Fizetőssé tehetik a teljes M0-s autóutat, és újra lehet Jász-Nagykun Szolnok vármegye e-matrica is
2024. január elsejétől fizetőssé tehetik az M1-es, M5-ös, M4-es és M3-as gyorsforgalmi utakat összekötő M0-s szakaszokat, így lényegében a teljes körgyűrű díjkötelessé válhat a jövőben - szúrta ki a Kreszvaltozas.hu. Emellett fizetőssé teszik a következő szakaszokat is:
- az M44-es út Lakitelek/Tiszakécske csomópont és Békéscsaba közötti szakasza
- az M30-as Miskolc észak és Miskolc dél közötti szakasza,
- az M6-os autópályának Bátaszéket az M6-M60 csomóponttal összekötő szakasza
- az M4-es Jászberény és Abony-észak, illetve Abony-kelet és Szolnok-nyugat közötti szakasza
- az M76-os Balatonszentgyörgy és Keszthely-Fenékpuszta közötti szakasza
Egyelőre nem tudni, mennyibe kerülhetnek majd az érintett szakaszokon a matricák, viszont a mostanihoz képest biztosan drágábban értékesítik ezeket, hiszen egy korábbi rendelet értelmében a díjakat évenként emelhetik az inflációnak megfelelően, amelynek pontos értékét akár már szeptemberben közzétehetik - a mostani matricák drágulásával együtt.
Az busztársaságok járhatnak a legrosszabbul a módosítással
Nem csak a maximum 3,5 tonnás járműveknek kerül majd januártól többe a közlekedés. Február elsejétől az autóbuszoknak is át kell térniük a használatarányos útdíjfizetésre, ugyanis kikerülnek az időalapú, e-matricás rendszerből. Emellett a kibocsátott károsanyaggal arányosan az útdíj is nőni fog, így hosszabb távon eltűnhetnek a magyar utakról a korszerűtlen, régi autóbuszok. Szakértők azt is kiemelték, hogy az áthaladó személyszállító forgalom is csökkenhet, hiszen eddig jellemzően Magyarországon keresztül bonyolították az utasszállító cégek az útvonalaikat, hiszen jóval olcsóbban jöttek ki, mintha a szomszédos országokon keresztül mentek volna - erről beszélt Farkas Károly, az i-Cell operatív elnöke.
Már több helyen is olvastam, hogy Jászberény (!!!) és Abony -észak szakasza fizetőssé válik. Jászberény és Abony között hol az M4-es.
Építünk egy körgyűrűt, hogy az autósok elkerüljék Budapestet, majd jön egy kormány, aki úgy gondolja, legyen fizetős ez a körgyűrű, hogy az autósok csak pénzért kerülhessék el Budapestet. Ezek mindenben csak a pénzbeszedés lehetőségét látják meg, semmi mást.
Made in orbanisztán.