforgalmi út is.

2024. január elsejétől fizetőssé tehetik az M1-es, M5-ös, M4-es és M3-as gyorsforgalmi utakat összekötő M0-s szakaszokat, így lényegében a teljes körgyűrű díjkötelessé válhat a jövőben - szúrta ki a Kreszvaltozas.hu. Emellett fizetőssé teszik a következő szakaszokat is:
Hirdetés

  1. az M44-es út Lakitelek/Tiszakécske csomópont és Békéscsaba közötti szakasza
  2. az M30-as Miskolc észak és Miskolc dél közötti szakasza,
    Hirdetés

  3. az M6-os autópályának Bátaszéket az M6-M60 csomóponttal összekötő szakasza
  4. az M4-es Jászberény és Abony-észak, illetve Abony-kelet és Szolnok-nyugat közötti szakasza
  5. az M76-os Balatonszentgyörgy és Keszthely-Fenékpuszta közötti szakasza


Hirdetés
Egyelőre nem tudni, mennyibe kerülhetnek majd az érintett szakaszokon a matricák, viszont a mostanihoz képest biztosan drágábban értékesítik ezeket, hiszen egy korábbi rendelet értelmében a díjakat évenként emelhetik az inflációnak megfelelően, amelynek pontos értékét akár már szeptemberben közzétehetik - a mostani matricák drágulásával együtt. Nem csak a maximum 3,5 tonnás járműveknek kerül majd januártól többe a közlekedés. Február elsejétől az autóbuszoknak is át kell térniük a használatarányos útdíjfizetésre, ugyanis kikerülnek az időalapú, e-matricás rendszerből. Emellett a kibocsátott károsanyaggal arányosan az útdíj is nőni fog, így hosszabb távon eltűnhetnek a magyar utakról a korszerűtlen, régi autóbuszok. Szakértők azt is kiemelték, hogy az áthaladó személyszállító forgalom is csökkenhet, hiszen eddig jellemzően Magyarországon keresztül bonyolították az utasszállító cégek az útvonalaikat, hiszen jóval olcsóbban jöttek ki, mintha a szomszédos országokon keresztül mentek volna - erről beszélt Farkas Károly, az i-Cell operatív elnöke.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?